قاصدک

قاصدک

اخبار و اطلاع رسانی و تحلیل
قاصدک

قاصدک

اخبار و اطلاع رسانی و تحلیل

حجت الاسلام آل‌هاشم به عنوان امام جمعه تبریز منصوب شد

در پی درخواست کناره‌گیری جناب حجت‌الاسلام والمسلمین آقای مجتهد شبستری از امامت جمعه تبریز پس از سالها خدمات مجاهدت‌ آمیز، حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در حکمی، حجت‌الاسلام سیّد محمّدعلی آل‌هاشم را به‌عنوان نماینده ولی‌فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام‌ جمعه تبریز منصوب کردند.


انتصاب آل‌هاشم به عنوان نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز

مدیران مخالف دولت باید حذف شوند

در حاشیه جلسه هیئت دولت

وزیر نفت به اخبار منتشره درباره برکناری برخی از مدیران ارزشی این وزارت خانه واکنش نشان داد.

وزیرنفت با طرح این سوال که مگر می‌شود مدیر مخالف دولت داشت؟ گفت: پس مردم برای چه رای دادند؟ اینکه علیه دولت کار کردند برای چه بمانند و اصلا باید خودشان کنار بروند، نباید وجود داشته باشند و اگر هم وجود دارند اصلا برای چه مردم رای دادند؟ رای دادند گفتمان و راه عوض شود و باید مدیرانی  باشد که به این سیاست‌ها اعتقاد داشته باشند.

ماجرای ورود غیرمجاز هواپیمای سعودی به آسمان ایران از زبان ظریف

در حاشیه جلسه هیئت دولت

وزیر امور خارجه، ماجرای ورود غیرمجاز هواپیمای عربستان سعودی به آسمان ایران را تشریح کرد.

  ادامه مطلب ...

کاریکاتور/ گاو نُه‌ مَن شیرده ترامپ !!!

کاریکاتور/ گاو نُه‌ مَن شیرده ترامپ !!!

ترامپ چگونه گاو شیرده خود را دوشید/ ترامپ با سفر دو روزه خود به عربستان باعث ایجاد اشتغال برای صد هزار آمریکایی شد و تلاش کرد ائتلافی متشکل از کشورهای عربی و اسلامی برای انزوای ایران تشکیل دهد. محمدجواد ظریف : ایران - که تازه یک انتخابات واقعی را پشت سرگذاشته است - توسط رئیس جمهور آمریکا در آن "مهد دمکراسی و میانه روی" مورد حمله قرار می گیرد. آیا این سیاست خارجی است یا صرفا دوشیدن ۴۸۰ میلیارد دلار از عربستان سعودی؟

دستگیری شماری از سلطنت‌طلبان و منافقین در انتخابات

غیب پرور

به نقل از خبرگزاری بسیج، سرتیپ پاسدار غلامحسین غیب پرور- رییس سازمان بسیج مستضعفین- با اشاره به انتخابات اخیر گفت: انتخابات رخدادی است مالامال از عبرت و تجربه و پندآموزی.

وی در همین خصوص بیان کرد: هرکسی که پای صندوق رأی آمده و به نامزد مورد نظر خود رأی داده است یقیناً ابتدا رأی تمام افراد به نظام جمهوری اسلامی بوده است.

سردار غیب پرور با اشاره به دستگیری تعدادی از سلطنت طلبان، منافقین و گروه های معاند در ایام انتخابات تصریح کرد: هم مشارکت مردم یک پیروزی بود و هم امنیت فوق العاده¬ی این انتخابات در یک کشور 80 میلیونی یک پیروزی ارزشمند بود.

برگزاری مراسم فارغ التحصیلی خلبانان نهاجا در اصفهان

نهاجا

آیین دانش آموختگی خلبانان نیروی هوایی ارتش با حضور فرمانده این نیرو در پایگاه شکاری شهید بابایی اصفهان برگزار شد.

  امیر «حسن شاه صفی» فرمانده نیروی هوایی ارتش در مراسم دانش آموختگی سی و پنجمین دوره خلبانی نیروی هوایی ارتش که در پایگاه شکاری شهید بابایی اصفهان برگزار شد، ضمن تبریک به خلبانان جوان نیروی هوایی اظهار داشت: پوشیدن لباس نیروی هوایی افتخاری بزرگ برای همه است و مسئولیت سنگینی را نیز برای فرد ایجاد می‌کند.

وی ضمن توصیه به خلبانان در حفظ روحیه معنوی، عنوان کرد: شما میراث‌دار مردان بزرگی هستید که در دفاع از تمامیت ارضی خود سر از پا نشناخته و جانانه از وطن دفاع کردند، پس قدر خود را بدانید.

اعزام ناوگروه ۴۷ نداجا به اقیانوس هند

اعزام ناوگروه صلح و دوستی

دریادار پیمان جعفری طهرانی معاون هماهنگ کننده نیروی دریایی ارتش، از اعزام ناوگروه چهل و هفتم این نیرو به اقیانوس هند برای برقراری امنیت خطوط کشتیرانی در نیمه خرداد ماه سال جاری خبر داد.

 وی در رابطه با  ماموریت‌ ناوگروه‌های چهل و ششم و چهل و هفتم نداجا، اظهار داشت: ماموریت‌ این ناوگروه‌ها برقراری امنیت خطوط کشتیرانی در خلیج عدن، تنگه باب‌ المندب و اقیانوس هند است.

انجام عملیات اسکورت توسط هوانیروز در رزمایش

رژه بالگرد های هوانیروز در روز ارتش

فرمانده هوانیروز از اجرای عملیات‌های اسکورت ستون‌های پیاده توسط بالگردهای کبرا و امداد و نجات با آمبولانس هوایی در رزمایش نیروی زمینی ارتش خبر داد.

  امیر «یوسف قربانی» فرمانده هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران در حاشیه رزمایش بیت المقدس نزاجا در جمع خبرنگاران گفت: هرساله با توجه به تهدیدات جدیدی که در پیش روی ما قرار می‌گیرد، در این رزمایش حضور می‌یابیم.

امیر پوردستان: تمامی تحرکات نظامی منطقه توسط ایران رصد می‌شود

پوردستان

امیر سرتیپ «احمدرضا پوردستان» جانشین فرمانده کل ارتش در گفت‌‌وگو با دفاع پرس اظهار داشت: ما به عنوان نیروهای مسلح نظام جمهوری اسلامی ایران، وظیفه داریم تا بنیه‌ی رزمی و توان عملیاتی و دفاعی خود را ارتقا دهیم.


وی تاکید کرد: باید همانند سال‌های گذشته و دوران دفاع مقدس با همدلی، انسجام و قدرت بیشتر در حوزه‌های دفاع زمینی، هوایی، دریایی و موشکی توانمان را افزایش بدهیم.

جانشین فرمانده کل ارتش خاطرنشان کرد: تمام تحرکاتی که در منطقه انجام می‌شود، توسط ایران رصد می‌شود و قطعا متناسب با تحرکات و تهدیدات، ظرفیت‌های دفاعی و تهاجمی خود را افزایش می‌دهیم.

سفارش آمریکا برای گرفتن عکس جاسوسی از ایران

پرچم

 به نقل از گازتا، آژانس اطلاعات مکانی آمریکا برای جاسوسی از ایران به موسسه «پلنت لب» سفارش داده است تا عکس‌های ماهواره‌ای از ایران بگیرد. 

بنا به گفته این گزارش، آژانس ملی اطلاعات مکانی سازمانی است که توسط وزارت دفاع ایالات متحده  و آژانس اطلاعاتی جامعه اطلاعاتی این کشور پشتیبانی می‌شود و وظیفه اصلی این آژانس جمع‌آوری، تحلیل و انتشار اطلاعات مکانی به منظور پشتیبانی از امنیت ملی آمریکا است.

 آژانس اطلاعات مکانی آمریکا سفارش تهیه عکس‌های ماهواره‌ای از ایران، سوریه، عراق، کره شمالی، هند و  سودان جنوبی را به این مرکز داده است.

شباهت جالب دو نقطه از ایران و آمریکا +عکس

تصویر زیر دره خزینه لرستان و دره گرند کانیون آریزونا را در یک قاب نشان میدهد. 
 
مقایسه دو تصویر نشان میدهد که طبیعت آن ها بسیار شبیه به هم است. 
 
دره گرند کنیون میان آن رود کلرادو و در ایالت آریزونای آمریکا قرار دارد. بخشی بزرگی از گرند کنیون در پارک ملی گرند کنیون قرار دارد که یکی از اولین پارک‌های ملی در آمریکا است. 
 
دره خزینه درشهرستان پلدختر استان لرستان واقع در غرب ایران قرار دارد. 

 

شکست سنگین و حذف آبی ها از آسیا با عدد حساسیت زا

دیدار تیم های العین امارات و استقلال در لیگ قهرمانان آسیا با برتری 6 بر یک العین امارات به پایان رسید.

باشگاه خبرنگاران - العین-امارات-6-استقلال-ایران-1-شکست-سنگین-و-حذف-آبی-ها-از-آسیا-با-عدد-حساسیت-زا-حاشیه-ها-آمار-بازی-و-فیلم

عکس/ اولین رمضان حلب پس از آزادسازی

اولین ماه مبارک رمضان پس از پاکسازی کامل شهر حلب از سوی ارتش سوریه و مدافعان حرم زندگی را در این شهر جنگ زده جاری کرده است. بازسازی مناطق مختلف حلب نیز آغاز شده است.

بازگشت زندگی به شهر حلب در اولین رمضان بعد از آزادی

«مهاجر ۶» با موشک نقطه‌زن آمد +عکس

رونمایی(رول آوت) از نخستین هواپیمای جت آموزشی بومی کشور

دو کاربرد مهم دیگر برای هواپیماهای بدون سرنشین استفاده به عنوان هدف پروازی برای تمرین و آموزش کارکنان شبکه پدافند هوایی توپخانه ای و موشکی و همچنین اجرای عملیات تهاجمی است.

پاکستان منافع همسایگی با ایران را فدای آل‌سعود نمی‌کند

ایران و پاکستان

رسانه پاکستانی نوشت: پس از آنکه دولتمردان اسلام‌آباد در نشست ریاض متوجه نیات اصلی آل‌سعود از تشکیل ائتلاف شدند که در آن دشمنی با ایران مهمتر از مبارزه با تروریسم بود، تصمیم به اقدامی جدی در این مورد گرفتند.

  به نقل از اکسپرس تریبون پاکستان تصمیم گرفته است خطوط قرمز خود در خصوص عربستان را جابه‌جا کند.