قاصدک

قاصدک

اخبار و اطلاع رسانی و تحلیل
قاصدک

قاصدک

اخبار و اطلاع رسانی و تحلیل

آغاز جشن بزرگ نیکوکاری در سراسر کشور

علی محمد ذوالفقاری معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) در گفتگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با بیان اینکه مدیران مدارس امروز با تبیین جایگاه انفاق و کمک به هم نوعان کمک‌های نقدی و غیر نقدی دانش آموزان و والدین آنان را جمع آوری می‌کنند، گفت: فردا نیز در دومین روز جشن نیکوکاری همکاران کمیته امداد با استقرار در میادین و معابر عمومی پذیرای کمک‌های مردمی خواهند بود.


آغاز جشن بزرگ نیکوکاری در سراسر کشور

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: ویژه برنامه‌های جشن نیکوکاری از امروز به مدت سه روز در مقاطع مختلف برگزار می‌شود تا هدایا و کمک‌های نفدی مردم نیکوکار کشورمان را جمع آوری کند.

وی با تاکید بر اینکه خیران می‌توانند با استفاده از سامانه‌های الکترونیکی کمک‌های نقدی خود را به حساب کمیته امداد واریز کنند، افزود: امسال خیران در حوزه‌های مختلف مانند خیران حوزه مسکن، سلامت، آموزش، درمان، جهیزیه و معیشت می‌توانند به یاری نیازمندان بشتابند.


ادامه مطلب ...

جلسه امروز شورای عالی کار لغو شد

نمایندگان کارگران و کارفرمایان امروز در اعتراض به بند ز تبصره ۷ لایحه بودجه۹۷ امروز حاضر به شرکت در جلسه شورای عالی کار نشدند و در همین راستا جلسه شورای عالی کار با دستور کار بررسی دستمزد ۹۷ لغو شد.

جلسه امروز شورای عالی کار لغو شد

http://javaninews.ir/

تصمیم سبز نیروهای مسلح؛ کاشت ۲ نهال به ازای هر سرباز

تصمیم سبز نیروهای مسلح؛ کاشت 2 نهال به ازای هر سرباز

سردار موسی کمالی با اشاره به فرارسیدن روز درختکاری و اهتمام نیروهای مسلح به فضای سبز و درختکاری اظهار کرد: باتوجه به اهمیت فضای سبز و روز درختکاری و ضرورت استفاده از ظرفیت سربازان و پادگان‌ها و مراکز آموزشی، بنا به دستور ریاست محترم ستاد کل نیروهای مسلح سرلشکر باقری به کلیه نیروهای مسلح ابلاغ شده است تا در یگان‌ها و مراکز آموزشی و مکان‌های مناسب شهری با همکاری مبادی ذیربط اقدام به کاشت نهال کنند.

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح افزود: بر اساس این ابلاغیه مقرر شد تا در یگان‌ها، مراکز آموزشی و مکان‌های مناسب شهری به ازای هر سرباز حداقل دو نهال کاشته شود.

به گفته وی کاشت نهال‌ها توسط نیروهای مسلح با توجه به اقلیم و شرایط محیطی و آب و هوایی انجام خواهد شد.

امام خامنه‌ای در منزل یکی از شهدای اغتشاشات اخیر تهران حضور یافتند

امام خامنه‌ای در منزل یکی از شهدای اغتشاشات اخیر تهران حضور یافتند

  حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی ساعتی پیش در منزل شهید محمدحسین حدادیان -از شهدای اغتشاشات اخیر تهران- حضور یافتند.

دست نوشته امام خامنه ای بر روی قرآن وهدیه آن به خانواده شهید محمد حسین حدادیان

دشمنان به وسیله فضای مجازی سعی در ناامیدسازی و بی‌اعتمادی ارتش را دارند

 امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در دهمین همایش فرماندهان یگان‌های عمده نیروی زمینی ارتش که امروز سه شنبه 15 اسفندماه برگزار شد، گفت: ما فرماندهان باید به گونه ای عمل کنیم که فرمانده معظم کل قوا از عملکرد ما رضایت خاطر داشته باشند و همچنین برای زیر مجموعه های خود الگوی مطلوبی باشیم.

وی افزود: رزمندگان اسلام در نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در دوران افتخار آفرین دفاع مقدس امکانات بسیار کمی را از نظر تجهیزات و تسلیحات نظامی در اختیار داشتند، اما با درایت فرماندهان و جان فشانی جوانان برومند مومن و انقلابی تا پای جان در مقابل دشمنان تا بن دندان مسلح ایستادند و در نهایت با تقدیم هزاران شهید و جانباز به پیروزی رسیدند.

فرمانده کل ارتش تصریح کرد: اگر در حال حاضر با قدرت در مقابل استکبار جهانی ایستاده ایم حاصل تجربه دوران دفاع مقدس، روحیه جهادی و پیشرفت های نظامی است.

دشمنان چند سال است که با فضای مجازی با هدف ناامیدسازی و بی‌اعتمادی در ارتش، مطالبی را انتشار می‌دهند

http://javaninews.ir/

کوپن بیمه از سال آینده حذف می‌شود/اعمال پلکانی کاهش تخفیفات بیمه

رئیس کل بیمه بانک مرکزی از حذف کوپن بیمه از ابتدای سال آینده خبر داد.

حذف کوپن بیمه از ابتدای سال آینده/اعمال پلکانی کاهش تخفیفات بیمهعبدالناصر همتی رئیس کل بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران از  ابلاغیه آیین نامه جدید بیمه شخص ثالث خبر داد و گفت: براساس قانون جدید، تخفیفات شخص ثالث از 10 به 5 درصد کاهش یافته، ضمن آنکه در صورت وقوع تصادف تخفیف، بیمه به طور کامل از بین نمی رود.

وی مهم ترین ویژگی آیین نامه جدید را حفظ تخفیفات بیمه شخص ثالثدانست و افزود: در قانون جدید در صورت وقوع تصادف مالی بار اول 20 واحد درصد، بار دوم 30 واحد درصد و بار سوم 40 واحد درصد و همچنین در تصادف جانی بار اول 30 واحد درصد، بار دوم 70 واحد درصد و بار سوم 100 واحد درصد از تحفیف بیمه کاسته می شود.

امام خامنه‌ای: برخی به‌دنبال دست‌اندازی به باغ‌های تهران هستند/ باید جلوی این کار گرفته شود

  به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار آیت الله خامنه‌ای،‌ رهبر معظم انقلاب پیش از ظهر امروز (سه‌شنبه ۱۵ اسفند) به‌مناسبت هفته منابع طبیعی و روز درختکاری، دو اصله نهال میوه غرس کردند.

حضرت آیت الله خامنه‌ای سپس در سخنانی روز و مراسم درختکاری را رسمی مبارک در سراسر کشور دانستند و با اشاره به اهمیت و برکات گیاهان، جنگلها و مراتع در حفظ هوا و آب، زیبا و تماشایی کردن فضای زندگی و تولید محصولات مفید برای بشر، خطاب به مسئولان تأکید کردند: مسئولان باید مانع از بین رفتن درختان موجود در شهرها شوند.

ایشان افزودند: در تهران، باغ‌ها و باغستان‌هایی وجود دارد که برخی به‌دنبال دست‌اندازی به آنها هستند اما باید جلوی این کار که ضربه به زندگی و آسایش شهری است، گرفته شود.

رهبر انقلاب اسلامی مسئولان دستگاههای مربوط از جمله وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی و نیرو را به جدی گرفتن مسئله آبخیزداری در خصوص کاشت درخت و فضای سبز توصیه کردند و گفتند: اجرای این سیاست می‌تواند از عواملی باشد که مانع بروز ریزگردها و سیلاب‌ها شود.


چه کسانی تا پایان سال سود سهام عدالت دریافت می‌کنند؟

با توجه به وعده سازمان خصوصی سازی ۴گروه تا پایان اسفند سال جاری سود سهام عدالت خود را خواهند گرفت که تا نیمه اول اسفند ماه سال سال جاری دو گروه چهار گروه باقی مانده سود سهام عدالت خود را دریافت کردند.

  در هفته اخیر سود سهام عدالت مربوط به کارگران فصلی و ساختمانی به حساب این گروه از مشمولان واریز شد.مرحله پایانی سود سهام عدالت ۱۲ بهمن ماه به حساب دو گروه از مشمولین سهام عدالت شامل اعضای کمیته امداد امام خمینی (ره)، سازمان بهزیستی، زنان سرپرست خانوارو... واریز شد و سود مربوط به ۴ دهک باقی مانده تا پایان سال تسویه خواهد شد و پرونده واریز سو مربوط به سال ۹۵ به طور کامل بسته می‌شود.


سود سهام عدالت

http://javaninews.ir/ 

دو نیروی دریایی قدرتمند ارتش و سپاه نمی‌گذارند آمریکا غلطی کند

سردار علی فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اولین همایش مشترک دریایی ارتش و سپاه گفت: با عنایت خداوند و به برکت این انقلاب و تدابیر هوشمندانه فرماندهی معظم کل قوا می توان این را به جرات بیان کرد که دشمنان انقلاب اسلامی و در رأس آن شیطان بزرگ آمریکای جنایتکار در عرصه دریا هم که اصلی ترین نقطه تقابل با ایران است با وجود دو نیروی دریایی قدرتمند ارتش و سپاه هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.


http://javaninews.ir/

امیر شیخ‌حسنی: "سرباز نیرویی کم هزینه برای کارهای معمولی" نگاه غلطی است

معاون هماهنگ‌کننده وزیر دفاع معتقد است که با تغییر نگاهی که پس از انقلاب نسبت به سربازی ایجاد شده، سربازان نقش مهمی در عرصه اقتدار کشور ایفا می‌کند.

امیر شیخ‌حسنی:

http://javaninews.ir/

آخوندی: استعفا نمی‌دهم

شهرام کوسه‌غراوی عضو کمیسیون عمران  با اشاره به بررسی طرح تقاضای استیضاح عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در جلسه عصر امروز این کمیسیون، اظهار کرد: در این جلسه وزیر راه و شهرسازی و استیضاح‌کنندگان دیدگاه‌های خود را مطرح کردند.

وی با بیان اینکه نمایندگان متقاضی استیضاح وزیر راه و شهرسازی در 5 محور دیدگاه‌های خود را مطرح کردند، گفت: یکی از محورهای اصلی این استیضاح بی‌انگیزگی آخوندی و یکی دیگر از محورها، عدم پاسخگویی درست وی به مردم در حوزه‌های مختلف اعم از ریلی، جاده‌ای و هوایی است.

آخوندی: استعفا نمی‌دهم

تحلیل رهبر انقلاب از آدم کشی‌های گسترده با اسلحه در آمریکا + فیلم

رهبر معظم انقلاب در سخنرانی سیزدهم دی سال 95 به موضوع سرنوشت آرمان‌های آمریکا بدون معنویت و نتیجه تسلط یک گروه مافیایی قدرت طلب پرداخته‌اند.

کلیپی را که از صحبت‌های مقام معظم رهبری در خصوص آدم کشی‌های گسترده مردم در مدارس، دانشگاه‌ها و خیابان‌های آمریکا تهیه شده است، مشاهده می‌کنید.


تحلیل رهبر انقلاب از آدم کشی با اسلحه در آمریکا + فیلم

http://javaninews.ir/

جعبه سیاه هواپیمای ATR سانحه‌دیده در راه تهران

در خصوص آخرین اخبار پیدا شدن جعبه سیاه هواپیمای مسیر تهران یاسوج تصریح کرد:پس از یافته شدن ‌جعبه‌های FDR ‌و CVR هواپیمای ATR ‌سانحه دیده در کوه‌های دنا،‌ این جعبه سیاه تحویل مقامات قضایی شد.

وی اضافه کرد:امروز ساعت 4 بعد از ظهر ، این تجهیزات  ، تحویل تیم بررسی سانحه سازمان هواپیمایی کشوری‌ شد و اکنون در حال انتقال به تهران است.

جعفرزاده بیان کرد:کار بازخوانی جعبه سیاه هواپیما در تهران توسط 11 گروه تخصصی بررسی سانحه هوایی تهران یاسوج آغاز می شود و در بخش های مختلف از جمله عملیات، سوابق فنی، شرایط آب وهوایی دستگاه ثبت پروازی  و تجسس ،کار کارشناسی برای یافتن علت وچرایی سقوط هواپیما انجام خواهد گرفت.

جعبه سیاه هواپیمای  ATR سانحه‌دیده در راه تهران/کار کارشناسی 11 گروه تخصصی برای یافتن علت سقوط

درخواست پارلمان عراق برای زمان‌بندی خروج نیروهای خارجی

درخواست پارلمان عراق برای زمان‌بندی خروج نیروهای خارجی

  به نقل از روسیاالیوم، پارلمان عراق در مصوبه‌ای از دولت خواست که جدولی زمانی برای خروج نیروهای خارجی از این کشور تهیه کند.

پارلمان عراق همچنین اعلام کرد که معتقدیم با آزادی کامل خاک عراق از لوث تروریست‌ها دیگر نیازی به حضور نیروهای خارجی در عراق نیست.

این مصوبه در حالی به تصویب نمایندگان پارلمان عراق رسیده است که وزیران دفاع کشورهای عضو پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) اواخر بهمن ماه گذشته با درخواست واشنگتن برای افزایش ماموریت آموزشی ناتو در عراق به منظور تحقق ثبات در این کشور بعد از سه سال مبارزه با داعش، موافقت کردند.

نظامیان ناتو، ماموریت آموزش سربازان عراقی را برای زدودن مین‌ها، بمب‌ها و خمپاره‌های برجامانده از گروه تروریستی داعش که هنوز عمل نکرده‌اند، را بر عهده دارند و این ماموریت پس از برگزاری نشست سران کشورهای عضو ناتو در ماه جولای 2018 که قرار است دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا نیز در آن حضور یابد، آغاز خواهد شد.

۸ دلیل فوریت «اعاده اموال نامشروع» مسئولانِ ۴۰ سال گذشته

8 دلیل فوریت «اعاده اموال نامشروع» مسئولانِ 40 سال گذشته

  بر اساس طرح «اعاده اموال نامشروع مسئولان» که تا کنون به امضای بیش از 102 نماینده مجلس شورای اسلامی رسیده، هیئتی متشکل از نهادهای نظارتی، امنیتی و قضایی وظیفه بررسی اموال مسئولان را دارد که پس از بررسی‌ها در صورت حصول اطمینان از نامشروع بودن این اموال، آنها را به بیت‌المال بازمی‌گرداند.

http://javaninews.ir/