قاصدک

قاصدک

اخبار و اطلاع رسانی و تحلیل
قاصدک

قاصدک

اخبار و اطلاع رسانی و تحلیل

تیم اربابان سلاح نیروی زمینی سپاه به مسابقات نظامی روسیه اعزام می‌شود

سرهنگ ابوالقاسم کاظمی سرپرست تیم اربابان سلاح نیروی زمینی سپاه با اشاره به اینکه تیم اربابان سلاح نیروی زمینی سپاه فردا به مسابقات نظامیان جهان در روسیه اعزام خواهد شد، اظهار داشت: بخشی از مسابقات نظامی جهان در شهر نیزا در روسیه برگزار می‌شود.

وی افزود: مسابقات نظامی و بین المللی روسیه بیش از ۴۰ سال است که برگزار می‌شود و دو سه سال است که سپاه ماموریت پیدا کرده تا در این رقابت‌ها حضور یابد.

سرهنگ کاظمی تاکید کرد: تیم اربابان سلاح نیروی زمینی سپاه شامل بخش‌های توپخانه، پدافند هوایی و سلاح سبک سال گذشته رتبه سوم رقابت‌های بین المللی را کسب کرد و امسال هم با یک تیم قدرتمند در مسابقات حضور خواهد یافت.

سرپرست تیم اربابان سلاح نیروی زمینی سپاه با بیان اینکه تیم اربابان سلاح نزسا از بین یک مجموعه ۷۰ نفری انتخاب شده، گفت: از بین ۷۰ نفر ۱۸ نفر را به عنوان تیم برگزیده انتخاب کردیم.


تیم اربابان سلاح نیروی زمینی سپاه به مسابقات نظامی روسیه اعزام می‌شود

عامل فضاسازی اخیر اروپایی‌ها علیه ایران مشخص شد

کانال ۲ تلویزیون اسرائیل مدعی شد‌ موساد طرح بمب‌گذاری ایرانی‌ها در نشست مخالفین ایران (گروهک منافقین) در پاریس را خنثی کرده است!

خبرنگار تلویزیون کان اسرائیل نیز فاش کرد موساد اطلاعات (ادعایی) خود را در این باره در اختیار کشورهای اروپایی قرار داده است. این مساله نشان می دهد که سازمان جاسوسی اسرائیل در پس فضاسازی اخیر کشورهای اروپایی علیه ایران قرار داشته است و سازمان‌های اطلاعاتی بلژیک، فرانسه و آلمان بر اساس ادعاهای موساد، فضاسازی اخیر را علیه جمهوری اسلامی ایران به راه انداخته‌اند.


عامل فضاسازی اخیر اروپایی‌ها علیه ایران مشخص شد


 



ادامه مطلب ...

یک فروند هواپیمای F14 در پایگاه شهید بابایی اورهال شد

متخصصان پیشکسوت و جوان نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، عملیات اورهال(بازآماد) یک فروند هواپیمای F14 را در پایگاه شهید بابایی به اتمام رساندند.

متخصصان و کارکنان فنی گردان اورهال پایگاه هوایی شهید بابایی با صرف بیش از 35000 نفر ساعت کار و تلاش مستمر، توانستند یک فروند هواپیمای F14 را باز آماد کنند.

این هواپیما پس از تست نهایی به ناوگان عملیاتی نیروی هوایی ارتش پیوست.


یک فروند هواپیمای F14 در پایگاه شهید بابایی اورهال شد

کلنگ ساخت بیمارستان ۶۴ تختخوابی در جاسک به زمین زده شد

 امیر دریادار حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران امروز چهارشنبه 27 تیرماه گفت: ساخت بیمارستان ۶۴ تختخوابی منطقه دوم دریایی ولایت در جاسک آغاز شد.

وی افزود:این بیمارستان در زمینی به مساحت ۳۰ هزار مترمربع، با زیر بنای پانزده هزار و ۲۵۰ متر مربع در سه طبقه ساخته می‌شود.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: هزینه ساخت این بیمارستان که در مدت دو سال و نیم ساخته می‌شود، ۷۰۰ میلیارد ریال است.

خانزادی گفت: این بیمارستان دارای بخش‌های جراحی، سی تی اسکن، رادیولوژی، ام آر آی، فیزیوتراپی، دیالیز، اکسیژن درمانی، سی سی یو، داروخانه و آی سی یو است.


کلنگ ساخت بیمارستان ۶۴ تختخوابی در جاسک به زمین زده شد

غزه مثل استخوانی در گلوی صهیونیست‌ها گیر کرده است

رای الیوم در گزارشی نوشت: غزه مثل استخوانی در گلوی رژیم صهیونیستی گیر کرده است و طرح‌های این رژیم را برای توسعه طلبی و تسلط بر منطقه تباه ساخته است.

در این گزارش آمده است: مقامات اسرائیل متقاعد شدند که مقاومت فلسطینی در غزه بال‌هایش را گشوده و پرواز کرد و غزه که به عقاب زخمی تبدیل شده است دیگر به زمین باز نخواهد گشت و این امر اسرائیلی‌ها را در تعامل با غزه سرگردان کرده است.

غزه مثل استخوانی در گلوی صهیونیست‌ها گیر کرده است///////////////

ادامه مطلب ...

طومار جریمه‌های میلیونی به خاطر پیامک‌هایی که دریافت نمی‌شوند

سردار مهماندار گفت: ضروری است که رانندگان برای دریافت پیامک تخلفات رانندگی شماره تلفن خود را به روز اعلام کنند.

سردار مهماندار رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ اظهار کرد: چند ماهی است بحث جریمه و اعمال قانون خودرو‌های فاقد معاینه فنی و همچنین خودرو‌هایی که در سن فرسودگی قرار گرفته اند، به وسیله دوربین‌های مکانیزه مطرح است که طبیعی است باید این جرائم از طریق پیامک به مالکان این گونه خودرو‌ها اعلام شود.






  ادامه مطلب ...

بزرگترین حسرت روز قیامت که از آن بی خبرید!

بزرگ‌ترین حسرت‌ها در روز قیامت از آن کسی است که مالی را از راه حرام کسب کند و آن را برای کسانی به ارث بگذارد که از آن در راه طاعت خداوند استفاده کنند و به واسطه این مال به بهشت بروند و خود او به جهنم وارد شود.


به گزارش سرویس دینی جام نیوز،امام علی(ع) در حدیثی در خصوص بزرگترین حسرت روز قیامت می‎فرمایند:

"إِنَّ أَعْظَمَ الْحَسَرَاتِ یَوْمَ الْقِیَامَةِ حَسْرَةُ رَجُلٍ کَسَبَ مَالًا فِی غَیْرِ طَاعَةِ اللَّهِ- [فَوَرَّثَهُ رَجُلًا] فَوَرِثَهُ رَجُلٌ فَأَنْفَقَهُ فِی طَاعَةِ اللَّهِ سُبْحَانَهُ فَدَخَلَ بِهِ الْجَنَّةَ وَ دَخَلَ الْأَوَّلُ بِهِ النَّار".

بزرگ‌ترین حسرت‌ها در روز قیامت از آن کسی است که مالی را از راه حرام کسب کند و آن را برای کسانی به ارث بگذارد که از آن در راه طاعت خداوند استفاده کنند و به واسطه این مال به بهشت بروند و خود او به جهنم وارد شود.

 

منبع: نهج البلاغه حکمت429

با قدرت در مقابل استکبار جهانی خواهیم ایستاد

امیر سرتیپ نوذر نعمتی جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش  جمهوری اسلامی ایران در مراسم تشییع پیکر سه شهید تازه تفحص شده نزاجا که امروز شنبه 16 تیرماه در میدان صبحگاه ستاد این نیرو برگزار شد؛ گفت: دوران دفاع مقدس با ایثارگری، رشادت و جانفشانی های شهدای گرانقدر، ایثارگران و شما همرزمان عزیز به پیروزی رسید و پس از گذشت ۳۰ سال از آن دوران، نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران همچنان خاری در چشم دشمنان است.

وی افزود: نیروهای مسلح با قدرت و امنیتی که مدیون شهدا است، تا آخرین قطره خون خود در مقابل تمامی هجمه های استکبار جهانی خواهند ایستاد.

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش تاکید کرد: شرف و عزتی که امروز ایران اسلامی در منطقه دارد ثمره ریخته شدن خون شهدایی است که در دوران دفاع مقدس و دیگر حوزه های جهاد و مبارزه جاری شده است.

نعمتی بیان کرد: جنگ تحمیلی، دانشگاهی مقدس برای جوانان برومند کشور بود که در آن دوران با حضور مقتدرانه خود در جبهه های جنوب و غرب کشور، امنیت، اقتدار و فضای معنوی را برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران رقم زدند.

وی تصریح کرد: شهدا شاهد اعمال ما هستند ما از خداوند منان می خواهیم که به ما توفیق دهد ادامه دهنده راه شهدای گرانقدر باشیم.


با قدرت در مقابل استکبار جهانی خواهیم ایستاد

روحانی که زنده زنده توسط داعشی‌های وطنی سوزانده شد!

در هفته‌های اخیر عناصر ضدانقلاب و معاندین با همراهی برخی مزدوران داخلی‌شان در فضای مجازی، پروژه تطهیر و مظلوم جلوه دادن، یک عنصر تروریستی به نام «رامین حسین‌پناهی» عضو گروهک تروریستی و تجزیه‌طلب کومله را کلید زده‌اند.

نام «کومله» را باید مترادف با «داعش» دانست؛ گروهکی تجزیه‌طلب و ضدایرانی که اعضایش در آدم‌کشی و جنایتکاری چیزی کمتر از داعشی‌ها نداشته و ندارند. اعضای این گروهک در مقطعی بویژه در دهه ۶۰ وحشیانه‌ترین جنایات را علیه مردم شمالغرب کشور مرتکب می‌شدند؛ از سربریدن تا شمع آجین کردن و سوزاندن.


ماجرای زنده سوزاندن وحشیانه یک روحانی توسط داعش وطنی/ گوشه‌ای از جنایات همکاران «رامین حسین‌پناهی»


 




ادامه مطلب ...

چرا الان هواپیماهای ما رو نمیزنند؟

وحید یامین پور مجری و تهیه کننده تلویزیون، در توئیتی درباره حمله ناو آمریکایی به هواپیمای مسافربری ایران در سال 67 ، نوشت:

ادعای ایرانی بودن موشک‌های یمنی بهانه‌ای برای تجاوزگری است

 به نقل از اسپوتنیک، محمد علی الحوثی، رئیس کمیته انقلابی یمن ادعای آمریکا و دیگر متجاوزان به یمن را مبنی بر صادرات موشک‌های ایرانی به یمن سخیف و بی اساس توصیف کرد.

محمد علی الحوثی در گفتگو با این خبرگزاری، تصریح کرد: اگر آمریکا دلایل کافی برای ادعاهایش مبنی بر متهم کردن ایران به صدور موشک بالستیک به یمن داشت، نیاز نبود نیکی هیلی، نماینده این کشور در سازمان ملل، مثل بازیگران هالیوودی رفتار کند و بقایای موشک‌های ادعائی را که توسط سیستم ضد موشکی پاتریوت هدف قرار گرفته است نمایش دهد.

الحوثی با اشاره به تهدید ایران به بستن تنگه هرمز، خواستار اجرای این تهدید شد. وی همچنین عربستان سعودی و امارات عربی متحده را به چالش کشید و گفت: به نظر می رسد سیستم پاتریوت بسیار علاقمند بوده است که همه اجزای موشک را منهدم کند و فقط بخشی را که بر روی آن نوشته شده است ساخت کجاست سالم نگه دارد تا از آن به عنوان مدرک استفاده شود!


ادعای ایرانی بودن موشک‌های یمنی بهانه‌ای برای تجاوزگری است

حمله موشکی نیرو‌های یمنی به مواضع ائتلاف سعودی در نجران

 رسانه‌های نزدیک به مبارزان یمنی از حمله موشکی به مواضع نیروهای ائتلاف سعودی در منطقه «جبل السدیس» در استان نجران عربستان خبر می‌دهند.

شماری زیادی از مزدوران سعودی از جمله افسران ارشد در این حمله موشکی کشته و زخمی شدند.


حمله موشکی نیرو‌های یمنی به مواضع ائتلاف سعودی در نجران

سران عربستان و امارات در برابر تهدید ایران به بستن تنگه هرمز ناچار به سکوت شدند

محمدعلی الحوثی، رئیس کمیته عالی انقلابی یمن، در صفحه خود در توئیتر نوشت سران سعودی و امارات در برابر تهدید ایران به بستن تنگه هرمز وحشت زده شدند.

رئیس کمیته عالی انقلابی یمن در این توییت نوشت: تهدیدات ایران برای بستن تنگه هرمز مفید واقع و منجر به تعهداتی برای خرید نفت ایران شد. این موضوع نشان داد که عربستان سعودی و امارات تا ابد در معرض تهدید هستند. سران ائتلاف [تجاوز به یمن] سرهایشان را در زیر شن برده‌اند، گوئی که این تهدید علیه آنها نبوده است و فراموش کردند که خودشان چه تهدیداتی را مطرح کرده بودند.

وی افزود: سعودی ها و اماراتی ها سخنان زیادی علیه ایران مطرح کردند و ادعا می کردند که جنگ در یمن برای نابودی ایران است، زیرا ایران تنها دشمن آنهاست. با یک تهدید یعنی تهدید رئیس جمهوری ایران به بستن تنگه هرمز همه چیز متوقف شد. اکنون پرسش این است که تهدیدات آنها چه شد؟ چرا دیگر هیچ تهدیدی نمی شنویم؟ مواضع رهبران سعودی و امارات در برابر تهدیدات ایران شرم آور و ننگین است و نشان می دهد که این ضرب المثل درست است که ؛ بازی کردن با بزرگان بیهوده است.


سران عربستان و امارات در برابر تهدید ایران به بستن تنگه هرمز ناچار به سکوت شدند

قیمت انواع سکه کاهش یافت/ طرح جدید؛ ۲میلیون و ۸۸۹هزار تومان

معاملات امروز بازار آزاد تهران با کاهش قیمت انواع سکه همراه شد و نرخ هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید به ۲ میلیون و ۸۹۴ هزار تومان رسید.

 به گزارش سرویس اقتصادی جام نیـوز، در معاملات امروز بازار تهران روند کاهشی قیمت انواع سکه بهار آزادی نسبت به روز گذشته ادامه یافت. بر این اساس قیمت هر قطعه سکه بهار آزادی طرح جدید به ۲ میلیون و ۸۹۴ هزار تومان و طرح قدیم به ۲میلیون و ۷۰۰ هزار تومان رسید. این در حالی است که قیمت سکه بهار آزادی طرح جدید دیروز در بازار تهران به قیمت دو میلیون و ۹۷۳ هزار تومان معامله شد.

 

هر قطعه نیم سکه نیز امروز  به قیمت یک میلیون و ۴۱۶ هزار تومان و هر قطعه ربع سکه با قیمت ۷۴۰ هزار تومان معامله شد. همچنین در معاملات امروز بازار تهران سکه یک گرمی ۴۱۰ هزار تومان خرید و فروش شد.

 

نرخ هر گرم طلای ۱۸ عیار هم به ۲۳۶ هزار و ۲۷۹ تومان کاهش یافت.

توصیه پیامبر(ص) به آنان که چیزی برای صدقه‌دادن ندارند

حدیثی از امام صادق که از رسول خدا (صلوات‌ الله‌ علیهما) نقل شده است را در ادامه می خوانید.

به گزارش جام نیوز؛ از امام صادق از رسول خدا (صلوات‌ الله‌ علیهما) نقل شده است: صدقه دهید، حتی به‌اندازه یک پیمانه خرما یا کمتر از یک پیمانه، حتی به‌اندازه یک مشت خرما یا کمتر از یک مشت، حتی به‌اندازه یک نصفه خرما.

 

اگر کسی همین مقدار را هم نداشت، «سخنی مهربانانه» بگوید.

 

به‌راستی یکی از شما خداوند را ملاقات می‌کند و خداوند به او می‌فرماید: «آیا من کاری برای تو نکردم؟ آیا من تو را شنوا و بینا ننمودم؟ آیا به تو ثروت و فرزند ندادم؟»

 

می‌گوید: بله.

 

خداوند (تبارک‌وتعالی) می‌فرماید: «پس ببین چه چیز (از دنیا) برای (آخرتِ) خودت پیش‌فرستاده‌ای!»

 

نگاه می‌کند به روبه‌ رویش، پشت‌ سرش، سمت راستش و سمت چپش، اما چیزی پیدا نمی‌کند تا با آن خود را از آتش حفظ کند.» الکافی، ج‌۴، ص4