قاصدک

قاصدک

اخبار و اطلاع رسانی و تحلیل
قاصدک

قاصدک

اخبار و اطلاع رسانی و تحلیل

تشییع 200 شهید دفاع مقدس در کشور

سرهنگ ابراهیم رنگین رئیس معراج شهدای مرکز   درباره تشییع پیکر 200 شهید همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) در کشور، اظهار داشت: همزمان با ایام سوگواری شهادت امام جعفر صادق(ع) در روز (29 تیرماه) پیکر مطهر 200 شهید دوران دفاع مقدس در استان‌های مختلف کشور تشییع می‌شوند.

رئیس معراج شهدای مرکز گفت: پیکر مطهر 200 شهید دوران دفاع مقدساز مناطق عملیاتی جزیره مجنون، شرق دجله، شرق بصره، کتیبان، شرهانی، فکه، پنجوین، زبیدات و سردشت تفحص شده‌اند.

سرهنگ رنگین در  پایان بیان کرد: تاکنون هویت 32 شهید شناسایی شده که از این میان به 28 خانواده شهدای تازه تفحص شده اطلاع رسانی شده است و  و مشخصات مابقی شهدای شناسایی شده بعد از اطلاع به خانواده آنان اعلام می‌شود.


شناسایی هویت 32 شهید تازه تفحص شده/تشییع 200 شهید دفاع مقدس در کشور

امروز، پدافند ارتش یک یگان زنده با نشاط و عملیاتی است

به نقل از روابط عمومی قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص)، امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان جانشین فرمانده کل ارتش دراین بازدیددر جمع معاونین و فرماندهان مناطق  قرارگاه  پدافند هوایی، اظهار کرد: امروز پدافند ارتش یک یگان زنده، با نشاط و عملیاتی است و در عرصه های مختلف قابلیت ها و صلاحیت های خود را نشان داده است.جانشین فرمانده کل ارتش گفت: امروز با شکل تازه ای از تهدیدها روبرو هستیم که از نظر نوع، شکل و اندازه با گذشته تفاوت دارد و همه ما وظیفه داریم متناسب با تهدیدها ظرفیت دفاعی لازم را ایجاد کنیم.

وی در ادامه افزود: با توجه به اینکه قرارگاه پدافند هوایی یک نیروی نوپاست اما با تلاش و پشتکار کارکنانش توانسته قدم های بلندی متناسب با تهدیدهای روز بر دارد و بتواند به صنعت کشور در حوزه های مختلف کمک کرده و خدمات خوبی را ارائه کند.

امیر سرتیپ پوردستان در پایان تصریح کرد: ولایت مداری و تعهد و تلاش و پشتکار خستگی ناپذیر از شاخصه های موفقیت قرارگاه پدافند هواییخاتم الانبیا(ص) است.


وزیر دفاع قطر از احتمال وقوع کودتا در این کشور خبر داد

 به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه ملیت چاپ ترکیه، خالد بن محمد العطیه، وزیر دفاع قطر، ضمن اشاره به احتمال کودتا در این کشور گفت پایگاه نظامی ترکیه در قطر موضوعی مرتبط با روابط دو کشور دارای حق حاکمیت ملی است و هیچکس حق ندارد تعطیلی این پایگاه نظامی را در قطر خواستار شود.

او در پاسخ به پرسشی درباره کودتای نافرجام ۱۵ ژوییه در ترکیه و احتمال وقوعکودتا در قطر گفت: ما هنگام وقوع کودتای ۱۵ ژوییه اوضاع را در ترکیه از نزدیک دنبال می‌کردیم. شیخ تمیم بن حمد آل ثانی (امیر قطر) آن روز نخستین کسی بود که با رئیس جمهور رجب طیب اردوغان تلفنی تماس گرفت.

وزیر دفاع قطر افزود: بر این باورم که ممکن است نوبت قطر نیز فرارسد؛ زیرا ترکیه و قطر موضع مشترکی در جهت حمایت از انسان‌های مظلوم در جهان دارند. با توجه به این موضوع ممکن است قطر هدف بعدی باشد.


وزیر دفاع قطر از احتمال وقوع کودتا در این کشور خبر داد

ظریف در واکنش به اظهارات اخیر مقام‌های آمریکایی:خودتان را فریب ندهید؛ تغییر حکومت ایران امکان‌پذیر نیست

ظریف

«محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران که برای شرکت در اجلاس سازمان ملل به نیویورک رفته است،‌ بامداد امروز سه شنبه در شورای روابط خارجی آمریکا حاضر شد و به ایراد سخنرانی پرداخت.

 بنا بر این گزارش،‌ ظریف در این سخنرانی تأکید کرد،‌  ایران به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اختیار راستی‌آزمایی از پایبندی به تعهداتش تحت برجام را داده و آژانس هر بار این پایبندی را تأیید کرده است.

وی در واکنش به اظهارات مداخله ‌جویانه اخیر مقام‌های آمریکایی گفت: خودتان را فریب ندهید؛ تغییر حکومت ایران امکان‌پذیر نیست.

رد پای شبکه‌های وهابی در عملیات تروریستی تهران

شبکه‌های وهابی به صورت علنی حمایت همه جانبه خود را از گروه تروریستی داعش اعلام می‌کنند. همچنین شواهدی از پشتیبانی شبکه‌های وهابی برای حملات تروریستی اخیر در تهران به چشم می‌خورد.


حمایت همه جانبه شبکه‌های وهابی از داعش + فیلم

سرباز اسیر شده به دست اشرار مسلح در هنگ مرزی میرجاوه زنده است


نماینده مردم خاش و میرجاوه در مجلس شورای اسلامی گفت:سرباز اسیر شده به دست اشرار مسلح در اردیبهشت ماه زنده بوده و در سلامتی کامل به سر می برد.

 نماینده مردم خاش افزود: رایزنی‌هایی در آن سوی مرز ، توسط علمای کرام و معتمدین و سران طوایف و اقوام دلسوز نسبت به نظام جمهوری اسلامی ایران انجام شده است و ضمن اینکه پرسنل سپاه، وزارت اطلاعات و نیروی انتظامی به آنچه وظایف ذاتی آنها بوده است در برقراری امنیت و آرامش و اقتدار مرز و هم و کوتاه کردن دست تجاوز اشرار مسلح عمل کرده و تلاش کردند که امروز مرزهای جنوب شرقی کشور را با وجود شرایط نامساعد آب و هوایی و جغرافیایی، امن نگه دارند.

کرد در این خصوص گفت: آنچه بنده با اطلاع اعلام می کنم این است که سرباز اسیر شده به دست اشرار مسلح  در سلامت کامل به سر می‌برد و حتی جراحتی که در آن درگیری دیده بود برطرف شده است و شاهد این هستیم که به زودی با سلامت کامل توسط عوامل انقلابی و کسانی که تاکنون در برابر دشمن سرخم نکرده و با اقتدار  بازگشت این سرباز را از دولت پاکستان خواستار بودند، به ایران اسلامی بازگردد تا نگرانی خانواده وی و مردم استان و ایران سربلند تبدیل به شادی و سرور شود.

تحریم‌های جدید کاخ سفید علیه ایران همزمان با تایید پایبندی به برجام

  به نقل از پایگاه خبری بازفید ،  دولت ترامپ پایبندی ایران به برجام را در حالی تایید خواهد کرد که قرار است  تحریم‌های جدیدی علیه 7 نهاد دولتی و 5 فرد ایرانی از سوی کاخ سفیداعمال شود.

مقامات وزارت خزانه داری آمریکا مدعی شدند این کار برای این است که به ایران نشان داده شود به خاطر فعالیت های بدش تنبیه خواهد شد، زیرا آن فعالیت ها به مثابه یکی از جدی‌ترین تهدیدها ضد منافع آمریکا هستند.

حقایقی از خلبانی که کودتای معروف به نوژه را لو داد به روایت رهبر انقلاب

درهجدهم تیر۱۳۵۹دولت آمریکا برای پیشبرداهداف شومش درکشورمان باپشتیبانی وحمایت بقایای رژیم دست‌‌ نشانده پهلوی«کودتای نقاب»رابرای سرنگونی نظام جمهوری اسلامی ایران طراحی کرد کودتایی که بعدا به اشتباه به نام کودتای شهید نوژه معروف گردید .اما موضوع چه بوده است؟  

  ادامه مطلب ...

تشکیل کارگروه مشترک نیروهای مسلح برای سازه های مرزی

مرزبانی

شورای مهندسی نیروهای مسلح به ریاست سردارمهرداد رئیس اداره مهندسی و پدافند غیرعامل ستادکل نیروهای مسلح، سردار محمود زاده معاون مهندسی ناجا، مهندس اسلامی معاون مهندسی وزارت دفاع، امیر توانایی معاون مهندسی ارتش و دیگر اعضای این شورا به میزبانی معاونت مهندسی ناجا برگزار شد.

بر اساس این گزارش، در این نشست به تشریح ماشین آلات و تجهیزات مهندسی رزمی، استحکامات و موانع دفاعی، عملیات تخریب و کشف و خنثی سازی و انسداد مرز پرداخته شد.

همچنین در این جلسه مقررشد، کار گروهی متشکل از ناجا، سپاه و ارتش به ریاست سردار یحیی محمود زاده معاون مهندسی ناجا در خصوص دستیابی به الگوی واحد پاسگاه و یا برجک مرزی برای ناجا، سپاه و ارتش با در نظر گرفتن تهدیدات نوین تشکیل و پس از بررسی و اخذ نتیجه مراتب در شورای مهندسی نیروهای مسلح مطرح و پس از تایید عملیاتی شود.

وحشت اندیشکده مشهور فرانسوی از قدرت و دقت موشک‌های سپاه/

حمله موشکی ایران به داعش

حمله غافلگیرانه موشکی سپاه پاسداران به مقرهای فرماندهی گروه‌های تروریستی در دیرالزور سوریه را می توان یکی از مهمترین اتفاقات نظامی کشورمان در سالهای اخیر دانست که با شگفتی و واکنش های فراوانی در سطح داخلی و خارجی همراه شد و بسیاری کارشناسان و مسئولان غربی، این اقدام کشورمان را موجب بالاتر رفتن جایگاه و سطح توجه به قدرت موشکی سپاه و ایران دانسته و می دانند.  


  ادامه مطلب ...

پشت پرده حمایت همه‌جانبه سعودی‌ها و اماراتی‌ها از اقلیم کردستان

بارزانی

هفته گذشته یک منبع آگاه کُرد در منطقه کردستان عراق افشا کرد که «مسعود بارزانی»، رئیس این منطقه از حمایت گسترده و همه جانبه سه کشور عربستان سعودی، امارات متحده عربی و اردن جهت اجرایی شدن طرح جدایی کردستان از عراق و استقلال این منطقه از بغداد بهره می‌ برد.

اما این منبع مطلع کُرد خاطر نشان کرد که این سه کشور ارائه این کمک ها به بارزانی را منوط به موافقت اربیل با درخواست این کشورها مبنی بر تشکیل پایگاه های نظامی در اربیل و دهوک کرده اند.

منبع مذکور هدف امان، ریاض و ابوظبی از احداث این پایگاه های نظامی را تشکیل نیرویی نظامی در برابر ایران و ترکیه عنوان کرده است.

تهیه آرشیو دیجیتالی برای بزرگترین نهاد جاسوس علیه ایران / وانگ در بن بست چگونه قصد نفوذ به برخی آرشیوهای ملی را داشت؟

نفوذ

ظهر امروز محسنی اژه‌ای در نشست خبری خود با اصحاب رسانه از دستگیری یک عامل نفوذ آمریکایی در تهران خبر داد و گفت: یکی از عوامل نفوذی آمریکا که البته دو تابعیتی است با نفوذ خاصی وارد ایران شد.

تهیه آرشیو دیجیتالی برای بزرگترین نهاد جاسوس علیه ایران / وانگ در بن بست چگونه قصد نفوذ به برخی آرشیوهای ملی را داشت؟

نقل قول نقوی از اظهارات سردار دهقان در کمیسیون امنیت ملی

سیدحسین نقوی‌‌حسینی

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه بُرد کروزهای دریایی را افزایش داده‌ایم، گفت: امکان داخلی ساخت هواپیمای جنگی را داریم.

کاریکاتور/ نه سر پیاز نه ته پیاز؟!!

قیمت پیاز داخلی ۶ برابر نرخ صادراتی! / در شرایطی که هفته‌هاست قیمت پیاز ناشی از کمبود تولید و عرضه به کیلویی ۴۰۰۰ تومان رسیده است، این محصول کیلویی کمتر از ۷۰۰ تومان یعنی یک ششم قیمت بازار داخلی، به کشورهای مختلف صادر می‌شود.

کاریکاتور/ نه سر پیاز نه ته پیاز؟!!

نیروی دریایی ارتش ادعای تابش لیزر به بالگرد آمریکایی را تکذیب کرد

بالگرد آمریکایی

فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی ارتش ادعای تابش لیزر به یک بالگرد نیروی دریایی آمریکا از سوی ایران را تکذیب کرد.

 دریادار دوم حسین آزاد فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی ارتش گفت: اخیراً نیروی دریایی آمریکا ادعا کرده که در هنگام عبور ناوهای ناوگان پنجم این کشور از تنگه هرمز نیروی دریایی ایران اقدام به تابش نور لیزر به یک فروند بالگرد ناوگان مذکور کرده که نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران این موضوع را از اصل تکذیب می‌کند.

 نیروی دریایی آمریکا مدعی شده بود، این حادثه زمانی که ناو بالگرد بر آمریکایی «باتان» (LHD5) به همراه ناوشکن «کول» (DDG 67) و ناو مهمات بر «واشنگتن چمبرز» (T-AKE 11) در حال عبور از تنگه هرمز بودند، رخ داده است.