قاصدک

قاصدک

اخبار و اطلاع رسانی و تحلیل
قاصدک

قاصدک

اخبار و اطلاع رسانی و تحلیل

شربت عسل و خاکشیر علاوه بر خاصیت رفع تشنگی، در تقویت معده موثر است.

ویژه استقبال از ماه مبارک رمضان
شربت عسل و خاکشیر علاوه بر خاصیت رفع تشنگی، در تقویت معده موثر است.

چند روزی بیشتر تا آغاز ماه مبارک رمضان باقی نمانده. بدون شک برای یک ماه روزه داری و استفاده هرچه بیشتر و بهتر از این ماه مبارک؛ علاوه بر آمادگی روحی و معنوی، داشتن بدنی سالم و پرتوان تأثیر بسزایی دارد. در این راستا قصد داریم برخی نوشیدنی‌ها و مواد غذایی مفید برای سلامتی را معرفی نماییم.

در این مطلب به معرفی روش تهیه شربت عسل با خاکشیر می‌پردازیم.
مواد لازم برای ۴ نفر    
آب: یک لیوان
عسل: یک قاشق غذاخوری
خاکشیر: یک قاشق مرباخوری
آب لیموترش تازه: یک قاشق مرباخوری

مهم‌ترین نکته ای که هنگام تهیه این شربت باید دقت کرد شستن خاکشیر است. برای اینکه شستن خاکشیر زیاد وقتتان را نگیرد بهتر است هنگام خرید خاکشیری را انتخاب کنید که کمتر ریگ و خاک داشته باشد. 
برای شستن خاکشیر و خارج کردن ریگ‌های داخل آن بهتر است از دو ظرف ترجیحاً پلاستیکی استفاده کنید زیرا ظرف پلاستیکی خیلی بهتر شن‌های ریز را در کف خود نگه می‌دارد. مقداری آب روی خاکشیر بریزید و چند بار با حوصله خاکشیری را که آب روی آن است از ظرفی به ظرف دیگر ریخته و ریگ ته آن را خالی کنید در این فاصله آب روی خاکشیر را نیز عوض کنید تا آب روی آن شفاف و ریگهای آن کاملآ شسته شود. 
یک توصیه و آن هم اینکه خاکشیر را بعد از چند بار شستن در مرحله آخر با آب جوش خیسانده تا مواد موسیلاژی یا لعابی آن خارج شود.
 
2735_health.jpg
از آنجایی که شستن خاکشیر کمی سخت است می‌توانید از این شربت به مقدار زیاد و غلیظ تهیه کنید و در بطری در دار داخل یخچال نگهداری کنید و هر بار با اضافه کردن آب و رقیق کردن شربت به مدت چند روز از آن نوش جان کنید. 
این میزان مواد برای ۴ نفر در نظر گرفته شده و شما به نسبت تعداد افراد می‌توانید مقادیر مواد مورد نیاز شربت را اضافه نمایید.
 
شربت عسل و خاکشیر علاوه بر خاصیت رفع تشنگی، در تقویت معده موثر و برای سفره افطار ماه مبارک رمضان بسیار مناسب است.
 
بیشتر بدانیم
البته از خواص خاکشیر هم خوب است بدانیم که دارای تعدادی اسید چرب مانند اسید لینوئیک، اسید لینولنیک، اسید اولئیک، اسید پالمتیک و اسید استئاریک است. 
این گیاه التیام دهنده زخم و جراحات و تنظیم کننده دستگاه گوارشی است. 
دانه‌های خاکشیر ملین و اندکی ضدعفونی کننده است. برای رفع بیماری‌های نقرس، ورم گوش و دستگاه تناسلی مفید است. و خوردن آن سبب زیبایی صورت می‌شود.