قاصدک

قاصدک

اخبار و اطلاع رسانی و تحلیل
قاصدک

قاصدک

اخبار و اطلاع رسانی و تحلیل

نیروهای مسلح ایران عامل پایدار کننده‎ امنیت در منطقه هستند

به نقل از روابط عمومی ارتش، امیر دریادار حبیب الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش که به عنوان میهمان ویژه در صدر هیاتی به ایتالیا سفر کرده است، در مراسم افتتاحیه این همایش مهم بین المللی که با حضور فرماندهان دریایی 50 کشور جهان برگزار می‌شود، اظهار داشت: نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران علاوه بر برقراری امنیت پایدار در منطقه‎ خلیج فارس، تنگه‎ راهبردی هرمز و دریای عمان، از سال 1387 تا کنون با اعزام بیش از 50 ناوگروه رزمی به منطقه خلیج عدن و تنگه راهبردی باب ‌المندب در اقدامی کاملاً مستقل و در تعامل با جامعه‌ دریانوردی جهانی، اقدام به مبارزه با دزدی کرده است.

وی گفت: این موضوع نشان می‎دهد که بر خلاف آنچه آقای ترامپ اظهار می‎ کند، ‎‎نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران عامل پایدار کننده‎ امنیت جمعی جهانی در منطقه و بخشی جدا ناپذیر از آن است و در واقع این حضور نیروهای دریایی بیگانه در منطقه است که با تحمیل ترتیبات امنیتی نامطلوب موجب بروز ناپایداری در مناطق دریایی راهبردی جهان می‎شود.


نیروهای مسلح ایران عامل پایدار کننده‎ امنیت در منطقه هستند

تروریست‌ها را قبل از رسیدن به مرزها نابود خواهیم کرد

امیر سرتیپ احمد رضا پوردستان جانشین فرمانده ارتش    درباره آخرین دستاوردهای دفاعی ارتش و زمان تحویل تانک کرار اظهار کرد: تانک کرار پروژه ای است که وزارت دفاع در حال پیگیری آن است.

جانشین فرمانده ارتش با بیان اینکه در تکمیل پروژه تانک کرار کارشناسان نیروی زمینی ارتش و سپاه نقش داشتند؛ تاکید کرد: با تلاش متخصصان نمونه اولیه تانک کرار آماده شد.

وی ادامه داد: تانک کرار توسط کارشناسان نیروی زمینی ارتش و سپاه شرایط تست را به خوبی گذرانده و قابلیت هایش به تایید رسیده است.

امیر پوردستان اضافه کرد: بنا است وزارت دفاع بستر سازی لازم را کرده و احتمالا(شاید)در صنایع شهید کلاهدوز تانک کرار را در مسیر تولید انبوه قرار دهد.

جانشین فرمانده ارتش با بیان اینکه زمان تحویل تانک کرار توسط وزارت دفاع اعلام خواهد شد بیان داشت: قابلیت های تانک کرار به گونه ای بوده که به نوعی بالاتر از تانک تی۹۰ است که حاصل کار متخصصان داخلی می باشد.

وی در خصوص تامین امنیت مرزها اظهار داشت: اقدامات و پیش بینی های لازم و خوبی در این راستا انجام شده و برای تامین امنیت مرزها از سیستم های مدار بسته و پهپادها استفاده می کنیم.

امیر پوردستان با تاکید براینکه طرح های لازم برای امنیت مرزها را داریم؛ خاطرنشان کرد: اگر در شرایطی که گروهک های تروریستی و تکفیری بخواهند حرکتی را انجام دهند؛ قبل از رسیدن به مرزها آنها را از بین خواهیم برد.


تروریست‌ها را قبل از رسیدن به مرزها نابود خواهیم کرد/از پهپادها و دوربین‌های مداربسته برای تامین امنیت مرزها استفاده می‌کنیم

مقامات اسراییلی سفر ولیعهد عربستان به تل‌آویو را تایید کردند

  به نقل از خبرگزاری فرانسه، مقامات رژیم صهیونیستی سفر محمد بن‌سلمان،ولیعهدعربستانبهسرزمین‌های اشغالی ودیدار و یر با مقامات صهیونیست را تایید کردند.بر این اساس، یک مقام مسئول صهیونیست که نخواست نامش فاش شود اعلام کرد: مسئول سعودی که ماه سپتامبر گذشته به اسرائیل [فلسطین اشغالی] سفر کرده بود، محمد بن‌سلمان است.

در همین حال، «آریل کهانا» روزنامه نگار صهیونیست نشریه «ماکور ریشون» ماه سپتامبر گذشته در شبکه اجتماعی توییتر فاش کرده بود محمد بن‌سلمان به همراه هیئت رسمی به اسرائیل سفر و با مقامات اسرائیلی دیدار کرد.

رادیو رسمی اسرائیل نیز ماه سپتامبر گذشته در این باره اعلام کرد یکی از شاهزادگان سعودی به‌طور پنهانی به اسرائیل سفر کرد و با مقامات اسرائیلی درباره تحولات منطقه گفتگو کرده است.


مقامات اسراییلی سفر ولیعهد عربستان به تل‌آویو را تایید کردند

آمادگی ارتش برای مقابله با سلاح‌های حاوی «فسفر سفید»

آمادگی ارتش برای مقابله با سلاح‌های حاوی «فسفر سفید»

امیر سرتیپ دوم پزشک «جلیل رجبی» فرمانده بهداشت و درمان ارتش جمهوری اسلامی ، اظهار داشت: ما بدنبال تقویت طب رزم هستیم و در این رابطه همایش‌هایی را برگزار کرده‌ایم.
 وی با بیان اینکه تاکنون بسترهایی را جهت تبادل نظر میان اساتید و اهل فن دانشگاه‌های علوم پزشکی نیروهای مسلح کشور آماده کرده‌ایم، افزود: برگزاری نشست‌ها علمی ارتباط مستقیمی در آمادگی کادر امدادی و پزشکی نیروهای مسلح دارد تا در هر شرایطی بتوانند از رزمندگان پشتیبانی کنند و سلامت آنها را ارتقا دهند.

 امیر رجبی افزود: جهت ارزیابی سطح آموزش‌هایی که پرسنل می‌بینند، در طول سال دو بار رزمایش برگزار می‌شود و نیروها خود را برای روز اصلی نبرد و یا بحران آماده می‌کنند.

فرمانده بهداشت و درمان ارتش گفت: در حوزه استقرار سامانه بیولوژیک در نیروهای مسلح می‌توان به جرات عنوان کرد که ما از توان کشوری خیلی پیشرفته‌تر هستیم یعنی در تمامی حوزه‌های آموزشی، تجهیزاتی و پرسنلی از قابلیت‌های خوبی برخوردار هستیم و برهمین اساس مراکزمان را تجهیز کرده‌ایم و آماده برای بکارگیری در شرایط لازم هستیم.

محکومیت تجاوز سعودی‌ها به یمن در پارلمان اروپا

اجلاس بین المللی با موضوع یمن با حضور کارشناسان و مسئولانی از کشورهای مختلف در پارلمان اروپا در بروکسل برگزار شد. بررسی علل جنگ و تجاوز سعودی‌ها به یمن از دلایل اصلی برگزاری این کنفرانس مطرح شد.

قدردانی بشار اسد از حمایت‌های ملت و رهبر انقلاب

  سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح و هیئت همراه با بشار اسد رئیس جمهوری سوریه دیدار و گفت و گو کردند.

دراین دیدار سرلشکر باقری پیروزی اخیر ارتش و نیروهای مسلح سوریه را تبریک گفت و ابراز امیدواری کرد که تروریسم هرچه سریع تر از سراسر خاک سوریه ریشه کن شود.

وی بر ادامه حمایت های جمهوری اسلامی ایران از ملت و دولت سوریهتاکید کرد.

رئیس جمهوری سوریه از حمایت‌های همه جانبه مقام معظم رهبری و دولت و ملت جمهوری اسلامی ایران از سوریه در مبارزه با تروریسم قدردانی کرد.

بشار اسد از سرلشکر باقری خواست تا سلام و درود گرم و صمیمانه وی را به رهبر معظم انقلاب، دولت و ملت ایران ابلاغ کند.


قدردانی بشار اسد از حمایت‌های ملت و رهبری ایران

درخواست اروپایی ها برای همکاری با نیروی دریایی ایران

فرماندهان دریایی شماری از کشورهای اروپایی و دیگر کشورهای جهان در دیدار با دریادار حبیب الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در ونیز ایتالیا، خواستار همکاری برای دستیابی به دانش و تجربه ایران در زمینه برقراری امنیت و مقابله با دزدان دریایی در آبهای بین المللی شدند.


ادامه مطلب ...

نمازی که ثواب ختم قرآن را دارد

این نمازی است که رسول اکرم (ص) تعلیم فرمودند.
به گزارش جام نیوز، پیامبر اسلام (ص) فرمودند: هر کس شب دوشنبه دو رکعت نماز بخواند و در هر رکعت آن یک حمد و هفت مرتبه سوره توحید بخواند و بعد از تمام شدن نماز هفت مرتبه تسبیحات اربعه و لا حول و لا قوه الا بالله العلی العظیم بگوید، ثواب ختم قرآن برای او نوشته شود.

عقب‌نشینی کاخ سفید در برابر خلیج فارس

پس از سخنرانی جنجالی ترامپ درباره خلیج فارس، سایت رسمی کاخ سفید در متن سخنرانی وی؛ با حذف خلیج ع ر ب ی "خلیج فارس" را جایگزین کرد.

خلیج فارس
در پی سخنرانی سخیفانه و بی‌خردانه‌ی ترامپ رییس جمهور آمریکا، ایرانیان زیادی به صفحه‌ی شخصی وی در اینستاگرام رفته و نظرات خود را مطرح کردند. این اتفاق خیلی جالب و موثر بود به‌طوری که وزارت خارجه‌ی آمریکا هنگام انتشار سخنرانی ترامپ در سایت خود، عبارت جعلی را حذف و عبارت صحیح خلیج فارس را جایگزین آن کرد.

کمک رهبر انقلاب به مسلمانان میانمار

حضرت آیت الله خامنه‌ای مبلغ ۱۰ میلیارد ریال به‌عنوان کمک به آوارگان مظلوم و بی‌پناه میانمار اختصاص دادند.

به گزارش تبیان به نقل از خبرگزاری فارس، در پی نامه رئیس و نماینده ولی‌فقیه در جمعیت هلال احمر به رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص شرایط وخیم مسلمانان روهینگیا در اثر حوادث فاجعه‌آمیز میانمار، حضرت آیت الله خامنه‌ای مبلغ 10 میلیارد ریال به‌عنوان کمک به آوارگان مظلوم و بی‌پناه میانمار اختصاص دادند.
در نامه رئیس و نماینده ولی‌فقیه در جمعیت هلال احمر به رهبر انقلاب اسلامی، با اشاره به فاجعه انسانی در میانمار و آوارگی صدها هزار نفر از مردم مسلمان، اقدامات و کمک‌های جمعیت هلال احمر در امدادرسانی به آوارگان گزارش شده بود.

خامنه ای

ارتش و آرمان‌های انقلاب اسلامی

ارتش و آرمان‌های انقلاب اسلامی

سالروز تشکیل سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران به فرمان امام خمینی (ره) است که به برکت وجود این سازمان انقلابی در ارتش، امروز و پس از گذشت چهار دهه از پیروزی انقلاب اسلامی شاهد ارتشی مکتبی و ولایتمدار هستیم. ارتشی که با پیروزی انقلاب اسلامی، از هم پاشیده شده بود و ضدانقلاب مترصد فرصت برای نابودی ارتش بود، اما در دفاع مقدس و حوادث پس از آن صیادهای بسیاری از دامن این ارتش بال گشودند و به معراج رفتند.

  ادامه مطلب ...

توهین به سپاه توهین به ارتش جمهوری اسلامی ایران است

حجت الاسلام و المسلمین «عباس محمدحسنی» رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران در آیین تجدید میثاق کارکنان این سازمان با آرمان‌های امام خمینی (ره) در حرم مطهر بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی اظهار داشت: ارتش حامی سپاه است، زیرا ارتش و سپاه هر دو دارای یک هدف، یک فرمانده و یک ماموریت هستند و آن هم حفظ استقلال و تمامیت ارضی جمهوری اسلامی ایران و دفاع از ارزش‌های ملی و دینی است.
 

توهین به سپاه توهین به ارتش جمهوری اسلامی ایران است

ادامه مطلب ...

ایران چگونه آمریکا، اسرائیل و عربستان را تنبیه خواهد کرد؟

وب‌سایت «نشنال‌اینترست» در گزارشی به این مسئله پرداخته که اگر اعلام پایبندی ایران از سوی ترامپ بهخروج آمریکا از برجام و لغو کامل آن منجر شود، ایران چگونه با این مسئله برخورد خواهد کرد.

به نوشته«نشنال‌اینترست»هم‌ اکنون توپ برجام در زمین کنگره است و اگرچه تمام نشانه‌ها حاکی از این است که نمایندگان کنگره موافق برگشت تحریم‎های هسته‌ای ایران  نیستند اما احتمال رأی آنها به برگشت تحریم‎های هسته‌ای نیز وجود دارد؛ برگشت تحریم‎های هسته‌ای برداشته شده ایران طبق برجام به معنای لغو کامل برجام است. در این صورت شایسته است که رفتار تلافی‌جویانه ایران در برابر این اقدام آمریکا بررسی شود.


واکنش تهران به لغو کامل برجام؛ ایران چگونه آمریکا، اسرائیل و عربستان را تنبیه خواهد کرد؟







 

ادامه مطلب ...

مؤلفه‌های همبستگی ملت و دولت ما مهمتر از سخنان احمقانه ترامپ است

امیر فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) در جمع کارکنان عقیدتی سیاسی این قرارگاه، با اشاره به سخنان توهین آمیز رئیس جمهور آمریکا علیه ملت و دولت ایران، اظهار کرد: این حرف که گفته می‌شود سخنان رئیس جمهور آمریکا باعث همبستگی بین ما شده است، اشتباه است یعنی اگر ترامپ این سخنان را نمی‌گفت ما همبستگی نداشتیم؟ بلکه مولفه‌های همبستگی در میان ملت و دولت ما چیزهایی مهمتری است نه سخنان احمقانه فردی که تمام عمر خود را در لهو و لعب گذرانده است.

امیر اسماعیلی ادامه داد: البته اشتباهاتی از سوی خود ما وجود داشته که آن فرد به خود اجازه چنین سخنانی را داده است و شروع به موج سواری بر روی اشتباهات و اختلافات داخلی مسئولان ما کرده است.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی، تصریح کرد: ترامپ باعث همبستگی ما نشده است و نخواهد شد این اشتباه است که در رسانه‌ها این نشر پیدا می‌کند.

وی افزود: ترامپ باعث شد اینکه مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) می فرمایند و غاطبه ملت هم می دانند که آمریکا مورد اعتماد نیست برای برخی افراد در داخل و خارج از کشور هم ثابت شود.

امیر اسماعیلی با اشاره به برخی از اظهار نظرها در خصوص احتمال یا عدم احتمال حمله آمریکا به ایران اظهار داشت: این سخنان بها دادن به بیگانگان و سخنانی است که در خارج از مرزهای ما مورد سوء استفاده دشمنان قرار می‌گیرد این اظهار نظرها درست نیست، نیروهای مسلح ما با اقتدار کامل در محافظت از مرزهای کشور حاضر هستند و اجازه هیچ غلطی را به بیگانگان نخواهند داد و سیاسیون باید در مسایل مربوط به خودشان اظهار نظر کنند و مسایل امنیتی و دفاعی کشور را به نیروهای مسلح بسپارند.


مؤلفه‌های همبستگی ملت و دولت ما مهمتر از سخنان احمقانه ترامپ است