قاصدک

قاصدک

اخبار و اطلاع رسانی و تحلیل
قاصدک

قاصدک

اخبار و اطلاع رسانی و تحلیل

غزه مثل استخوانی در گلوی صهیونیست‌ها گیر کرده است

رای الیوم در گزارشی نوشت: غزه مثل استخوانی در گلوی رژیم صهیونیستی گیر کرده است و طرح‌های این رژیم را برای توسعه طلبی و تسلط بر منطقه تباه ساخته است.

در این گزارش آمده است: مقامات اسرائیل متقاعد شدند که مقاومت فلسطینی در غزه بال‌هایش را گشوده و پرواز کرد و غزه که به عقاب زخمی تبدیل شده است دیگر به زمین باز نخواهد گشت و این امر اسرائیلی‌ها را در تعامل با غزه سرگردان کرده است.

غزه مثل استخوانی در گلوی صهیونیست‌ها گیر کرده است///////////////

 

رای الیوم در ادامه نوشت: اسرائیلی‌ها حتی قادر نیستند تکلیف را مشخص کنند و به پیروزی فوری و آسان در غزه دست یابند. آنها همچنین نمی توانند غزه را به حال خود رها کنند تا توانش را تقویت و آینده اش را ترسیم و این یقین را در همه ایجاد کند که اجرای الگوی کرانه غربی در نوار غزه محال است به همین دلیل غزه به دغدغه ای دائمی برای اسرائیل، احزاب و فرماندهان اسرائیلی و موضوع مورد اختلاف علنی و رسانه‌ای بی‌سابقه تبدیل شده است. حتی موضوع غزه وارد رقابت‌ها و نزاع‌های حزبی شد که به سطح درگیری لفظی بین نفتالی بنت و لیبرمن دو تن از وزرای کابینه نتانیاهو رسید.

بنت، لیبرمن را به ضعف و لیبرمن نیز وی را به حرف زدن زیاد و فاش کردن اسرار متهم کرد. همین درگیری بین لیبرمن و یسرائیل کاتس دیگر عضو کابینه نتانیاهو و آیزنکوت، رئیس ستاد مشترک ارتش اتفاق افتاد و آیزنکوت به خواسته‌های نفتالی بنت، وزیر افراطی در زمینه پرتاب موشک از هواپیماهای جنگی به سوی پرتاب کنندگان بادباک‌های آتش زا اعتراض کرد.

هنوز واکنش ها در رژیم صهیونیستی درباره آتش بس با مقاومت ضد و نقیض است. همه احزاب مخالف آتش بس را به منزله تسلیم شدن در برابر مقاومت توصیف کردند و بسیاری از وزرا و اعضای ائتلاف حاکم نیز آتش بس را گوش فرادادن به خواسته مقاومت و تسلیم شدن در برابر منطق قدرت تعبیر کردند که برای اسرائیل بدبختی‌هایی را به دنبال خواهد داشت.

غزه مثل استخوانی در گلوی صهیونیست‌ها گیر کرده است///////////////

دان حالوتس، رئیس سابق ستاد مشترک ارتش (رژیم صهیونیستی) در گفتگوی رادیویی گفت: هر نوع عقب نشینی در مقابل مقاومت در غزه به معنی سرآغاز فروپاشی در برابر فشارهای بیشتر است و این یک رسوایی واقعی است. وی تاکید کرد مشکل در غزه نیست بلکه در انتقال پدیده مقاومت در برابر اشغالگری در غزه به کرانه غربی است به همین دلیل هر نوع پیروزی مقاومت در غزه مردم را در کرانه غربی تحریک خواهد کرد تا روش غزه را در پیش بگیرند و این چیزی است که باید درباره اش هشدار داد.

اظهارات رئیس سابق ستاد ارتش همسو با تصور عموم اسرائیلی‌هاست که از آتش بس بدون تعیین شدن تکلیف غافلگیر شدند و پی بردند آژیرهای خطری که هر پنج دقیقه در اطراف غزه به صدا درآمده است در مناطق دیگر نیز به صدا در خواهد آمد بی‌آنکه تلاشی برای یکسره کردن کار وجود داشته باشد. چگونه آتش بس با غزه برقرار می شود بی آنکه تضمین گرفته شود که دیگر راکت‌ها از غزه پرتاب نخواهد شد؟

غزه مثل استخوانی در گلوی صهیونیست‌ها گیر کرده است///////////////

نظرسنجی به عمل آمده در اسرائیل بیانگر این غافلگیری است. براساس نظرسنجی که پایگاه اینترنتی «والا» انجام داد چهل و چهار درصد از اسرائیلی‌ها معتقدند جنبش حماس در رویارویی اخیر پیروز شد در حالی که فقط بیست و هفت درصد معتقدند اسرائیل به پیروزی رسید. پنجاه و هشت درصد اسرائیلی‌ها از سیاست مقاماتشان در قبال غزه راضی نیستند. به همین دلیل درصد طرفداران جنگ فراگیر ضد غزه به چهل و پنج درصد رسید و این درصد نشان دهنده آن است که اسرائیلی‌ها احساس امنیت نمی کنند و به آینده بی اعتمادند و آینده شان در معرض تهدید قرار گرفته است.

قطعا این نظرسنجی نتانیاهو و اعضای کابینه‌اش را ناراحت کرد و آنها وضع میدانی غزه را بسیار بهتر از آنچه که رسانه ها به تصویر می کشند، می شناسند و از توانمندی‌های ارتش و امکانات مقاومت با خبرند به همین دلیل نتانیاهو با صراحت به این نظرسنجی واکنش نشان داد و گفت: ما راه طولانی پیش رو داریم و باید به مبارزه علیه این رعب و وحشت ادامه دهیم و حملات متقابلی انجام می شود و این امر با یک حمله پایان نمی یابد. نمی توان جنبش حماس را با یک ضربه نابود کرد.

این اظهارات ضعیف نتانیاهو نشان دهنده ناتوانی ارتش اسرائیل برای یکسره کردن این کارزار است و نشان می دهد محاصره و توطئه علیه غزه بخشی از این راه طولانی است که نتانیاهو از آن سخن می گوید.

غزه مثل استخوانی در گلوی صهیونیست‌ها گیر کرده است///////////////

سخن نخست وزیر کاملا در تضاد با اظهارات سایر مقامات اسرائیلی است که به اشغال غزه، شکست دادن حماس، ویرانی غزه و پاکسازی مقاومت تهدید کردند. اظهارات نتانیاهو دقیق است و نشان می دهد آنها در کار غزه حیران ماندند و پاسخی ندارند.

همه اظهارنظرهای ضد و نقیض مقامات اسرائیل، وحشت رسانه ای، نزاع حزبی، شکست نظامی و اختلاف سیاسی درباره غزه نشان می دهد غزه مثل استخوانی در گلوی اسرائیل گیر کرده است که طرح‌های اسرائیل برای توسعه طلبی وتسلط بر منطقه را تباه ساخته است و اسرائیل هیچ چاره ای جز دور شدن از آن ندارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.