قاصدک

قاصدک

اخبار و اطلاع رسانی و تحلیل
قاصدک

قاصدک

اخبار و اطلاع رسانی و تحلیل

پدافند هوایی در ایجاد قدرت بازدارندگی جایگاه ویژه ای دارد.

امیر سرتیپ حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح،‌به مناسبت دهم شهریور سالروز تشکیل قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) با حضور در سازمان جهاد خود کفایی قرارگاه پدافند هوایی ارتش، از نمایشگاه توانمندی‌های این قرارگاه بازدید کرد.
امیر سرتیپ حاتمی در حاشیه بازدید از این نمایشگاه اظهار داشت: آنچه که امروزدر نمایشگاه دست آوردهای قرارگاه پدافند هوایی دیده شد، نشان‌دهنده شور، نشاط و روحیه انقلابی در کنار علم و دانش حاصل بسیار خوب و خوشحال‌کننده‌ای داشت

قابلیت کشف موشک‌های بالستیک با بُرد بلند را داریم

امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) در گفت‌وگویی در خصوص توانمندی این قرارگاه برای مقابله با موشک‌های بالستیک اظهار داشت: در رزمایش «دماوند» موشک بُرد بلند و دارای سرعت بالا را با موشک پدافندی مورد اصابت قرار دادیم که نشان دهنده توانمندی ما در انهدام موشک‌های بالستیک و بُرد بلند است.
وی افزود: ما در حال حاضر با رادارهای رزونانس قدرت کشف موشک‌های بالستیک را داریم و پس از کشف می‌توانیم به راحتی موشک‌ها را منهدم کنیم.
 امیر سرتیپ اسماعیلی ادامه داد: اگر کسی بخواهد با موشک بُرد بلند بالستیک علیه ما اقدام کند، طبعا ما با تمام ظرفیت علیه آن اقدام خواهیم کرد

رئیس ستادکل نیروهای مسلح با حضور در جهاد خودکفایی قرارگاه پدافند هوایی، از نمایشگاه دستاوردهای این قرارگاه بازدید کرد.

رئیس ستادکل نیروهای مسلح با تاکید بر اینکه طی سال‌های اخیر پدافند هوایی در اولویت نخست نیروهای مسلح قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: طراحی‌ها و برنامه‌ریزی‌های بسیاری به جهت قرار گرفتن پدافند هوایی در اولویت نخست انجام شده است و ما دیگر شاهد عقب‌ماندگی در این زمینه نیستیم.

حضور در آب های بین المللی نشان از قدرت دفاعی ایران دارد

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: طی ۹ سال اخیر با حضور در آب های بین المللی بیش از چهار هزار شناور تجاری در آب‌های ناامن خلیج عدن و شمال اقیانوس هند توسط نداجا اسکورت و محافظت شده است.
امیردریادار حبیب الله سیاری در مراسم استقبال و بدرقه ناوگروه های نیروی دریایی ارتش بیان داشت: نیروی دریایی ارتش امروز به عنوان یک قدرت دریایی در بین کشورهای دنیا شناخته می شود و حضور در آب های بین المللی نشان از قدرت دفاعی ایران دارد

دیدار صمیمی فرمانده کل سپاه با فرمانده جدید ارتش

دیدار سرلشکر جعفری با سرلشکر موسوی

فرمانده کل سپاه با فرمانده جدید ارتش دیدار کرد.

به گزارش گروه دفاعی خبرگزاری تسنیم، سرلشکر موسوی و سرلشکر جعفری در دیداری صمیمانه، وحدت، یکپارچگی و اخوت مثال زدنی موجود میان ارتش و سپاه تحت تدابیر فرماندهی معظم کل قوا را موجب عصبانیت دشمن و ابتر ماندن تلاش آنان برای تضعیف توان دفاعی کشور توصیف کردند.

در پی انتصاب امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی به سمت فرماندهی کل ارتش جمهوری اسلامی ایران، سرلشکر پاسدار محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح امروز( 8 شهریور) با حضور در ستاد فرماندهی کل ارتش با وی دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار فرماندهان ارتش و سپاه در فضایی صمیمی با ابراز خرسندی از وحدت، یکپارچگی و اخوت مثال زدنی موجود، همدلی، هماهنگی و هم افزایی در انجام ماموریتهای محوله، تحت تدابیر و فرامین فرماندهی معظم کل قوا را موجب عصبانیت دشمنان ملت ایران و ابتر ماندن تلاش آنان برای ایجاد اختلاف در نیروهای مسلح و تضعیف توان دفاعی کشور دانستند.

در این دیدار همچنین بر پیش بینی و اجرای برنامه ها و اقدامات مشترک در راستای اهداف بازدارندگی و ارتقای آمادگی های دفاعی برای مقابله متناسب با تهدیدات فراروی کشور تاکید شد.