قاصدک

قاصدک

اخبار و اطلاع رسانی و تحلیل
قاصدک

قاصدک

اخبار و اطلاع رسانی و تحلیل

تداوم شعار "مرگ بر آمریکا" با روند خوب توافق هسته ای

سی بی اس نیوز گزارش داد:
تداوم شعار "مرگ بر آمریکا" با روند خوب توافق هسته ای 
ادامه مطلب ...

مهندسان ایرانی درجنگ بامهندسین صهیونیست/ فاصله فناوری ایران و اسراییل کم شد.


ژنرال صهیونیست اذعان کرد؛
مهندسان ایرانی درجنگ بامهندسین صهیونیست/ فاصله فناوری ایران و اسراییل کم شد.
" از سال 1979 تا امروز تعداد دانشگاه ها و دانشجویان ایران 20 برابر شده است درحالی که این عدد برای اسراییل سه ونیم برابر است!" 
ادامه مطلب ...

رهبر ایران مفهوم «مرگ بر آمریکا» را روشن ساخت

انعکاس بیانات رهبر انقلاب در رسانه‌های غربی؛ رهبر ایران مفهوم «مرگ بر آمریکا» را روشن ساخت.«کسانیکه در ایران فریاد "مرگ بر آمریکا" سر می دهند، منظوری که شما ممکن است در ذهن بیاورید را ندارند ...» 
  رهبر رهبر ایران مفهوم «مرگ بر آمریکا» را روشن ساخت
ادامه مطلب ...

حضور مردم در یوم الله 13 آبان دشمن شناسی آنها را نشان می‌دهد

عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران گفت: حضور در مراسم یوم الله سیزده آبان از اهمیت بالایی برخوردار است و اثبات می‌کند که مردم ما بصیر و دشمن شناس خوبی هستند و علاوه بر تسلیم نشدن در مقابل دشمن، ارزش‌ها و باورهای خود را دنبال می‌کنند.

لطف‌الله فروزنده در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به اهمیت یوم‌الله 13آبان، اظهار داشت: امسال در شرایط خاصی قرار داریم و آمریکا نیز از همه ظرفبت‌های خود علیه نظام جمهوری اسلامی استفاده می‌کند.

وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی به رقم همه فشارهایی که ازسوی آمریکا و وابستگانش وارد شده توانسته از این فرصت استفاده کند و بر قدرت خود بیفزاید و امروز به‌ عنوان تعیین‌کننده و محور محسوب در منطقه می‌شود.

 

ادامه مطلب ...

تکمیل ظرفیت دکتری ۹۴

چرا تکمیل ظرفیت دکتری ۹۴ اعلام نشده است؟ مشاور عالی سازمان سنجش گفت: تا الان هیچ اعلام نیازی از سوی دانشگاه‌ها صورت نگرفته است اما در سال‌های گذشته تقریبا هم زمان با اعلام نتایج قطعی تکمیل ظرفیت دکتری را اعلام می‌کردیم اما امسال این اعلام با تاخیر مواجه شده است.

پذیرش دانشجو در دوره دانش پذیری کارشناسی ارشد اقتصاد مقاومتی

پذیرش دانشجو در دوره دانش پذیری کارشناسی ارشد اقتصاد مقاومتی دانشگاه صنعتی مالک اشتر برای داوطلبین دستگاههای اجرایی ، استانها و نیرو های مسلح.

برگزاری آزمون نهمین دوره کارشناسی ارشد پدافند غیر عامل

برگزاری آزمون نهمین دوره کارشناسی ارشد پدافند غیر عامل با گرایش امنیت ملی در دانشکده علوم وفنون فارابی برگزار می شود. 

نیروی زمینی آماده حضور در فضای جنگ‌های نیابتی است

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: نیروی زمینی برای حضور در عرصه فضای جنگ‌های نیابتی آمادگی لازم را دارد.
نیروی زمینی آماده حضور در فضای جنگ‌های نیابتی/ عملیاتی شدن 5 یگان واکنش سریع در نزاجابه گزارش حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، امیر احمدرضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش در جمع دانش پژوهان آموزشگاه‌های درجه داری ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه رزمایش مشترک محرم ارتش، ارزیابی واقعی برای یگان های واکنش سریع نیروی زمینی بود، گفت: این رزمایش بسیار خوب برگزار شد و یگان‌های نیروی زمینی ارتش نشان دادند که از قابلیت‌های بسیار بالا و انعطاف پذیری برخوردار هستند و اکثر نیروهای شرکت کننده در رزمایش محرم یگان های واکنش سریع بودند که مورد ارزیابی قرار گرفتند.
 
فرمانده نیروی زمینی ارتش در ادامه به هماهنگی‌های بین یگان‌های واکنش سریع ، زرهی و توپخانه اشاره کرد و گفت: در این رزمایش هماهنگی بین آتش های پشتیبانی توپخانه، هوانیروز و سایر یگان‌ها در سطح بسیار خوب و قابل قبولی بود. همچنین هوانیروز در پشتیبانی آتش و تخلیه مجروح در سریع ترین زمان ممکن، موفق عمل کرد.
 
وی تصریح کرد: نیروی زمینی ارتش در رزمایش مشترک محرم، در حوزه تهدیدات در فضای ناهمطراز و جنگ های نیابتی توانسته است با عملکرد خوب و آمادگی رزمی بالای یگان های شرکت کننده به تمامی اهدافی که مورد نظر بود، برسد.
 
پوردستان در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا درحال حاضر فقط 5 یگان در سطح نیروی زمینی ارتش به عنوان نیروی‌های واکنش سریع شناخته می شوند، گفت: این ها بخشی از یگان‌های نیروی زمینی هستند که تحت عنوان واکنش  سریع عملیاتی شده‌اند، در حال حاضر ما در تمامی یگان‌های نیروی زمینی ارتش نیروهای واکنش سریع را داریم و اینها از قابلیت بسیار خوبی برخوردار هستند و تمامی آیین نامه‌ها، سلاح‌ها، تکنیک ها و تاکتیک های عملیاتی را برای آن ها متناسب با تهدیدات مهیا ساخته ایم.
 
 فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: نیروی زمینی برای حضور در عرصه فضای جنگ های نیابتی آمادگی لازم را دارد و یگان های نیروی زمینی ارتش نشان دادند که از قابلیت بسیار بالا و انعطاف پذیری خوبی برخوردار هستند.

عملیات اچ 3 یکی از بزرگترین عملیاتهای هوایی دنیاست که به نام فانتوم ها ثبت شده است .

فانتوم های ایرانی به فرماندهی شهید بزرگوار تیمسار ستاری آموزش دیده نیروی هوایی ارتش ایران در دوره شاهنشاهی ایران طی یک عملیات پیچیده و تحسین برانگیز در 4 آوریل 1981 (فروردین 1360) پایگاه هوایی الولید در مجموعه اچ 3 واقع در غرب عراق، در نزدیکی مرز این کشور با اردن را بکلی نابود کردند .
در مجموع بیش از 48 هواپیمای عراقی که بیشتر آنها بمب افکنهای روسی (میگ 23، سوخو 20، توپولف 16، توپولف 22) بودند در این عملیات از بین رفتند .
حمله به اچ 3 از لحاظ فنی یکی از پیچیده ترین عملیاتهای هوایی جهان بشمار می رود و از نظر دستاوردهای نظامی نیز با توجه به نابودی کامل 48 هواپیمای دشمن در رده بزرگترین و موفقترین عملیاتهای نظامی جهان قرار می گیرد. این عملیات در 1981 یعنی زمانی که نیروی هوایی ایران از برتری بی چون و چرایی بر نیروی هوایی عراق برخوردار بود به انجام رسید .

خلبان قهار شکاری تامکت و تکخال برتر نیروی هوایی



خلبان جلیل زندی، برترین تکخال تامکت جهان !+ عکس

تیمسار سرتیپ دوم جلیل زندی، خلبان قهار شکاری تامکت و تکخال برتر نیروی هوایی ایران بود.

او که در تمام دوران جنگ ایران و عراق به خدمت مشغول بود، دارای کارنامه درخشانی است و  رکوردهایی که در شکار جنگنده های عراقی بر جای گذاشت عنوان بهترین تکخال تامکت جهان را برایش به ارمغان آورد.

حسین جابرانصاری سخنگوی جدید وزارت خارجه شد

مدیرکل خاورمیانه وزارت امور خارجه، جانشین مرضیه افخم سخنگوی کنونی وزارت امور خارجه می‌شود.
سخنگوی جدید وزارت خارجه مشخص شدبه گزارش خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان یک مقام مسئول در وزارت امور خارجه در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان خبرانتصاب جابری انصاری بعنوان جانشین خانم افخم را  تایید و اظهار داشت : صادق حسین جابری انصاری از دیپلماتهای مجرب و خوش فکر وزارت امور خارجه بزودی و ظرف دو هفته آینده بطور رسمی کار خود را در این سمت آغاز خواهد کرد.

شایان ذکر است صادق حسینی جابری انصاری مدیر کل اداره خاورمیانه وزارت خارجه و سفیر اسبق ایران در لیبی است.

نقش هوانیروز در هشت سال دفاع مقدس

خلبان جانباز هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: هفته دفاع مقدس  یادآور اقتدار و از جان گذشتگی ملت و دفاع جانانه فرزندان ایران از خاک میهن اسلامی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه اردبیل، سید‌حمید موسوی، در برنامه روایت حماسه آفرینی هشت سال دفاع مقدس با عنوان «برگی از دفتر تاریخ» که در جهاددانشگاهی اردبیل برگزار شد، گفت: در نخستین روزهای جنگ تحمیلی عراق علیه ایران، هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران توانست قدرت خود را به رخ حریف بکشد و جلوی پیشروی نظامیان عراقی را بگیرد. همچنین در انتقال مردم خرمشهر قبل از سقوط این شهر و اشغال آن توسط نیروهای عراقی و روند پیروزی رزمندگان اسلام در طول هشت سال، هوانیروز نقش مهم، تعیین کننده و تاثیرگذاری داشت.

وی نقش نیروهای هوانیروز و نیروی دریایی و نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی را در ابتدای جنگ بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: فردای روز تهاجم عراق به ایران، 140 فروند هواپیمای نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی، تمام پایگاه‌ها و مراکز مهم شامل منابع مهم اقتصادی، اجتماعی و استراتژیک عراق را مورد حمله قرار دادند که ضربه سختی به پیکره دشمن غاصب بود. در این عملیات 160 فروند هلی‌کوپتر عراقی از بین رفت و در چند روز اول جنگ، نیروی هوایی عراق تقریبا زمین‌گیر شد. عملکرد نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز در ابتدای جنگ نیز چنان مهم بود که نیروی دریایی عراق را از کار انداخت طوری که تا پایان جنگ، عراق از طریق دریا به ایران حمله تاثیرگذاری نکرد

ورود 1100 مبارز عراقی به حلب به فرمان ژنرال قاسم سلیمانی+ سند

به ادعای سایت آرا نیوز، منابع نظامی در استان حلب از ورود 1100 مبارز عراقی به فرمان سردار قاسم سلیمانی خبر دادند.
به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آرا نیوز، منابع نظامی در استان حلب سوریه روز سه شنبه مدعی شدند حدود 1100 نفر از مبارزان شیعی بنا به دستور مستقیم ژنرال قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس ایران وارد این استان شدند.
در گزارشی که پایگاه انگلیسی زبان "مرصد،" منتشر کرد، این مبارزان عراقی از نیروهای گردان "ابوالفضل العباس" معرفی شدند. این گردان در جنوب دمشق برای دفاع از مقام حضرت زینب مستقر است.
این پایگاه به نقل از یک منبع نظامی دولت سوریه در حلب تصریح کرد: مبارزان گردان ابوالفضل العباس به نزدیک روستای خناصر رسیده اند. در ادامه این گزارش آمده است: با وجود آنکه نیروهای عراقی بسیاری در استان حلب حضور دارند، بیشتر آنها در منطقه "صافره " واقع در جنوب شرقی این استان مستقر شده اند و منتظر صدور فرمان از سوی ایرانی ها و مستشاران نظامی روس هستند.

ورود 1100 مبارز عراقی به حلب به فرمان ژنرال قاسم سلیمانی+ سند

طبق گزارش پایگاه "مرصد،" مبارزان "جنبش نجبای عراق" اعلام کرده اند آماده حمله جدیدی به استان حلب هستند. احتمال می رود حمله پیش رو در شمال حلب و به خصوص در دو شهر شیعه نشین "نبل" و "الزهرا" که از سوی معارضان محاصره شده است، انجام شود.

این در حالی است که ایران فقط از کمک مستشاری به سوریه خبر می دهد؛ اما مداخله نظامی مستقیم ایران در سوریه، زاییده ذهن رسانه هاست و از سوی مقامات کشورمان هرگز تأیید نشده است.

ظریف در نشست وین درباره سوریه حضور می‌یابد

وزیر امور خارجه کشورمان در راس یک هیات عالی رتبه سیاسی در اجلاس روز جمعه در وین بمنظور بررسی اوضاع سوریه حضور خواهد یافت .
افخم: ظریف در نشست وین درباره سوریه حضور می‌یابدبه گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی خبرنگاران جوان، "مرضیه افخم" سخنگوی وزارت امور خارجه پیرامون نشست وین درباره سوریه و حضور وزیر خارجه کشورمان گفت : بر اساس دعوت بعمل آمده از جمهوری اسلامی ایران برای شرکت در اجلاس سوریه، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در راس یک هیات عالی رتبه سیاسی در اجلاس روز جمعه (هشتم آبان ماه) در وین بمنظور بررسی اوضاع سوریه حضور خواهد یافت. 

وی افزود: هیات کشورمان و هیات های روسیه و اتحادیه اروپایی در وین و در حاشیه اجلاس پیرامون موضوعات مختلف منطقه‌ای و سایر موضوعات مورد علاقه گفتگو و تبادل نظر خواهند داشت و احتمال می‌رود جلسه هماهنگی موضوعات هسته‌ای و چگونگی اجرای برجام میان هیات‌های دو کشور ایران و آمریکا نیز در حاشیه نشست وین برگزار شود.

صلابت بزرگ ایران، تغییر رویکرد عربستان

 

صلابت بزرگ ایران، تغییر رویکرد عربستان

افسران - صلابت بزرگ ایران،  تغییر رویکرد عربستان
شیخ صهیب حبلی، عضو جمعیت علمای مسلمان لبنان، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته که در مسجد اهل سنت صیدای لبنان برگزار شد، به حاثه دلخراش منا پرداخت و اعلام کرد: متاسفانه مراسم حج امسال به یک فاجعه مبدل شد و علت اصلی کشته شدن هزاران مسلمان تنها کوتاهی و اهمال کاری کسانی است که مدعی خادم الحرمینی هستند.

وی تاکید کرد: این فاجعه اتمام حجتی بود که اداره حج باید از دست آل سعود خارج شود، چرا که آنان نشان دادند توانایی و کفایت لازم برای خدمت به زائران خانه الهی را ندارند. اداره حج قطعا باید به سازمان همکاری اسلامی محول شود.

این عالم اهل سنت تصریح کرد: آل سعود به جای اینکه به زائران خانه خدا خدمت کند، در خدمت آمریکا و رژیم صهیونیستی است و خوی جنایتگری خود را با کشتار مردم مظلوم یمن به نمایش گذاشته است. حادثه منا، لکه ننگ جدیدی بر پیشانی آل سعود است که در آن هزاران حج گذار، مظلومانه جان دادند.

شیخ صهیب حبلی ادامه داد: جای تعجب نیست که عربستان سعودی این حجم از جنایت را در منطقه انجام می دهد، چرا که مسؤولیت اداره بهار عربی و در حقیقت بهار آمریکایی در کشورهای اسلامی نیز با این رژیم است.

عضو جمعیت علمای مسلمان لبنان به سخنان حضرت آیت الله خامنه ای، رهبر معظم انقلاب اشاره و خاطر نشان کرد: زمانی که عربستان سعودی در انجام وظایف خود در قبال جان باختگان ایرانی کوتاهی می کرد، سخنان مقتدرانه حضرت آیت الله خامنه ای موجب شد که آل سعود مراقب رفتار خود باشد و به عواقب اقدامات خود فکر کند.

وی در پایان ضمن تسلیت به مردم ایران، اعلام کرد: عربستان به جای اینکه بخواهد با دلایل بی اساس ایران را متهم کند، باید موضعی جدی علیه اقدامات تروریستی رژیم صهیونیستی اتخاذ کند.

برچسب‌ها: امام خامنه ای, بصیرت, عربستان, سازمان حج و اوقاف, خبر داغ داغ
یکشنبه ۱۳۹۴/۰۷/۱۲ .:. 20:21 PM .:. ذاکر