قاصدک

قاصدک

اخبار و اطلاع رسانی و تحلیل
قاصدک

قاصدک

اخبار و اطلاع رسانی و تحلیل

روابط ایران و افغانستان با سرعت بیشتری توسعه پیدا خواهد کرد

وزیر دفاع گفت: امنیت افغانستان را امنیت خودمان می‌دانیم و در مبارزه با تروریسم هر کمکی بتوانیم با تمام توان انجام خواهیم داد.

به نقل از روابط عمومی وزارت دفاع، دور دوم مذاکرات بین وزرای دفاع جمهوری اسلامی ایران و افغانستان برگزار شد.

پس از این نشست، امیر سرتیپ امیر حاتمی در نشست خبری مشترک با سپهبد طارق شاه بهرامی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای این کشور و همه شهدای محور مقاومت اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران در جریان کامل وضعیت و تهدیدات امنیتی افغانستان قرار دارد و بابت اقدامات تروریستی در این کشور که دل هر انسانی را به درد می‌آورد، متاسف هستیم.

امیر شاه‌صفی توان رزمی و عملیاتی این پایگاه را مورد ارزیابی قرار داد

 امیر خلبان شاه‌صفی فرمانده نیروی هوایی ارتش از پایگاه شهید عبدالکریمی بندر عباس بازدید.

وی در بدو ورود ضمن حضور در یادمان شهدای گمنام این پایگاه به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد.

امیر شاه‌صفی طی جلسه‌ای با فرماندهان و خلبانان پایگاه شهید عبدالکریمی ضمن توصیه‌های لازم، در جریان میزان آمادگی این پایگاه قرار گرفت.

همچنین امیر شاه صفی با حضور در قسمت‌های مختلف این پایگاه از جمله متل پرواز، بخش فاوا، بیمارستان و پست فرماندهی، توان رزمی و عملیاتی پایگاه را ارزیابی کرد.

تذکر 50 نماینده مجلس به رئیس جمهور در مورد برجام

جمعی از نمایندگان مجلس در تذکری به رئیس جمهور خواستار اجرای قانون اقدام متقابل و متناسب ایران در برابر نقض برجام شدند.

تذکر 50 نماینده مجلس به رئیس جمهور در مورد برجامبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در جلسه علنی امروز سه‌شنبه (25 اردیبهشت 97)50 نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی طی تذکری کتبی به رئیس جمهور خواستار اجرای قانون اقدام متقابل و متناسب جمهوری اسلامی ایران در مقابل نقض‌های مکرر برجام شدند.

متن این تذکر به شرح زیر است:

آقای رئیس جمهور اطلاع دارید که اجرای برنامه جامع اقدام مشترک موسوم به برجام از سوی ایران مشروط به رعایت الزامات نه گانه مقام معظم رهبری است. لازم بود تضمین‌های قوی و کافی برای جلوگیری از تخلف طرف‌های مقابل تدارک دیده شود.

استنکاف شما از اجرای این الزام در زمان انعقاد این توافق و عدم پایبندی و اعمال بند 3 قانون اقدام متناسب و متقابل جمهوری اسلامی ایران در مقابل نقض‌های مکرر برجام توسط طرف مقابل به ویژه آمریکا به استناد اقاریر ضمنی و صریح جنابعالی و همکارانتان و گزارش‌های وزارت خارجه که در اجرای تبصره یک قانون اقدام متناسب و متقابل ایران در اجرای برجام به کمیسیون امنیت ملی ارائه گردید است، منجر به عدم پایبندی و نقض مکرر برجام توسط طرف مقابل به ویژه آمریکا بوده است.

با توجه به خروج رسمی آمریکا از برجام و عدم وجود هیچ گونه بهانه‌ای در این باره نسبت به اعمال بند 3 قانون فوق مصوب مجلس جهت جلوگیری از ادامه ضرر و زیان غیر قابل جبران اقدام نمایید.

بازنشستگان وام 4 میلیونی می‌گیرند

مدیرعامل صندوق بازنشستگی از افزایش پرداخت وام 4 میلیونی ضروری به بازنشستگان در سال جاری خبر داد.

افزایش  پرداخت تعداد وام ضروری به بازنشستگان در سال جاریبه گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ جمشید تقی زاده مدیر عامل صندوق بازنشستگی کشوری، امروز(سه‌شنبه) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در طول یک سال وام ضروری به مبلغ 4 میلیون تومان به تعداد 25 هزار بازنشسته پرداخت می‌شود که مقرر شده است این مبلغ در سال جاری افزایش پیدا کند.

وی در ادامه تصریح کرد: از مجموع یک میلیون و 400 هزار عضو صندوق بازنشستگی کشوری تاکنون بیش از 200 هزار نفر وام ضروری بازنشستگان را دریافت کرده‌اند و تعداد بازنشستگانی که از وام ضروری استفاده می‌کنند در سال جاری به 300 هزار نفر خواهد رسید.


  ادامه مطلب ...

پنج شنبه روز اول ماه رمضان است

ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبری اعلام کرد به احتمال زیاد روز پنج شنبه اول ماه رمضان است.

پنج شنبه روز اول ماه رمضان استبه گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبری  اعلام کرد به احتمال زیاد روز پنج شنبه 27 اردیبهشت روز اول ماه مبارک رمضان است.

حجت الاسلام علیرضا موحدنژاد رئیس ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبری در نشست خبری استهلال ماه مبارک رمضان گفت: ۱۲۰ گروه در ۲۹ نقطه از کشور برای رویت هلال ماه مستقر خواهند شد، به طور قطع هلال ما فردا روز چهارشنبه به سادگی دیده می‌شود اما اگر دیده نشد اخبار جدید را به مردم اطلاع رسانی خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه به احتمال فراوان پنجشنبه اول ماه مبارک رمضان است؛ افزود: ماه رمضان  فردا در عربستان آغاز خواهد شد و هیچ کشوری بدون استهلال آغاز ماه رمضان را اعلام نخواهد کرد و تنها طبق تیم کارشناسی خود به استهلال می‌پردازند.

حجت الاسلام موحدنژاد خاطر نشان کرد: ماه رمضان امسال ۲۹ روزه است. بعضی‌ها می‌گویند چرا امروز ستاد استهلال را به نقاط کشور اعزام نکردید که در جواب باید گفت امروز ماهی دیده نمی‌شود که گروهی را به این منظور اعزام کنیم.

وی اظهار کرد: با توجه به سوال‌هایی که از گروه‌ استهلال پرسیده می‌شود گزارشاتی را آماده کرده و توضیحات لازم را به مقام معظم رهبری ارائه می‌دهیم تا ایشان تصمیم نهایی را بگیرند.

فواید شگفت انگیز پوست میوه آناناس برای سلامتی که نمی‌دانستید

پوست آناناس باعث تنظیم سیستم گوارش می‌شود و باعث می‌شود متابولیسم شما افزایش یابد که باعث می‌شود تعداد دفعات ادرار شما افزایش پیدا کند.

فواید شگفت انگیز پوست میوه آناناس که نمی‌دانستیدبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ آیا می‌دانستید که پوست آناناس نیز دارای فواید بسیار است؟ در این مطلب شما را با فواید ناشناخته پوست آناناس آشنا می‌کنیم. فوایدی که شما با دانستن آن‌ها بسیار متعجب خواهید شد.از این پس بعد از خوردن آناناس پوست آن را دور نیاندازید.

پوست آناناس برای بسیاری از بیماری و مشکلات تندرستی مفید است که اکثر مردم از آن بی خبراند. اما فواید ناشناخته آناناس کدامند؟

  ادامه مطلب ...

۵ ماده غذایی اعجاب انگیز که به جنگ با سرطان می‌روند + اینفوگرافیک

انتی اکسیدان‌های بسیار قوی که با خوردن آنها بدن در مقابل سرطان های مختلف محافظت می‌شود.

به گزارشگروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛سبزیجات قرمز مانند تربچه و... دارای آنتی اکسیدان هستند و با بیماری‌های مختلف به خصوص سرطان مقابله می‌کنند.

۵ ماده غذایی اعجاب انگیز که به جنگ با سرطان می‌رود + اینفوگرافیک

مصرف این خوراکی‌ها شما را به مرور می‌کُشد

شما با شناخت خوراکی‌های ناسالم می‌توانید در برنامه غذایی خود تغییر ایجاد کنید، برخی از این غذا‌ها منجر به فشار خون بالا، کلسترول بالا، بیماری قلبی، دیابت، آلزایمر و حتی سرطان می‌شوند.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ آیا می‌دانستید غذاهایی که هر روز غذا می‌خورید به مرور موجب مرگ شما می‌شوند؟؛ در این مطلب لیست غذاهایی که به آرامی شما را می‌کشند معرفی شده است، سعی کنید از مصرف این غذاها جلوگیری یا مصرف آنها را محدود کنید.

شما با شناخت آنها می‌توانید در برنامه غذایی خود تغییر ایجاد کنید؛ برخی از این غذاها منجر به فشار خون بالا، کلسترول بالا، بیماری قلبی، دیابت، آلزایمر و حتی سرطان می‌شوند، فراموش نکنید چاقی، اضطراب و افسردگی بخش جدانشدنی برخی از این مواد غذایی است.

رب گوجه کنسرو شده

رب گوجه کنسروی یک قاتل با چهره مبدل است، این ماده غذایی منبع پنهان قند است؛ رب گوجه کنسروی می‌تواند خطر ابتلا به چاقی، دیابت، بیماری قلبی و حتی پوسیدگی دندان را افزایش دهد، بهتر است با استفاده از گوجه فرنگی تازه و ادویه‌جات دلخواه خود، بدون اضافه کردن شکر یا نمک تازه رب خانگی یا پوره درست کنید.

۲۰ خوراکی که به مرور شما را می‌کشند


  ادامه مطلب ...

آمریکا با دستور ترامپ از برجام خارج شد

رئیس‌جمهور آمریکا در یک سخنرانی ضمن طرح ادعاهای بی‌اساس علیه ایران، خروج آمریکا از برجام را اعلام کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در سخنرانی خود در کاخ سفید رسما خروج آمریکا از برجام را اعلام کرد.

وی در ابتدای سخنرانی خود بار دیگر ایران را به حمایت از تروریسم و تلاش برای دستیابی به سلاح هسته‌ای متهم کرد و در اظهاراتی بی‌اساس مدعی شد ایران پیشتاز اصلی حمایت از تروریسم در جهان است. 

رئیس جمهور آمریکا در سخنرانی خود در موعد تعیین سرنوشت برجام در ادامه ادعاهای خود گفت: ایران همچنان به دنبال دستیابی به سلاح‌های هسته‌ای و ساخت وسایل پرتاب آنهاست.

  ادامه مطلب ...

چون می‌دانستیم ترامپ به برجام وفادار نمی‌ماند، تصمیمات لازم اقتصادی گرفتیم

رئیس‌جمهور با اشاره به خروج آمریکا از برجام اظهار کرد: ایران کشوری است که همیشه به تعهدات خود پایبند بوده و آمریکا هیچ گاه به تعهدات خود عمل نکرده است.

به گزارش خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور شامگاه سه شنبه 18 اردیبهشت با اشاره به خروج آمریکا از برجام اظهار کرد: امشب شاهد یک تجربه مهم تاریخی بودیم؛ بر همان سخنی که از چهل سال پیش آن را می گفتیم و تکرار می کردیم و آن اینکه ایران کشوری است که به تعهدات خود پایبند است و آمریکا کشوری است که هیچگاه به تعهدات خود پایبند نبوده است.

  ادامه مطلب ...

حمله هوایی جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به سوریه

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به پایگاه‌های دولت سوریه و هپیمانانش در منطقه الکسوه واقع در جنوب دمشق حمله کردند.

حمله هوایی جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به سوریهبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، تلویزیون الحدث گزارش داد جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به پایگاه‌های دولت سوریه و هپیمانانش در منطقه الکسوه واقع در جنوب دمشق حمله کردند.

­خبرنگار خبرگزاری رسمی سوریه «سانا» از شنیده شدن چندین صدای انفجار در منطقه الکسوه در ریف دمشق خبر داد.

تلویزیون العالم نیز در خبری اعلام کرد، پدافند هوایی ارتش سوریه دو موشک اسرائیلی بر فراز منطقه الکسوه ریف دمشق را رهگیری و منهدم کرد.

ستاد تبلیغات جنگ سوریه نیز اعلام کرد پدافند هوایی سوریه تجاوز خصمانه اسرائیل به منطقه‌ای در ریف دمشق را دفع کرده است.

جروزالم پست به نقل از منابع سوری اعلام کرد، هدف جنگنده‌های اسرائیل نیرو‌های حامی بشار اسد بوده‌اند.

به گفته برخی منابع غیر رسمی احتمالا این حملات موشکی توسط پایگاه‌های نظامی آمریکا در خاک اردن و یا منطقه التنف سوریه انجام شده و هدف اصلی حمله موشکی به دمشق، تیپ ۴۷ حماه بوده است.

هشدار کره شمالی به آمریکا در آستانه مذاکرات احتمالی ترامپ و کیم جونگ اون

کره شمالی اعلام کرد آمریکا باید از انجام اقداماتی که فضای مذاکرات بین دو کشور را تحت تاثیر قرار می‌دهد، دوری کند.

هشدار کره شمالی به آمریکا در آستانه مذاکرات احتمالی ترامپ و کیم جونگ اونبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری یونهاپ، کره شمالی روز چهارشنبه از آمریکا خواست از خود "صداقت" نشان دهد و از انجام اقداماتی که فضای پیش از مذاکرات را تخریب می کند، خودداری کند.

روزنامه رسمی حزب حاکم کره شمالی روز چهارشنبه در یادداشت خود نوشت: «آمریکا باید بداند که بهتر است از بیان اظهارات و انجام اقداماتی که فضای ایجاد شده برای مذاکرات را تحت تاثیر قرار می دهد، خودداری کند. همچنین آمریکا باید تلاش کند تا دیدگاه واقعی و صادقانه خود را مطابق با شرایط کنونی نشان دهد.»

حزب حاکم کره شمالی در ادامه به آمریکا هشدار داد در صورتی که به "سیاست های خصمانه" خود ادامه دهد، امنیت این کشور به مخاطره خواهد افتاد. همچنین در ادامه این یادداشت از آمریکا خواسته شده است از ضربه زدن به اعتماد ایجاد شده در آستانه مذاکرات خودداری کند.

این هشدار درحالی منتشر شد که «مایک پمپئو»، وزیر امور خارجه آمریکا، صبح چهارشنبه وارد پیونگ یانگ شد تا درخصوص زمان دقیق نشست ترامپ و کیم جونگ اون با مقامات کره شمالی بحث و گفتگو کند.

نیویورک‌تایمز: ترامپ با خروج از برجام اعلام کرد تعهدات آمریکا بی‌ارزش است/ ایران به زانو در نخواهد آمد

روزنامه نیویورک‌تایمز در یادداشتی نوشت رئیس‌جمهور آمریکا با خارج کردن این کشور از برجام، امضای واشنگتن در این توافق را زیر سوال برد.

نیویورک تایمز: ترامپ با خروج از برجام اعلام کرد تعهدات آمریکا بی ارزش است!به گزارشگروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز در یادداشتی نوشت: دونالد ترامپ شب گذشته آمریکا را از توافق هسته ای ایران که به خوبی در حال اجرا بود، خارج کرد. ترامپ برای خروج از برجام بهای بسیار گزافی پرداخت. این اقدام اتحاد واشنگتن و اروپا را در معرض خطر قرار داد و ارزش حرف و تعهدات آمریکا را زیر سوال برد. ترامپ با بی هدفی تمام و بدون ارائه طرحی جایگزین برای برجام از این توافق خارج شد. این اقدام نظم خاورمیانه را نیز برهم خواهد زد و خطر وقوع جنگی دیگر در این منطقه را قوت خواهد بخشید.

  ادامه مطلب ...

آتش زدن برجام و پرچم آ‌مریکا در مجلس/ "شعار مرگ بر آمریکا" در فضای مجلس طنین انداز شد

جلسه علنی امروز مجلس شاهد آتش زدن برجام و پرچم آمریکا در واکنش به خروج ترامپ از برجام بود.

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، صحن علنی امروز(چهارشنبه 19 اردیبهشت ماه) در حالی آغاز شد که بعد از تلاوت قرآن کریم و قرائت معنای آن نمایندگان مجلس به لغو برجام از سوی ترامپ رئیس جمهور آمریکا طی شب گذشته واکنش نشان دادند.

کوهکن نماینده مردم لنجان اولین نماینده ای بود که با در دست داشتن برجام بعد از تلاوت قرآن در جایگاه ناطقان قرار گرفت و بلافاصله ذوالنور نماینده مردم قم هم همراه با دست در داشتن پرچم آ‌مریکا و برجام به وی پیوست.

آتش زدن برجام و پرچم آ‌مریکا در مجلس/

در این میان دیگر نمایندگان هم از جمله احسان قاضی‌زاده هاشمی، ابطحی، دهقانی، حسن نژاد، پورمختار، قاضی پور، گودرزی، سلیمی، پاپی‌زاده، خدابخشی و... هم به جایگاه ناطقان وارد شدند و در این میان برجام و پرچم آمریکا را با شعار مرگ بر آمریکا و برجام را آتش زدیم، آن را به آتش کشیدند.

همزمان با سوختن برجام و پرچم آمریکا نمایندگان مدام شعار می‌دادند برجام را آتش زدیم و دیگر نمایندگان حاضر در صحن شعار مرگ بر آمریکا سر می‌دادند.

لاریجانی در این میان با کنایه به کوهکن گفت: "مراقب باشید مجلس را آتش نزنید".

شعار مرگ بر آمریکا و برجام را ‌آتش زدیم به طور متناوب در مجلس تکرار می‌شد.

زبان زور برای ترامپ کار سازتر است/اروپا باید نشان دهد، وزن لازم برای حل مسائل بین‌المللی را دارد

رئیس مجلس گفت: زبان زور برای ترامپ کار سازتر است تا نتیجه خصلت های مغرورانه خود را دریافت کند.

 زبان زور برای ترامپ کار سازتر است/اروپا باید نشان دهد که وزن لازم برای حل مسائل بین المللی را داردبه گزارش خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور امروز (چهارشنبه 19 اردیبهشت) گفت: شب گذشته همگان سخنان خام و سخیف رئیس جمهور آمریکا مشاهده کردند.

وی تأکید کرد: بیش از یک سال است که این فرد شوی دیپلماتیک اجرا می‌کند، یک روز در حضور رهبران کشورهای جهان هم در سازمان ملل اعلام می‌کند، ملت کره شمالی نابود می‌کنم و رئیس جمهور کره شمالی را با بارها به تمسخر می‌کشد و یک روز دیگر همه حرف‌های خود را فراموش کرده و می‌گوید این شخص فرد محترمی است و مذاکره می‌کنم.

لاریجانی ادامه داد: یک روز اتحادیه اروپا را درباره تعرفه‌ها، محصولات را تهدید می‌کند و روز دیگر اعلام می‌کند درمورد همپیمانان این موضوع را اجرا نمی‌کنم، یک روز اعلام می‌کند که از سوریه خارج می‌شود و دو روز بعد مناطقی از این کشور را بمباران می‌کند.

  ادامه مطلب ...