قاصدک

قاصدک

اخبار و اطلاع رسانی و تحلیل
قاصدک

قاصدک

اخبار و اطلاع رسانی و تحلیل

علل ناکامی در روابط عاشقانه

سبک زندگی؛
علل ناکامی در روابط عاشقانه
می‌گویند علاج واقعه قبل از وقوع باید کرد‌، اما این ایده‌آل همیشه اتفاق نمی‌افتد و گاهی با تمام هشدارها، آژیرها و تابلوهای خطر، بازهم کاری که نباید، می‌شود.

به گزارش سرویس خانواده جام نیوز، با همه‌ی ورود ممنوع‌هایی که در رابطه با جنس مخالف وجود دارد‌، این همه سریال، میزگرد، داستان و نصیحت بزرگترها که عشق آسان نمود اول ولی ‌افتاد مشکل‌ها اما بازهم برخی از شما، گرفتار می‌شوید و وقتی روزهای اول دلدادگی به پایان می‌رسد و به دست‌اندازهایش می‌رسید، تازه می‌فهمید تمام این نصیحت‌ها برای این نبوده که شما را از لذت زیبای عاشق شدن محروم کنند بلکه علتش این است که چیزی که شما در آینه می‌بینید، بزرگترها در خشت خام می‌بینند.

 

اگر عاشق شدید و بعد از مدتی بخاطر مخالفت خانواده‌ها، مشکلات موجود و یا پشیمان شدن یکی از طرفین مجبور شدید که روی دیگر سکه‌ی دلدادگی را هم ببینید، آنوقت چه باید بکنید؟ روزهای سختی را پیش رو خواهید داشت و برای بازگشت به زندگی نیاز به تصمیمات درست و منطقی دارید.

 

یکی از عمیق‌ترین تجربه‌های فقدان، ناکامی ناشی از فروپاشی روابط رمانتیک است. ناکامی در عشق به هر دلیلی که باشد، شما باید دوباره برای ادامه‌ی زندگی خودتان را بازیابی کنید و با اشتباه‌های بزرگ‌تر، خطای اول‌تان را پر رنگ‌تر نکنید.

 

در قدم اول بپذیرید که آن عشق آتشین دیگر وجود ندارد. با واقعیت رو‌به‌رو شوید. خودتان را گول نزنید. ممکن است طرف مقابل خواسته که این رابطه را تمام کنید. در این شرایط حتما حس و حال بدتری دارید‌. ممکن است به‌خاطر تفاوت‌ها و مخالفت‌ها، هر دو به چنین نتیجه‌ای برسید که در این شرایط پذیرشش برای‌تان آسان‌تر است. اما در هر دو صورت شما می‌مانید و یک احساس آتشین که باید آرام‌اش کنید.

 

برای فراموش کردن این رابطه به خودتان فرصت دهید‌، شما مدتی را صرف دلدادگی کردید و در یک شب نمی‌توانید او را فراموش کنید. هیجانات و احساساتی که ماه‌ها در شما وجود داشته‌، ریشه دوانده است و باید زمان کافی طی شود تا این ریشه‌ها خشک شوند.

 

سعدی به روزگاران مهری نشسته بر دل            بیرون نمی توان کرد الا به روزگاران

 

 

پایان یک رابطه بر خلاف آغاز آن‌، توام با احساس طرد شدن‌، فقدان و هیجان‌هایی از قبیل اضطراب‌، خشم‌، حسادت، ناامیدی و تنهایی است. بهتر است بدانید که در حال گذر از روزهای سختی هستید. به قول معروف: درد عشقی کشیده‌ام که مپرس! پس ما هم نمی‌پرسیم اما تنها خودت می‌توانی مرهمی بر روی این درد بگذاری.

 

برای آسان فراموش کردن‌، نشانه‌های آن رابطه را از بین ببرید. عکس، نامه، پیامک، ایمیل و هدیه. هر چیز که می‌تواند دوباره شما را به یاد آن رابطه بیاندازد را از خودتان دور کنید. برای خودتان دل مشغولی جدید درست کنید، یک هنر، یک کار. هر چیزی که بتواند پرنده‌ی ذهن شما را از پرواز به سمت خیالات دیروز دور کند.

 

وقتی کمی زمان گذشت و کمی آرام شدید به اشتباهات خود فکر کنید. نتیجه‌ی رابطه‌ی عاطفی با کسی که معلوم نیست حضورش در زندگی‌تان چقدر قطعی باشد، همین حال و روزی می‌شود که تجربه کردید پس از اشتباهتان درس بگیرید.

 

فراموش نکنید هیجانات روزگار جوانی برای یک عمر زندگی کافی نیست. زندگی مثل رمان‌های بازاری پسندی که آخرش دو دلداده به هم می‌رسند و یک عمر به خوبی و خوشی زندگی می‌کنند‌، نخواهد بود. برای زندگی زناشویی سعادتمند‌، عشق هرگز کافی نیست.

 

برای خودتان دل مشغولی جدید درست کنید، یک هنر، یک کار. هر چیزی که بتواند پرنده‌ی ذهن شما را از پرواز به سمت خیالات دیروز دور کند. گاهی کمی جدی مقابل قلبتان بایستید و اگر خواست به سمت کوچه‌ی دیگری برود به او هشدار بدهید که سر می‌شکند دیوارش و قاطعانه تابلوی ایست را بالا بگیر.