قاصدک

قاصدک

اخبار و اطلاع رسانی و تحلیل
قاصدک

قاصدک

اخبار و اطلاع رسانی و تحلیل

پزشک زن فیلیپینی درگذشت/ حضور در 8 سال دفاع مقدس +عکس

اورارا باتارا، پزشک فیلیپینی که در هشت سال دفاع مقدس در کنار مردم و رزمندگان دزفول بود پس از بستری شدن در بخش ای سی یو بیمارستان دزفول شامگاه دوشنبه درگذشت.
اورارا باتارا، پزشک فیلیپینی پزشک زن فیلیپینی درگذشت/ حضور در 8 سال دفاع مقدس +عکس
 

به گزارش جام نیوز، دکتر باتارا پیش از انقلاب سالها به عنوان پزشک عمومی در بیمارستان افشار دزفول مشغول به کار بود.

این پزشک فیلیپینی دلسوز که همواره ایران را وطن خود می‌دانست با شروع جنگ تحمیلی از معدود پزشکانی بود که زیر بمباران هوایی و موشکی در دزفول ماند و به طبابت پرداخت.

دکتر باتارا به عنوان اولین پزشک بخش دیالیز در ۲ نوبت صبح و عصر سال ها در بیمارستان افشار دزفول به بیماران دیالیزی خدمت کرد.

 

 

وی در زمان جنگ تحمیلی در خانه های سازمانی بیمارستان یازهرا دزفول سکونت داشت و در تمام ساعات شبانه روز در خدمت مصدومان حملات موشکی و نیز رزمندگان مصدوم بود و طبابت می کرد.

دکتر باتارا تا قبل از بستری شدن در بخش آی سی یو همچنان به عنوان پزشک بخش دیالیز در بیمارستان دزفول خدمت می کرد.

دکتر باتارا در ۱۹ دسامبر ۱۹۵۰ برابر با ۲۸ آذر ماه ۱۳۲۹ در شهر مانیل کشور فیلیپین متولد شد. وی پس از گذراندن تحصیلات متوسطه وارد دانشکده پزشکی مانیل شد و پس از اخذ مدرک پزشکی عمومی جهت خدمت به هم نوعان خویش، عازم ایران شد.

باتارا در دوران جنگ تحمیلی به ارائه خدمات پزشکی به رزمندگان و مردم مقاوم دزفول پرداخت.

او هم زمان، دوران رزیدنتی خویش را در رشته داخلی بصورت مکاتبه‌ای و حضوری در دانشگاه مانیل ادامه و پس از چهار سال بورد تخصصی را از آن دانشگاه دریافت کرد. در سال 1394 از خدمات ارزشمند خانم دکتر “اورورا باتارا” بعنوان چهره ماندگار پزشکی دزفول در سال ۱۳۹۴ تجلیل شد.

پیکر «اورارا باتارا» بانوی پزشک اهل فیلیپین که در هشت سال جنگ زیر بمباران موشکی دزفول به درمان مصدومان پرداخت روز پنجشنبه در جوار شهدای موشکی این شهر به خاک سپرده شد.

بهداشت نیوز

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.