قاصدک

قاصدک

اخبار و اطلاع رسانی و تحلیل
قاصدک

قاصدک

اخبار و اطلاع رسانی و تحلیل

تذکر 50 نماینده مجلس به رئیس جمهور در مورد برجام

جمعی از نمایندگان مجلس در تذکری به رئیس جمهور خواستار اجرای قانون اقدام متقابل و متناسب ایران در برابر نقض برجام شدند.

تذکر 50 نماینده مجلس به رئیس جمهور در مورد برجامبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در جلسه علنی امروز سه‌شنبه (25 اردیبهشت 97)50 نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی طی تذکری کتبی به رئیس جمهور خواستار اجرای قانون اقدام متقابل و متناسب جمهوری اسلامی ایران در مقابل نقض‌های مکرر برجام شدند.

متن این تذکر به شرح زیر است:

آقای رئیس جمهور اطلاع دارید که اجرای برنامه جامع اقدام مشترک موسوم به برجام از سوی ایران مشروط به رعایت الزامات نه گانه مقام معظم رهبری است. لازم بود تضمین‌های قوی و کافی برای جلوگیری از تخلف طرف‌های مقابل تدارک دیده شود.

استنکاف شما از اجرای این الزام در زمان انعقاد این توافق و عدم پایبندی و اعمال بند 3 قانون اقدام متناسب و متقابل جمهوری اسلامی ایران در مقابل نقض‌های مکرر برجام توسط طرف مقابل به ویژه آمریکا به استناد اقاریر ضمنی و صریح جنابعالی و همکارانتان و گزارش‌های وزارت خارجه که در اجرای تبصره یک قانون اقدام متناسب و متقابل ایران در اجرای برجام به کمیسیون امنیت ملی ارائه گردید است، منجر به عدم پایبندی و نقض مکرر برجام توسط طرف مقابل به ویژه آمریکا بوده است.

با توجه به خروج رسمی آمریکا از برجام و عدم وجود هیچ گونه بهانه‌ای در این باره نسبت به اعمال بند 3 قانون فوق مصوب مجلس جهت جلوگیری از ادامه ضرر و زیان غیر قابل جبران اقدام نمایید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.