قاصدک

قاصدک

اخبار و اطلاع رسانی و تحلیل
قاصدک

قاصدک

اخبار و اطلاع رسانی و تحلیل

العهد: بن سلمان برای پرداخت هزینه باقی ماندن نیرو‌های آمریکایی در سوریه به واشنگتن سفر کرد

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایگاه اینترنتی خبری العهد لبنان نوشت از آنجا که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا از ارتش برای کسب درآمد استفاده می کند، هدف سفر اخیر محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی به این کشور پرداخت هزینه های ادامه حضور نیروهای آمریکایی در سوریه بود.

موشک‌های کره شمالی به زودی به انگلیس می‌رسند

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی اسکای نیوز، نمایندگان پارلمان انگلیس در گزارشی هشدار دادند، کره شمالی 6 تا 18 ماه دیگر به موشک‌های بالستیکی دست پیدا می‌کند که قادرند این کشور را هدف قرار دهند. این موشک‌ها به صورت بالقوه قادر هستند کلاهک‌های هسته‌ای حمل کنند و طبق گزارش کمیته منتخب دفاعی، انگلیس از توانایی دفاعی محدودی برای مقابله با این موشک‌ها برخوردار است.

اظهارات تحقیر آمیز ترامپ خطاب به پادشاه عرب: بدون آمریکا کارتان تمام است

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه «سی. ان. ان»  گزارشی را درباره جلسه اخیر شورای امنیت ملی آمریکا منتشر کرد که موضوع آن درباره تصمیم‌گیری درباره آینده حضور نظامی آمریکا در سوریه بود. 

سی.ان.‌ان در گزارش خود با بیان اینکه دونالد ترامپ در این نشست حمایت متحدان آمریکا از حضور نظامی این کشور در خاورمیانه را «ناکافی» و «محدود» عنوان کرده است، به نقل از یک منبع آگاه افزوده که رئیس جمهور آمریکا پیشتر در صحبت با دوستانش اعلام کرده که اگر آمریکا منطقه را ترک کند، پادشاهی‌های ثروتمند این منطقه باید جت‌های شخصی و زندگی‌های اشرافی خود را فراموش کنند.

به گفته این منبع آگاه، ترامپ در دیدار با پادشاه یکی از کشور‌های عرب حاشیه خلیج فارس، صراحتا به او گفته است: «بدون ما حتی دو هفته هم دوام نمی‌آورید. کارتان تمام می‌شود. آن وقت باید با هواپیما‌های عادی مسافربری پرواز کنید!»