قاصدک

قاصدک

اخبار و اطلاع رسانی و تحلیل
قاصدک

قاصدک

اخبار و اطلاع رسانی و تحلیل

سوره تکویر چکیده‌ای از علم زمین شناسی است/

 پروفسور بهرام عکاشه پدر علم زلزله شناسی ایران با حضور در برنامه حالا خورشید گفت: دانشجویان دکتری را موظف می‌کنمسوره تکویر را با تفسیر استاد الهی قمشه‌ای بخوانند و پژوهش کنند چون این سوره چکیده‌ای از علم زمین شناسی  است.

پروفسور عکاشه اظهار کرد: اگر در تهران زلزله 7 ریشتری بیاید حداقل 7 میلیون نفر جان خود را از دست می‌دهند.


حرکت جالب وزنه‌بردار ایرانی در مقابل دختر اهداکننده مدال

علی هاشمی وزنه‌بردار دسته 105 کیلوگرم کشور امروز در مسابقات جهانی وزنه‌برداری آمریکا موفق به کسب مدال طلا در مجموع حرکت یک ضرب و دوضرب شد. او در یک ضرب با ۱۸۳ کیلوگرم طلا گرفت. در دوضرب با ۲۲۱ مدال برنز را کسب کرد و در مجموع با ۴۰۴ کیلوگرم قهرمان جهان شد.

پس از کسب این موفقیت و در هنگام دریافت مدال طلا، دختر آمریکایی که مدال را به گردن هاشمی آویخت، قصد دست دادن با او را داشت که علی هاشمی از این کار امتناع کرد. نکته جالب اینجا بود که دختر همچنان متوجه ماجرا نبود و دستش را بالا نگه داشته بود به طوری که علی هاشمی مجبور شد برای او توضیح دهد "نمی‌توانم با شما دست بدهم، من مسلمانم!".


انگیزه‌های قوی برای فراموشی یاد شهدا وجود دارد

دیدار شرکت‌کنندگان در اجلاس محبان اهل بیت (ع) و مسئله تکفیری‌ها با امام خامنه‌ای

رهبر انقلاب اسلامی تأکید کردند: نباید اجازه داد در اثر برخی جلوه‌های کاذب یاد شهیدان فراموش و کهنه شود و فعالیت‌هایی همچون کنگره شهدا پادزهر آن توطئه و حرکت مسموم است.

کاریکاتور/ از آل ابوسفیان تا آل سعود!!!

یزید جدید / محمدبن سلمان در مقام یزید در تقلای راه اندازی جنگ علیه شیعیان است. نشریه «نشنال اینترست» خود ولیعهد جوان عربستان را وارث ردای سیاسی یزید بن معاویه می خواند که در تلاش برای راه اندازی جنگی جدید علیه شیعیان در خاورمیانه است؛ جنگی با نتیجه ای متفاوت.

کاریکاتور/ از آل ابوسفیان تا آل سعود!!!

تقویت نیروهای مسلح آسیب‌ناپذیری ملت را حفظ می‌کند

رهبر انقلاب مالک اشتر

رهبر معظم انقلاب اسلامی گفتند:تقویت نیروهای مسلح آسیب‌ناپذیری ملت را حفظ می‌کند.

  به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فرمانده معظم کل قوا ظهر امروز (یکشنبه) در دیدار فرماندهان ارشد نیروهای مسلح و برگزیدگان جشنواره مالک‌اشتر با اشاره به خصومت‌های تمام‌نشدنی دشمنان با ملت و نظام اسلامی، مواجهه با این معارضه‌ها را در گرو ایستادگی و تقویت روزافزون توانایی‌های نیروهای مسلح خواندند و تأکید کردند: امروز نیروهای مسلح به بهترین نیروی انسانی از لحاظ فکری، عملی، عزم و اراده احتیاج دارند تا بتوانند آسیب‌ناپذیری ملت را در مقابل دشمنی‌ها حفظ کنند.

همایش "طلوع حقیقت

همایش طلوع حقیقت

همایش "طلوع حقیقت" به مناسبت دومین سالگرد صدور دو نامه رهبر معظم انقلاب به جوانان غربی، با حضور شخصیت‌های مختلف سیاسی و علمی کشور برگزار شد.

آغاز ثبت‌نام معافیت و کسرخدمت‌ ایثارگری از امروز

  بر اساس زمانبندی اعلام شده از سوی سازمان وظیفه عمومی ناجا، از امروز تمامی افراد متقاضی بهره مندی از کسر خدمت‌های مربوط به دوران رزمندگی، ایثارگری و آزادگی باید با مراجعه به دفاتر پلیس + 10 و پرداخت 6000 تومان درخواست خود را ثبت کنند.

مهلت در نظر گرفته شده برای ثبت‌نام متقاضیان در حال حاضر یک ماه است و در 10 روز اول جانبازان و ایثارگران باید به دفاتر پلیس + 10 مراجعه کرده و پس از آن نیز رزمندگان می‌توانند به این دفاتر مراجعه و ثبت نام کنند.

هفته گذشته سردار ابراهیم کریمی، جانشین رییس سازمان وظیفه عمومی ناجا  جزئیات اجرای این طرح را تشریح کرده و به تمامی سوالات و ابهامات مخاطبان در این زمینه پاسخ داده بود، او اجرای این طرح را براساس بند "د" ماده 88 قانون برنامه ششم توسعه اعلام کرده و گفته بود که موضوع کسر خدمت و معافیت‌های مربوط به فرزندان ایثارگران مورد توجه قرار گرفته و بر اساس آن و با موافقت ستادکل نیروهای مسلح به ازای هر یک ماه سابقه حضور در جبهه یک ماه کسر خدمت به فرزندان رزمندگان اعطا خواهد شد. همچنین به ازای هر یک درصد جانبازی و هر یک ماه اسارت نیز یک ماه کسر خدمت به فرزندان جانبازان و آزادگان داده می‌شود


آغاز ثبت‌نام معافیت و کسرخدمت‌ ایثارگری از امروز

الحاق ناو موشک انداز سپر به دریای خزر در هفته آینده

  امیردریادار حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران گفت: نمایش قدرت و اقتدار کشور در دریا یکی از اهداف ماست، طی سال‌های گذشته ۵۰ ناوگروه رزمی را به آب‌های بین المللی اعزام کردیم.

وی افزود: فرزندان شما در ماموریت‌های طولانی مدت اقدام به برقراری امنیت در نقاطی می‌کنند که بیش از ۲ هزار کیلومتر از کشور دور است که این نشان از اقتدار ماست.

دریادار خانزادی تاکید کرد: نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران برای خودکفایی یک برنامه مدون را آغاز کرده است، ساخت شناور‌های سطحی برای تامین امنیت مناطق دریایی است. در ۳۰ آذر سال ۸۸ ما اولین ناوشکن را که مولود مبارک جمهوری اسلامی ایران است را ساختیم.

وی ادامه داد: دشمنان ا فکر می‌کردند با  تحریم‌های گسترده‌ می‌توانند حرکت پر شتاب ما را متوقف کنند،  هفته آینده شاهد الحاق ناو موشک انداز سپر در دریای خزر خواهیم بود که نماد اقتدار جمهوری اسلامی ایران در دریا است.


الحاق ناو موشک انداز سپر به دریای خزر در هفته آینده

واکنش AFC به قرعه ایران در جام جهانی 2018

سایت ای اف سی، قرعه 5 تیم آسیایی در جام جهانی سال آینده را مورد بررسی قرار داد.

پس از این که مشخص شد تیم ملی فوتبال کشورمان در رقابت های جام جهانی 2018 روسیه، با تیم های قدرتمند پرتغال و اسپانیا هم گروه شده است این سایت نوشت ، ایران برترین تیم آسیا در رنکینگ فیفا ،در کنار تیم های پرتغال از سید 1ول، اسپانیا از سید دوم و مراکش از سید چهارم در گروه B جای گرفت.


این سایت با اشاره به فرعه 5 نماینده فوتبال قاره کهن در رقابت های جام جهانی 2018 روسیه بار دیگر تاکید کرد ایران که در ادوار گذشته در مرحله گروهی حذف شده است این بار با هدف صعود از مرحله گروهی راهی روسیه خواهد شد.


سایت ای اف سی در پایان نوشت پنج نماینده آسیا تلاش خواهند کرد بهترین نمایش را در جام جهانی داشته باشند.


کاریکاتور/ وارث ردای یزید بن معاویه!!!

یزید جدید / محمدبن سلمان در مقام یزید در تقلای راه اندازی جنگ علیه شیعیان است. نشریه «نشنال اینترست» خود ولیعهد جوان عربستان را وارث ردای سیاسی یزید بن معاویه می خواند که در تلاش برای راه اندازی جنگی جدید علیه شیعیان در خاورمیانه است؛ جنگی با نتیجه ای متفاوت.

کاریکاتور/ وارث ردای یزید بن معاویه!!!

موشک بالستیک جدیدمان قابلیت هدف قرار دادن تمام نقاط آمریکا را دارد

  به نقل از اسپوتنیک، کره شمالی روز چهارشنبه با انتشار بیانیه ای از طریق تلویزیون رسمی این کشور اعلام کردآزمایش موشکی اخیر پیونگ‌یانگ موفقیت آمیز بوده است. در این آزمایش موشکی، یک فروند موشک بالستیک قاره پیمای جدید تحت عنوان «هواسونگ-15» به سمت دریای ژاپن شلیک شد.

پیونگ یانگ ضمن «موفقیت آمیز» خواندن این آزمایش موشکی اعلام کرد موشک بالستیک آزمایش شده قابلیت هدف قرار دادن تمامی نقاط آمریکا را دارد. بر اساس این بیانیه، آزمایش موشکی اخیر کره شمالی هیچ گونه تاثیر منفی بر امنیت کشورهای همسایه نداشته است.

ارزیابی های اولیه نشان می دهد موشک آزمایش شده یک موشک قاره پیمای قدرتمند است. این موشک، قدرتمندترین موشک بالستیک کره شمالی است که پیش از فرود در دریای ژاپن مسافتی معادل 620 مایل (997 کیلومتر) را در ارتفاع 4475 کیلومتری طی کرد.

این آزمایش واکنش منفی جوامع بین المللی را در پی داشت. آمریکا، ژاپن و کره جنوبی خواستار تشکیل فوری جلسه شورای امنیت سازمان ملل در این خصوص شدند. «ینس استولتنبرگ»، دبیر کل ناتو، نیز آزمایش موشکی کره شمالی را محکوم کرد.


کره شمالی: موشک بالیستیک جدید قابلیت هدف قرار دادن تمام نقاط آمریکا را دارد

عربستان تهدید به کناره‌گیری از لیگ قهرمانان آسیا کرد

سعودی‌ها به تصمیم اخیرکنفدراسیون فوتبال آسیا واکنش نشان دادند. آن‌ها گفته‌اند که قبول نمی‌کنند در خاک ایران با تیم‌های ایرانی به میدان بروند.

کنفدراسیون فوتبال آسیا در جلسه اخیر خود قانون بازی کردن در زمین بی طرف را لغو و تاکید کرد که هر تیمی باید در فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا در ورزشگاه خانگی خود از تیم حریف میزبانی کند.


عربستان تهدید به کناره‌گیری از لیگ آسیا کرد

رونمایی از ۹ دستاورد جدید با حضور امیر دادرس

مراسم رونمایی از ۹ دستاورد جدید نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران صبح امروز چهارشنبه ۸ آذر در جهاد خودکفایی این برگزار شد.

در این مراسم امیر محمدحسین دادرس جانشین فرمانده کل ارتش، امیر دریادار حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی و جمعی از فرماندهان و معاونین نداجا حضور دارند.

در این مراسم از خودروی تاکتیکی مکران، سامانه جامع آزمایشگر اژدر مرصاد، اتوپایلوت دیجیتال، سوخت بومی اژدر، قایق بدون سرنشین دماوند، ناو خلیج فارس، پوشش‌های نانویی، آزمایشگر موشک رعد، شبیه‌سازی جنگی رونمایی شد.


رونمایی از ۸ دستاورد جدید با حضور امیر دادرس

بعد از نابودی داعش، حالا نوبت سایر تروریست‌ها است که از صحنه روزگار پاک شوند

سردار محمدرضا یزدی فرمانده سپاه محمد رسول‌الله (ص) تهران  گفت‌: با اشاره به روند شکل‌گیری داعش اظهار کرد: داعش در سایه اختلافات بین مسلمانان زنده و با کمک استکبار جهانی به رهبری آمریکا تقویت شد و قدرت گرفت.

وی ادامه داد: داعش فکر می‌کرد می‌تواند بزرگ شده و قدرت بیشتری بگیرد، اما با اتحاد مسلمانان رو به زوال رفت.

فرمانده سپاه محمد رسول‌الله (ص) تهران افزود: بعد از نابودی داعش، حالا نوبت سایر تروریست‌ها است که از صحنه روزگار پاک شوند و کمک‌های مرتجعین عرب و آمریکایی صهیونیستی نمی‌تواند برای آنها چاره‌ساز باشد.


بعد از نابودی داعش، حالا نوبت سایر تروریست‌ها است که از صحنه روزگار پاک شوند