قاصدک

قاصدک

اخبار و اطلاع رسانی و تحلیل
قاصدک

قاصدک

اخبار و اطلاع رسانی و تحلیل

مجموعه‌ای از هولناک‌ترین سقوط‌های هواپیما +فیلم

 وسایل نقلیه به همان اندازه که مفیدند و حمل و نقل را برای انسان آسان می‌کنند به دلایل گوناگون و در شرایط خاص می توانند خطرناک هم باشند.

به طور مثال هواپیما مسافت‌های طولانی را که با دیگر وسایل نقلیه می‌بایست ساعت‌ها برای رسیدن به مقصد در راه باشید برای شما بسیار کوتاه کرده و در سریع‌ترین زمان ممکن مسیر خود را طی می‌کنید.

اما همین هواپیمای مفید و پرسرعت که با قابلیت پرواز کردن گویا قسمت بزرگی از جاده های طولانی را قیچی زده و مجددا باقی مانده آنها را به هم می دوزد به همان نسبت می تواند مرگبار نیز باشد.

یک اشتباه کوچک از خلبان، تغییرات ناگهانی آب و هوا، تغییر مسیر غیرمنتظره یا برخورد به مانعی بزرگ و مرتفع، همه اینها از جمله عواملی هستند که شاید یک سفر شیرین را به کام مسافران و همچنین خانواده‌هایشان تلخ کنند.


مجموعه‌ای از هولناک‌ترین سقوط هواپیماها+فیلم

http://javaninews.ir

مراسم تشییع پیکر آزاده سرافراز محمدحسین انصاری برگزار شد

 مراسم تشییع پیکر امیر محمدحسین انصاری آزاده و جانباز سرافراز نیروی زمینی ارتش با حضور جانشین و معاون هماهنگ کننده نزاجا و جمعی از فرماندهان و پیشکسوتان و خانواده آن مرحوم در ستاد نیروی زمینی ارتش برگزار شد.

امیر جهانشاهی معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی ارتش در این مراسم به نقش آفرینی آزاده و جانباز قهرمان نیروی زمینی ارتش در دوران اسارت پرداخت و گفت: امیر انصاری برای دفاع از کشور و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در همان روزهای اول جنگ که رژیم بعثی عراق با تمام توان به کشور حمله کرد در منطقه عین خوش حضور داشت و در همان عملیات به اسارت در آمد.

معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی ارتش تاکید کرد: جانباز و آزاده قهرمان نیروی زمینی ارتش علی رغم تمام شکنجه‌ها، حضور در سیاه‌چال‌ها و زندان انفرادی، مردانه در مقابل دشمن ایستاد.


همایش اقتصاد دفاع برگزار شد

همایش اقتصاد دفاع صبح امروز در دانشگاه عالی دفاع ملی برگزار شد.

همایش اقتصاد دفاع برگزار شد همایش اقتصاد دفاع صبح امروز دوشنبه ۳۰ بهمن در دانشگاه عالی دفاع ملی برگزار شد.

در این مراسم امیر سرتیپ احمد وحیدی رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی، امیر سرتیپ رضا خرم‌طوسی مشاور فرمانده کل ارتش و جمعی از معاونین نیرو‌های مسلح حضور دارند.

علت و چگونگی شهادت حضرت فاطمه (س)

رویداد‌های تلخ، شرایط سخت بیماری و دوری از پدر بیش از پیش شرایط جسمى و وضعیت روحى حضرت زهرا (س) را دشوارتر می‌کرد، اما حضرت فاطمه (س) با اینکه روز به روز پیکرش آب مى‏‌شد، هیچ شِکوه‌ای از بیماری نداشت.

چگونگی شهادت حضرت زهرا (س)

http://javaninews.ir 

30 بهمن؛ آغازی بر پایان حیات ننگین فرزند نامشروع انگلیس در منطقه

روز ۳۰ بهمن ۱۳۵۷ وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با صدور اطلاعیه‏‌ای قطع رابطه ایران با رژیم صهیونیستی را اعلام کرد. در این اطلاعیه آمده بود:30 بهمن سالروز قطع رابطه ایران با رژیم صهیونیستی/ سازمان امنیتی ساواک، مهمترین موضوع روابط حکومت پهلوی با اسرائیل

«با الهام از انقلاب راستین مردم ایران، چون قطع هر نوع رابطه و همکاری با دولت اسرائیل و حمایت از خلق فلسطین یکی از اصول اساسی سیاست خارجی حکومت موقت انقلاب ایران است لذا به منظور پایان دادن به روابط آشکار و پنهانی و غیر‏قانونی رژیم سابق با اسرائیل، دیروز صبح تعداد ۳۲ نفر از کارکنان دفتر آژانس یهود و هواپیمایی اسرائیلی ال عال و دیگر کارشناسان اسرائیلی از ایران اخراج شدند. در جهت اجرای دقیق این سیاست حکومت موقت انقلاب ایران، همچنین به کلیه کارمندان ایرانی نمایندگی رژیم سابق در اسرائیل دستور داده شد در اولین فرصت و هر چه زود‏تر خاک آن کشور را ترک کنند.»

http://javaninews.ir

آخرین اخبار از عملیات جستجوی زمینی و هوایی برای یافتن لاشه هواپیما در دنا+عکس

پرواز ساعت ۵ صبح تهران به یاسوج شرکت هواپیمایی آسمان صبح روز گذشته 29 بهمن ماه با 65 مسافر و خدمه از رادار محو شده و در محدوده سمیرم اصفهان سقوط کرد.

 به علت شرایط جوی نامناسب در این منطقه و برف و کولاک شدید جستجوها برای یافتن لاشه هواپیما شب گذشته متوقف شد.

 

۱۳۹۶/۱۱/۳۰ - ۰۸:۴۹
 سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: عملیات تجسس برای یافتن لاشه هواپیما به کُندی صورت می‌گیرد.

 جعفرزاده افزود اثری از لاشه هواپیما هنوز یافت نشده است.

شرایط برای ادامه فعالیت بالگردهای اورژانس دشوار است
۱۳۹۶/۱۱/۳۰ - ۰۸:۳۵

انتقاد مرضیه برومند از مسیح علی‌نژاد/ این خانم "وزوزی" از جان زنان ما چه می‌خواهد؟ +فیلم

مرضیه برومند، کارگردان سینما، تلویزیون و تئاتر در یکی از برنامه‌های اینترنتی در خصوص زوایای پنهان حوزه فرهنگ، سینما، هنر و ادبیات به گفت‌وگو پرداخت.

برومند در این گفت‌وگو به انتقاد از زنانی از جمله "مسیح علی‌نژاد" پرداخت که در خارج از کشور در برنامه‌های تلویزیونی چیزهایی را تبلیغ می‌کنند که نه تنها راهگشا نخواهد بود بلکه وضع را بدتر خواهد کرد.

مرضیه برومند در این گفت‌وگو درباره فعالیت برخی گروه‌ها در خارج از کشور در رابطه با زنان گفت: "برخی از این‌ها را که من می‌بینم حالم بد می‌شود. مثلا یک خانم اسمش رو نبرم، خانم مو وزوزی، بد ریخت، بد دهن هست که من می‌بینم چندشم می‌شود. این چه چیزی است که از خانم‌های ما می‌خواهد؟ چهارشنبه‌ها سفید بپوشند بیایند بیرون که چه کار کنند؟! خود ما هم که قبل از انقلاب حجاب به این معنا را نداشتیم، همیشه یک‌سری مسائل را رعایت می‌کردیم و می‌دانستیم که در یک جامعه شرقی و اسلامی زندگی می‌کنیم. اصلا قبل از اسلام هم ما پوشش داشتیم. اما اینکه ما بخواهیم هتاکی کنیم اصلا درست نیست".

 در ادامه می توانید ویدئویی از این گفت‌وگو را مشاهده کنید.

http://javaninews.ir 

انتقاد مرضیه برومند به مسیح علی‌نژاد/ این خانم

حمام خون یک نوجوان ۱۹ ساله در یکی از مدارس آمریکا/ ۱۷ کشته و ۵۰ زخمی تا این لحظه+ تصاویر

در تیراندازی یک نوجوان 19 ساله در دبیرستانی در شهر پارکلند ایالت فلوریدای آمریکا دستکم 17 دانش‌آموز جان خود را از دست دادند. 

رسانه‌های آمریکایی همچنین از مجروح شدن حدود 50 نفر در این حادثه خبر می‌دهند.

با وجود آنکه پلیس هنوز آمار دقیق قربانیان حادثه تیراندازی در دبیرستان پارکلند ایالت فلوریدا را اعلام نکرده اما رسانه‌های آمریکایی تعداد کشته‌شدگان را دستکم 17 نفر و برخی نیز 20 نفر اعلام کرده‌اند.

عامل 19 ساله این تیراندازی که خود سابقا دانش‌آموز همین دبیرستان بوده، هم‌اکنون بازداشت شده و پلیس هویت او را «نیکلاس کروز» اعلام کرده است.

حمام خون یک نوجوان ۱۹ ساله در یکی از مدارس آمریکا/ ۱۷ کشته و ۵۰ زخمی تا این لحظه
لحظه بازداشت عامل تیراندازی مرگبار در دبیرستان پارکلند فلوریدا

http://javaninews.ir/ 

دهمین جشنواره جوان سرباز برگزار شد

  دهمین جشنواره جوان سرباز صبح امروز چهارشنبه ۲۵ بهمن به میزبانی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی در مرکز آموزشی شهید امانی ارتش برگزار شد.

در این مراسم امیر کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش، حجت‌الاسلام محمدحسنی رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، امیر حمزه‌علی کاویانی معاون هماهنگ کننده نیروی دریایی و جمعی از معاونان و سربازان نیروهای مسلح حضور دارند.


دهمین جشنواره جوان سرباز برگزار شد

نصب "سامانه دفاع نقطه‌ای کمند" بر روی شناورهای نیروی دریایی ارتش تا پایان سال

امیرحمزه‌علی کاویانی معاون هماهنگ‌کننده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در حاشیه دهمین جشنواره جوان سرباز و در جمع خبرنگاران درباره سامانه دفاع نقطه ای کمند گفت: در بحث مصونیت سازی شناورها کارهای ویژه‌ای در نیروی دریایی ارتش صورت گرفته است.

وی ادامه داد: سلاح نقطه‌زن کمند که برای مصونیت سازی شناورهای دریایی ساخته شده تست‌های زمینی و دریایی را انجام داده و در رزمایش و تیراندازی ‌ها از آن استفاده خواهد شد.

معاون هماهنگ‌کننده نداجا در پایان در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر این که آیا کمند تا پایان سال روی ناوها نصب می‌شود، عنوان کرد: بله؛ انشاالله این اتفاق خواهد افتاد.


نصب سامانه دفاع نقطه‌ای کمند روی شناورهای نیروی دریایی تا پایان سال

چه سرنوشتی در انتظار نتانیاهوست؟

خبرگزاری رویترز در مطلبی نوشت: «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر 68 ساله اسرائیل و رهبر کنونی حزب راست گرای لیکود است و اغلب با نام «بی بی» شناخته می شود. در پی بالاگرفتن اعتراض‌ها از وی در اسرائیل به دلیل دریافت رشوه و پرونده های فساد مالی، پلیس روز گذشته (سه شنبه) رسما از دادستان کل این رژیم خواست که علیه نتانیاهو اعلام جرم کند.

بدیهی است که پلیس رژیم صهیونیستی فقط می تواند پیشنهاد اعلام جرم را ارائه دهد. هم اکنون چنین تصمیمی با دادستان کل این رژیم است که آیا به چنین پیشنهادی جامه عمل بپوشاند یا خیر. تصمیم گیری در خصوص این مسئله هم ممکن است چندین ماه به طول بیانجامد. اما این حقیقت که نتانیاهو از سوی دادستان ها مورد بازجویی قرار بگیرد می تواند بر نظر حامیان وی، رقبا و همچنین مخالفان او در داخل حزبش و دیگر طیف های سیاسی رژیم صهیونیستی اثر بگذارد.

به دنبال پیشنهاد اخیر پلیس به دادستان کل رژیم صهیونیستی برای اعلام جرم علیه نتانیاهو، برخی پرسشها ممکن است مطرح شود که در زیر به آنها اشاره شده است:


http://javaninews.ir

کنایه مقدم‌فر به سخن‌گفتن از "رفراندوم" در راهپیمایی ۲۲ بهمن: از حجم درختها جنگل را نمی‌بینند!

حمیدرضا مقدم‌فر گفت: مَثَل سخن‌گفتن از رفراندوم آن‌هم در حضور راهپیمایان میلیونی ۲۲ بهمن مَثَل آن فردی است که رفت جنگل و هنگام برگشت از او پرسیدند "جنگل چطور بود؟" گفت "والله ما رفتیم ولی آن‌قدر درخت آنجا بود که نتوانستیم جنگل را ببینیم"!

http://javaninews.ir 

کاریکاتور/ سرنگونی جنگنده اسرائیلی

سرنگونی جنگنده اسرائیلی نقطه آغاز تغییر معادلات است / تحلیلگر برجسته جهان عرب در مقاله‌ای نوشت سرنگونی هواپیمای اسرائیلی در آسمان سوریه روزی تاریخی و نقطه آغاز تغییر در قوانین معادلات است.


کاریکاتور/ سرنگونی جنگنده اسرائیلی

اهواز| آلودگی هوای اهواز به ۶۰برابر حد مجاز رسید

  در پنجاه و چهارمین روز از فصل زمستان گردوخاک مناطق مختلفی از استان خوزستان را فرا گرفت و هر لحظه بر غلظت آن افزوده می‌شود.

هم‌اکنون شهرهای مختلف استان خوزستان با این پدیده مواجه هستند که در برخی از شهرها مانند اهواز به 60 برابر بیشتر از حد مجاز رسید و نفس کشیدن را با مشکل مواجه کرد.

بر همین اساس میزان غلظت گردوخاک در هوای شهرهای مختلف خوزستان از سوی اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان خوزستان اعلام شد.

میزان غلظت گردوخاک و ذرات ریزگرد در هوای اهواز 9000 میکروگرم بر مترمکعب بوده که غلظت گردوغبار در اهواز بیش از 60 برابر حد مجاز است.