قاصدک

قاصدک

اخبار و اطلاع رسانی و تحلیل
قاصدک

قاصدک

اخبار و اطلاع رسانی و تحلیل

فرمانده نیروی زمینی ارتش مطرح کرد: جایگاه مطلوب نخبگان در نیروی زمینی ارتش


حیدری گفت: نخبگان علمی که طرح های مختلفی در حوزه ارتقای آمادگی رزمی نیروی زمینی ارتش ارائه می کنند در جایگاه مطلوبی قرار دارند.

 امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در بازدید از مرکز آموزش ۰۱ شهدای وظیفه، گفت: امروز خوشایند سازی محیط سربازی از مطالبات فرماندهی معظم کل قوا است و نخبگان علمی که طرح‌هایی در جهت بالارفتن ارتقای آمادگی رزمی نزاجا ارائه کنند از آن‌ها به نحو شایسته استفاده و از جایگاه خاصی برخوردار هستند.

وی با بیان اینکه اصول فرماندهی در نیروی زمینی ارتش بر سه اصل ولایت محوری، شایسته سالاری و عدالت محوری استوار است، افزود: تعریف عملیاتی از ولایت محوری یعنی تمام سرمایه ها، اعتبارات، توانمندی‌های مادی و معتوی در نزاجا باید در مسیر‌ی هزینه شود که آن برنامه و هدف ریشه در یکی از بیانات مقام معظم رهبری داشته باشد و گرنه حرام است.


جایگاه مطلوب نخبگان در نیروی زمینی ارتش









  ادامه مطلب ...

پیام‌های تبریک فرماندهان ارتش به مناسبت سالروز تاسیس سازمان عقیدتی سیاسی

فرماندهان ارتش جمهوری اسلامی ایران طی پیام‌هایی جداگانه فرارسیدن ۲۴ مهرماه سالروز تاسیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش را تبریک گفتند.


فرماندهان و مسئولان ارتش جمهوری اسلامی ایران همزمان با ۲۴ مهرماه سالروز تاسیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، خطاب به حجت الاسلام و المسلمین عباس محمدحسنی پیام‌های تبریکی صادر کردند.

امیردریادار سیاری معاون هماهنگ کننده ارتش، امیر سرتیپ صباحی فرد فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش، امیر سرتیپ نصیرزاده فرمانده نیروی هوایی ارتش، امیر دریادار خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش و امیر سرتیپ محمودی معاون اجرایی ارتش، با صدور پیام‌های جداگانه خطاب به حجت الاسلام و المسلمین عباس محمدحسنی نماینده، ولی فقیه و رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش سالروز تاسیس این سازمان را تبریک گفتند.









برچسب ها : ارتش , عقیدتی سیاسی , معنویت محوری , میثاق نیوز

 

ادامه مطلب ...

فرمانده نیروی هوافضای سپاه: نگاه انقلابی و نسخه داخلی ضامن حل مشکلات کشور است


سردار حاجی زاده تأکید کرد: با نگاه انقلابی، مجاهدت، استقامت و اعتماد به ظرفیت‌های داخلی می‌توان بر مشکلات کشور فائق آمد.

 سردار سرتیپ پاسدار امیرعلی حاجی‌زاده، فرمانده نیروی هوافضای سپاه در حاشیه بازدید جمعی از مدیران و کارشناسان حوزه فرهنگی و سیاسی سپاه از نمایشگاه دائمی دستاورد‌ها و توانمندی‌های این نیرو با اشاره به هدف برپایی نمایشگاه گفت: هدف از برپایی این نمایشگاه نشان دادن اهمیت و نسخه تکیه بر توان داخلی و اعتماد به ظرفیت داخلی و جوانان و نخبگان کشور است.

وی افزود: این نمایشگاه نشان داد که چگونه می‌توان مسیر‌های پیشرفت برای عزت و جایگاه جهانی ایران عزیز را با اعتماد به توانمندی‌های بومی و داخلی طی کرد و درحوزه دفاعی و بازدارندگی با عبور از تحریم‌ها به خودکفایی و اقتدار در عرصه فن آوری در سامانه‌های نظامی رسید.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه در ادامه با تاکید بر لزوم فاصله گرفتن از روش‌های سنتی در تحلیل‌ها و تبیین‌ها و به صحنه آوردن ظرفیت‌ها و الگو‌های جدید تصریح کرد: در حوزه تحلیل، تبیین و اقناع باید با روزآمدسازی روش‌ها و ابزار‌ها با نسل جوان و نخبه کشور ارتباط برقرار شود تا فرآیند انتقال و درک حقایق بهتر و موفق‌تر انجام پذیرد.

سردار حاجی زاده در پایان تأکید کرد: جوانان و نخبگان کشور باید به این باور برسند که نگاه انقلابی و نسخه داخلی ضامن حل مشکلات کشور بوده و با مجاهدت و استقامت و مدیریت جهادی نه تنها می‌توان بر مشکلات فائق آمد بلکه می‌توان جایگاه خود را با پیشرفت تا کشور‌های تراز اول جهان ارتقا بخشید.

انتهای پیام/


نگاه انقلابی و نسخه داخلی ضامن حل مشکلات کشور است




کشف انبار لاستیک‌های دولتی و ورق‌های فولادی توسط وزارت اطلاعات


۱۸ هزار حلقه لاستیک دولتی و ۲۸ هزار تن انواع ورق‌های فولادی توسط وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران شناسایی و توقیف شد.


با تلاش سربازان گمنام امام زمان (عج) در دو عملیات، عامل اصلی اخلال در توزیع لاستیک دولتی به ناوگان حمل و نقل جاده‌ای در استان خوزستان دستگیر و انبار‌های احتکار کنندگان انواع ورق‌های فولادی در شهرستان مبارکه اصفهان شناسایی و توقیف شد.

بر اساس اعترافات و اسناد پرونده در استان خوزستان، متهم با اخذ ۱۸ هزار حلقه لاستیک به نرخ دولتی با عدم توزیع لاستیک‌ها به نرخ مصوب و فروش آن در بازار آزاد خارج از استان، سبب اخلال در تامین لاستیک کامیون‌داران شده بود؛ در بازرسی به عمل آمده از انبار، بیش از یک هزار حلقه لاستیک کشف و پس از توقیف تحویل مراجع قضایی شد.

همچنین با بررسی‌های انجام شده در استان اصفهان، احتکار کنندگان ۲۸ هزار تن انواع ورق‌های فولادی را از طریق سهمیه بورس ضمن تبانی با انبار‌های موصوف اخذ و اقدام به مخدوش کردن لیبل‌های قبلی و صدور حواله بار مجدد به مقاصد مختلف، خارج از شبکه و در بازار آزاد به بیش از دو برابر قیمت در بورس به فروش می‌رساندند؛ پس از بازرسی ۹ انبار حاشیه شهرستان مبارکه استان اصفهان شناسایی و ضمن توقیف، تحویل مراجع ذی صلاح شد.

انتهای پیام/



امیر حیدری: توان بازدارندگی امروز را مدیون خون شهدا هستیم


فرمانده نیروی زمینی ارتش با اشاره به حماسه‌آفرینی شهدای دفاع مقدس گفت: ما امنیت و توان بازدارندگی امروز را مدیون خون شهدا هستیم.


امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش، با اشاره به نقش محوری این نیرو در دوران دفاع مقدس اظهار کرد: نیروی زمینی ارتش در دوران دفاع مقدس با تقدیم ۴۶ هزار شهید و حضور مؤثر در عملیات‌های متعدد دفاع مقدس، یکی از محوری‌ترین نیرو‌ها بوده است و این نیرو همواره برای دفاع از مرز و بوم کشور اسلامی آماده است.

سرتیپ حیدری با اشاره به نقش نیروی زمینی در آموزش نیرو‌های جوان در دوران دفاع مقدس، گفت: نیروی زمینی ۲.۵ میلیون سرباز را در دوران دفاع مقدس آموزش داد و به جبهه‌های حق علیه باطل اعزام کرد که این عدد خود بیانگر نقش محوری نزاجا در دوران جنگ تحمیلی است؛ چرا که تدبیر، سازماندهی و آموزش این تعداد نیرو، کاری بسیار بزرگ و نیازمند ارتشی توانمند با عمق استراتژیک است. فرمانده نیروی زمینی ارتش، دفاع مقدس را تبلور عینی آیه‌های جهاد و مقاومت بیان کرد و گفت: شهدای جنگ تحمیلی مظهر ایثار و رشادت هستند و ما امنیت و توان بازدارندگی امروز را مدیون خون همین شهدا هستیم.

انتهای پیام/



شهیدی که امام خمینی (ره) مریدش بود


شهید محراب لقب شهدایی است که به تاسی از مولای‌شان امیرالمومنین (ع) در محراب نماز به شهادت رسیده‌اند.

شهدایی نظیر شهید سید اسدالله مدنی تبریزی، شهید سیدمحمدعلی قاضی طباطبایی، شهید سیدعبدالحسین دستغیب، شهید محمد صدوقی، شهید اشرفی اصفهانی و شهید سیدمحمدباقر حکیم.

این گزارش گوشه چشمی به زندگی چهارمین شهید محراب یعنی کسی است که امام خمینی (ره) خود را از ارادتمندان او نامید.

شهیدی که در ۴۰ سالگی به درجه اجتهاد رسید

نامش شهید عطاء الله اشرفی اصفهانی بود؛ در سال ۱۲۸۱ در خانواده‌ای روحانی در خمینی‌شهر اصفهان به دنیا آمد.



شهیدی که امام خمینی (ره) مریدش بود



برچسب ها : شهید محراب , میثاق نیوز

 


 

۲۰ ساله که بود برای ادامه تحصیل به قم رفت، به مدت بیست و سه سال در مدرسه رضویه و مدرسه فیضیه این شهر تحصیل کرد و در ۴۰ سالگی به درجه اجتهاد رسید.

در این مدت از محضر اساتیدی چون شیخ عبدالکریم حائری، سید محمدتقی خوانساری، سید صدرالدین صدر، سید محمد حجت و سید حسین بروجردی استفاده کرد و فلسفه را هم از شخص امام خمینی (ره) آموخت.

 آیت‌الله بروجردی عنایت ویژه به او داشت به‌طوری که هر وقت شهید اشرفی به اصفهان می‌رفت و بازمی‌گشت، آیت‌الله بروجردی به دیدار شاگردش به حجره او در مدرسه فیضیه می‌آمد، در نهایت هم شهید اشرفی اصفهانی به دستور آیت الله بروجردی از ممتحنین حوزه شد و کتاب مکاسب را از طلاب امتحان می‌گرفت.

حضرت امام خمینی(ره) را شایسته مرجعیت می‌دانم

پس از درگذشت آیت‌الله بروجردی، اهالی غرب کشور را به تقلید از امام خمینی(ره) تشویق کرد. شهید اشرفی اصفهانی در خاطراتش درباره آن روزها گفته است: «اینجانب بر حسب تشخیص خود و تفحّصی هم که از شخصیت‌های بزرگ علمی نجف اشرف و حوزه علمیه قم نمودم، حضرت امام خمینی را شایسته برای مقام مقدس مرجعیت معرفی نمودم و عامه مردم را در امر تقلید به سوی ایشان سوق دادم که این موضوع، با مخالفت و کارشکنی بعضی‌ها رو به رو شد و همچنین تهدید ساواک به تبعید بنده را در پی داشت.»

شهیدی که امام خمینی (ره) مریدش بود

در اوایل پیروزی انقلاب، امام خمینی(ره) با شناختی که از او داشتند و به درخواست علمای کرمانشاه آیت‌اللّه اشرفی را به امامت جمعه آن شهر تعیین کردند.

اشرفی اصفهانی با شروع جنگ، به بسیج همه جانبه مردم برای حضور در جبهه پرداخت و در خطبه‌های نماز جمعه و پیام‌ها و مصاحبه‌های خود به حضور مردم در جبهه‌ تأکید می‌کرد. با حضور در جبهه‌ها ضمن دیدار با رزمندگان برای آنان سخنرانی می‌کرد.

«یا زهرا» رمز عملیاتی که او نامگذاری کرد

درباره اشتیاقش به جنگ و رزمنده‌ها خاطرات زیادی برجا مانده است؛ برای مثال زمانی که قصر شیرین آزاد شد عازم این شهر شد و دو رکعت نماز شکر در مسجد آن شهر به رسم سپاسگذاری به جای آورد؛ همچنین در دوم فروردین ۱۳۶۱ شمسی در قرارگاه عملیات فتح المبین حضور یافت و با پیشنهاد ایشان این عملیات به نام حضرت زهرا(س) نامگذاری شد، پس از آزادی خرمشهر نیز در دومین سفر خود عازم اهواز شد و مردم این شهر نماز شکر را به همراه او به جای آوردند.

او به طور دائم با حضور در جبهه ها به دیدار رزمندگان می رفت و مقید بود که برای آنان سخنرانی کند و با رزمندگان به گفت‌وگو می نشست و می گفت: «وقتی به جبهه می روم تا مدتی روحیه ام قوی می شود.» ایشان علی‌رغم کهولت سن مسافت های طولانی و راه های صعب العبور را به عشق دیدار مردان جبهه با وسایل نقلیه نظامی و سنگین در شرایط دشوار می پیمود؛  ایشان همچنین در پشت جبهه هم فعالیت داشت و حساب های بانکی ای را جهت واریز کمک های مردمی به جبهه ها اختصاص داده بود.

شهیدی که امام خمینی (ره) مریدش بود

وقتی که مسئولیت امامت جمعه کرمانشاه بر دوش او گذاشته شد او در خانه‌ای بسیار کوچک و قدیمی زندگی می‌کرد؛ از همین رو نیز اطرافیانش اصرار داشتند که خانه‌اش را تعمیر کند اما او در جواب گفته بود «خانه‌های مردم را هواپیماهای عراقی خراب کرده‌اند و بندگان خدا زیر چادرها زندگی می‌کنند، [آن وقت] شما می‌خواهید خانه را تعمیر کنید. پولی را که برای گچ می‌خواهید بدهید، به جنگ‌زده‌ها بدهید که ثوابش خیلی بیشتر است.»

در خاطرات فرزندان این شهید آمده است که «در مدت شانزده یا هفده سالی که با ایشان بودم، یک شب ندیدم که نماز شب ایشان ترک بشود.» همچنین امام خمینی در تجلیل از او گفت: «هر وقت آقای اشرفی اصفهانی را می‌بینم، به یاد خدا می‌افتم»

شهادت پاداش یک عمر مجاهدت او شد 

آیت الله اشرفی اصفهانی در مدّت نمایندگی امام خمینی (ره) در استان کرمانشاه دوبار مورد سوء قصد قرار گرفت و در ظهر جمعه ۲۳ مهر ۱۳۶۱ در نماز جمعه مسجد جامع کرمانشاه و توسط منافقان به شهادت رسید. پیکر او پس از تشییع در کرمانشاه و خمینی شهر در گلزار شهدای تخت فولاد اصفهان بنا به وصیت خودش در کنار آیت‌الله سید ابوالحسن شمس‌آبادی به‌ خاک سپرده شد؛ ناگفته نماند که ۲ قبر منتسب به شهید اشرفی اصفهانی وجود دارد؛ در این خصوص فرزندش حجت‌الاسلام مهدی اشرفی‌اصفهانی می گوید: «این ۲ قبر دلیلی خاصی دارد چرا که امام خمینی (ره) بعد از شهید محراب اعلام کردند که چون وی در کرمانشاه به شهادت رسیده در همانجا به خاک سپرده شود این در حالی است که شهید اشرفی‌اصفهانی پیش از این وصیت کرده بود که او را در کنار شهدای دفاع مقدس در تخت فولاد اصفهان به خاک بسپارند که البته همین طور هم شد، اما بعد از خاکسپاری و پس از چند روز لباس‌های خون‌آلود ایشان که بخشی از بدنش هم درون آن وجود داشت به من دادند که پس از سوال از بنیانگذار انقلاب اسلامی ایشان فرمودند که آنها را در کرمانشاه به خاک بسپارید.»

امام خمینی در پیام تسلیتی خود را از ارادتمندان شهید اشرفی اصفهانی دانست و درباره شهادت ایشان فرمودند: «منافقان فردی را از ما گرفتند که آزارش به موری نرسیده بود. این شهید عزیز محراب از آن شخصیت هایی بود که اینجانب یکی از ارادتمندان این شخص والا مقام بوده و هستم. ایشان را قریب شصت سال می‌شناختم. او از مصادیق بارز رجال صدقوا ما عاهدوا الله علیه بود و رفتن او صدمه بر اسلام وارد کرد و جامعه روحانیت را سوگوار نمود.» ایشان در جای دیگر فرمودند: «اشرفی اصفهانی در جبهه دفاع از حق از جمله اشخاصی بود که مایه دلگرمی جوانان مجاهد بود.»

رهبر معظم انقلاب در سال ۱۳۶۸ و در دیدار خانواده شهید آیت‌الله اشرفی اصفهانی فرمودند: شهید آیت‌الله اشرفی اصفهانی، عالمی ربانی، مجاهدی پارسا و عاشق حضرت امام (ره) بود و همواره از امام مدد می‌گرفت و من عمیقاً به ایشان ارادت می‌ورزیدم. این پیر سالخورده و روشن‌ضمیر در دوران جنگ تحمیلی، لباس نظامی به تن کرده و اسلحه به دوش گرفته و در صحنه‌های گوناگون نبرد حضوری فعال داشت و همواره در دفاع از اسلام و انقلاب پیش‌قدم بود.

در پایان باید گفت همان‌طور که مقام معظم رهبری فرمودند یاد و خاطره‌ این بزرگواران هرگز نباید از تاریخ انقلاب اسلامی و اذهان مردم پاک شود و از کنارشان به سادگی گذشت. این خون‌های پاک، شعله‌ مقدس انقلاب اسلامی را پیوسته برافروخته‌تر و گدازنده‌تر خواهد کرد.

انتهای پیام/

سردار حجازی: اگر آمریکا امن‌تر شده چرا پیام می‌دهد و خواهش می‌کند که به او فرصت دهیم؟


جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه گفت: ترامپ می‌گوید «آمریکا امروز امن تر شده است»، اگر آمریکا امن تر شده چرا در پایگاه‌هاتان عین بید می‌لرزید و در پیام‌هایتان خواهش می‌کنید که لختی فرصت دهید.


سردار سرتیپ پاسدار محمد حجازی جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پنجمین اجلاسیه مجاهدین در غربت که عصر امروز در حوزه هنری انقلاب اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: در اسلام مفاهیم بلندی وجود دارد که در جای جای قرآن و سخنان اهل بیت از آن‌ها به عنوان مفاهیم ارزشمند والا و گراسنگ یاد شده است. مفاهیمی، چون جهاد مقاومت هجرت ایثار، شهادت و شجاعت مورد تکریم قرار گرفته و از آن‌ها به بزرگی یاد شده است.




برچسب ها : اقتدار ملی , ما قوی هستیم , میثاق نیوز

 


 

وی افزود: در مقابل این مفاهیمی وجود دارد که از نظر اسلام مردود است، مفاهیمی همچون سازشکاری، عقب نشینی، کوتاه آمدن و در مقابل دشمن ترس و تسلیم داشتن. این‌ها از نظر مکتب ما نهی و محکوم شده است.

حجازی بیان کرد: مفهومی به نام صلح، صلح طلبی و صلح خواهی وجود دارد که گاهی با تسلیم مقابل بیگانگان اشتباه گرفته می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه تحقق اهداف الهی بدون جهاد و تلاش میسر نمی‌شود، ادامه داد: گاهی این صلح با تسلیم طلبی و سازش و نرمش مقابل بیگانگان اشتباه گرفته می‌شود. صلح اگر از موضع حکمت. عزت و مصلحت باشد نه تنها مردود نیست بلکه بسیار پسندیده است و اسلام آن را تایید می‌کند.

جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران گفت: گاهی کسی بخاطر ترس از جان، فرار از مشکلات و تهدیدات موجود برای حفظ جان خود گوشه‌ای می‌خزد و از صحنه کنار می‌کشد، اما گاهی فردی هجرت می‌کند، اما در آن به جهادی جدید دست می‌زند و کارزار جدیدی شروع می‌کند و این متفاوت است با کسی که فقط هجرت می‌کند. یا کسی که به غربت هجرت می‌کند و به مبارزه ادامه می‌دهد و به شهادت می‌رسد بسیار متفاوت است از کسی که تبعید شده و بدون هیچ حرکتی در گمنامی فوت می‌شود.

وی بیان کرد: تحقق اسلام و اهداف الهی بدون قدم گذاشتن در راه خدا محقق نمی‌شود. اگر کسانی بخواهند گامی در راه حق بگذارند تلاش و کوشش کنند و اسلام را محقق کنند کرا که بدون مایه گذاشتن از جان، تلاش و جهاد و خون دادن و ایثار محقق نمی‌شود.

وی تصریح کرد: البته تجربه و تاریخ ما نشان داده جهاد فی سبیل الله ثمر بخش هم هست. همه دستاورد‌هایی که در عرصه‌های گوناگون به وجود آمده نتیجه تلاش، جهاد و از جان مایه گذاشتن است. پیروزی انقلاب اسلامی نتیجه همین‌ها است.

جانشین فرمانده سپاه قدس با بیان اینکه استکبار جهانی امروز روبه افول است، گفت: شب گذشته جو بایدن کاندیدای انتخابات آمریکا اعتراف کرد که این کشور روبه افول است. او گفت رفتار ترامپ باعث شده آمریکا روبه افول برود. شاید جواب ترامپ این بود که اگر بایدن بجای او بود آمریکا بیشتر رو به افول بود پس در اصل افول آمریکا حرفی نیست.

وی اضافه کرد: وضع داخلی آمریکا هم نشان از افول آشکار آمریکا دارد.

حجازی با اشاره به آمار‌های رسمی نژادپرستی در آمریکا تصریح کرد: نسبت کشته‌های سیاهان به سفیدان به دست پلیس آمریکا ۱۳ به یک است و این نشان از تبعیض و حکومت نژاد پرستی آمریکا دارد.

وی خاطرنشان کرد: روزانه ۲۲ نفر از نظامیان و کهنه کاران آمریکا خودکشی می‌کند و ۶۰ میلیون نفر در آمریکا به سو مصرف الکل می‌میرند.

حجازی تصریح کرد: یک میلیون و ۴۰۰ هزار تبهکار در آمریکا وجود دارد که در ۳۳ هزار گروه فعالیت دارند و یک پنجم جمعیت آمریکا هم بی دین هستند.

وی در ادامه سخنانش یادآور شد: در آمریکا هر سال ۲۰ میلیون نفر به بیماری‌های مقاربتی مبتلا می‌شوند و بالاترین نرخ طلاق و خانواده‌های تک رقمی در آمریکا وجود دارد.

وی متذکر شد: به آن کسانی که قبله آمالشان آمریکاست می‌گوییم این تذهبون؟ برای کشور یک چنین سرنوشتی را آرزو می‌کنید؟

حجازی خاطر نشان کرد: اکنون تنها ماندن آمریکا در عرصه‌های گوناگون بین المللی را می‌بینیم که حتی متحدان همیشگی اروپایی هم آن‌ها را تنها گذشتند.

وی همچنین عنوان کرد: در مناظره‌های کاندیدا‌های انتخاباتی آمریکا هم مشهود است که به ترامپ می‌گویند تو آمریکا را تنها و منزوی کردی. اکنون آمریکایی که با یک چشم غره همه را با خود همراه میکرد تنها‌تر از همه است.

جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه بیان کرد: ترامپ جنایتکار و آدم کش ادعا و اظهار می‌کند که با اقدامات وحشیانه من آمریکا امروز امن‌تر است و بعد از شهادت شهید سلیمانی آمریکا امن‌تر شده، اگر آمریکا امن‌تر شده چرا در پایگاه‌هاتان عین بید میلرزید و در پیام‌هایتان خواهش میکنید که لختی فرصت دهید.
حجازی گفت: اگر امن‌تر شده کجا فرار می‌کنید و برای چه پا به فرار گذاشتید؟ اگر ملاحظات انتخاباتی نبود امروز یک سرباز در آمریکا نبود.

وی ادامه داد: ترامپ جنایتکار تصور می‌کند که با این جنایت‌ها در امنیت به سر می‌برد. خیر، آن‌ها باید بایستند و تقاص جنایت‌های خود را بپردازند.

حجازی تصریح کرد: جریان مقاومت همیشه بوده و ادامه خواهد داشت. خط مقاومت، پیروزی و مقاومت بود و آنچه نصیب دشمن شده عقب نشینی و پسرفت بوده است.

جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه در خاتمه عنوان کرد: ملت‌های مسلمان منطقه با اقدامات دشمن مخالف بوده و این بنا بر آمار‌های رسمی و با عادی سازی روابط با کشوری که خود در ناامنی به سر می‌برد مخالف هستند.

انتهای پیام/

اعمال ماه ربیع الاول


 اعمال مستحب در ماه ربیع الاول که هر روز و شب آن پر برکت است را در این گزارش بخوانید.


پس از پشت سر گذاشتن ماه های غم و اندوه و عزاداری سیدالشهدا (ع)، ماه ربیع‌الاول به معنای بهار اول، از جمله ماه‌های پربرکتی است که هر روز و یا شب آن مبارک و پر فضیلت است.

در ادامه می‌توانید اعمال مهمی که انجام آن در ربیع الاول سفارش شده است را مشاهده کنید.

در نخستین شب ربیع الاول، لیله المبیت اتفاق افتاد. در شبی که پیامبر از گزند دشمنان گریخت و به مکه هجرت کرد، امام علی (ع) به جای رسول اکرم (ص) در بستر ایشان خوابیدند. به این مناسبت دو عمل برای این روز ذکر شده است.

۱- روزه گرفتن به شکرانه سلامتی پیامبر اعظم و امیرمۆمنان از گزند کفار و مشرکان در اول ربیع‏ الاول.

۲- خواندن زیارت پیامبر (صلی الله علیه و آله) و علی (علیه السلام) در این روز.

مرحوم «سیّد بن طاووس»، دعایى را براى این روز در کتاب اقبال نقل کرده است.

اللهم لا اله إلا انت، یا ذا الطول والقوه، والحول والعزه، سبحانک ما أعظم وحدانیتک، وأقدم صمدیتک، وأوحد إلهیتک، وأبین ربوبیتک، وأظهر جلالک، وأشرف بهاء آلائک وأبهى کمال صنائعک (۱)، وأعظمک فی کبریائک، وأقدمک فی سلطانک، وأنورک فی أرض، وسمائک، وأقدم ملکت، وأدوم عزک، وأکرم عفوک، وأوسع حلمک، وأغمض علمک، وأنفذ قدرتک، وأحوط قربک. أسألک بنورک القدیم، وأسمائک التی کونت بها کل شئ، أن تصلی.


 



برچسب ها : ربیع الاول , میثاق نیوز


  

برای دوازدهمین روز از این ماه، خواندن دو رکعت نماز مستحب است که در رکعت اوّل بعد از حمد، سه مرتبه سوره «قل یا ایّها الکافرون» و در رکعت دوم بعد از حمد، سه مرتبه سوره «توحید» خوانده شود.

روز هفدهم ربیع الاول، مطابق نظر مشهور علماى امامیّه، روز ولادت رسول خدا (ص) و همچنین میلاد امام صادق (ع) است و روز بسیار مبارکى است که داراى اعمال زیر است:

۱) غسل؛ به نیّت روز هفدهم ربیع الاوّل.

۲) روزه؛ که براى آن فضیلت بسیار نقل شده است، از جمله در روایاتى از ائمّه معصومین (علیهم السلام) آمده است: کسى که این روز را روزه بدارد، خداوند براى او ثواب روزه یکسال را مقرّر مى فرماید.

۳) صدقه دادن، احسان نمودن و خوشحال کردن مؤمنان و به زیارت مشاهد مشرّفه رفتن.

۴) زیارت رسول خدا (صلى الله علیه وآله) از دور و نزدیک؛ در روایتى از آن حضرت آمده است: هر کس بعد از وفات من، قبرم را زیارت کند مانند کسى است که به هنگام حیاتم به سوى من هجرت کرده باشد، اگر نمى توانید مرا از نزدیک زیارت کنید، از همان راه دور به سوى من سلام بفرستید (که به من مى رسد).

۵) زیارت امیر مؤمنان، على (علیه السلام) نیز در این روز مستحب است با همان زیارتى که امام صادق (علیه السلام) در چنین روزى کنار ضریح شریف آن حضرت (علیه السلام) وى را زیارت کرد. (این زیارت در بخش زیارات، صفحه ۳۰۱ آمده است).

۶) تکریم، تعظیم و بزرگداشت این روز بسیار بجاست، مرحوم «سیّد بن طاووس»، در اقبال، در تکریم و تعظیم این روز برای ولادت شخص اوّل عالم امکان و سرور همه ممکنات حضرت نبىّ اکرم (صلى الله علیه وآله) سفارش بسیار کرده است.

در کتاب «المختصر من المنتخب» دعایی برای نخستین روز این ماه دعایی ذکر شده که در ادامه می خوانید: 

فِی غُرَّهِ رَبِیعٍ الْأَوَّلِ تَقُولُ

«دعای اول ماه ربیع الاول به این صورت است:

اللَّهُمَّ لَا إِلَهَ إِلَّا أَنْتَ یَا ذَا الطَّوْلِ وَ الْقُوَّهِ وَ الْحَوْلِ وَ الْعِزَّهِ

خداوندا، معبودی جز تو نیست،‌ای بخشنده و نیرومند و دگرگون کننده و سربلند.

سُبْحَانَکَ مَا أَعْظَمَ وَحْدَانِیَّتَکَ وَ أَقْدَمَ صَمَدَانِیَّتَکَ وَ أَوْحَدَ إِلَهِیَّتَکَ

پاکی تو و یگانگی تو عظیم و بی نیازی ات دیرینه و معبودیتت یگانه.

وَ أَبْیَنَ رُبُوبِیَّتَکَ وَ أَظْهَرَ جَلَالَکَ وَ أَشْرَفَ بَهَاءَ آلَائِکَ وَ أَبْهَی کَمَالَ صَنَائِعِکَ [کرم بها صنائعک‏]وَ أَعْظَمَکَ فِی کِبْرِیَائِکَ

و پروردگاری ات روشن و جلالت آشکار و زیبایی نعمت هایت والا و کمال ساخته‌های تو زیبا [ارزشمند]و بزرگمنشی ات باعظمت.

وَ أَقْدَمَکَ فِی سُلْطَانِکَ وَ أَنْوَرَکَ فِی أَرْضِکَ وَ سَمَائِکَ وَ أَقْدَمَ مُلْکَکَ وَ أَدْوَمَ عِزِّکَ

و سلطه ات دیرینه است و چقدر در زمین و آسمان نورانی هستی و فرمانروایی ات دیرینه و عزتت جاودانه.

وَ أَکْرَمَ عَفْوَکَ وَ أَوْسَعَ حِلْمَکَ وَ أَغْمَضَ عِلْمَکَ وَ أَنْفَذَ قُدْرَتَکَ وَ أَحْوَطَ قُرْبَکَ

و گذشتت کریمانه و بردباری ات گسترده و دانشت همراه با اغماض و قدرتت نافذ و نزدیکی ات محیط و فراگیر است!

أَسْأَلُکَ بِنُورِکَ الْقَدِیمِ وَ أَسْمَائِکَ الَّتِی کَوَّنْتَ بِهَا کُلَّ شَیْ‏ءٍ أَنْ تُصَلِّیَ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ [عَلَی‏]آلِ مُحَمَّدٍ

به نور دیرینه‌ تو و به آن اسم هایت که همه‌ اشیا را با آن پدید آوردی، از تو خواستارم که بر محمد و آل محمد درود فرستی.

کَمَا صَلَّیْتَ وَ بَارَکْتَ وَ رَحِمْتَ وَ تَرَحَّمْتَ عَلَی إِبْرَاهِیمَ وَ عَلَی آلِ إِبْرَاهِیمَ

چنان که درود، برکت، رحمت و مهربانی خود را بر حضرت ابراهیم و خاندان او فرستادی.

إِنَّکَ حَمِیدٌ مَجِیدٌ وَ أَنْ تَأْخُذَ بِنَاصِیَتِی إِلَی مُوَافَقَتِکَ وَ تَنْظُرَ إِلَیَّ بِرَأْفَتِکَ وَ رَحْمَتِکَ

به راستی که تو ستوده و بلندپایه‌ای و این که [موی]پیشانی مرا بگیری و به سوی موافقت با خود بکشانی و با نظر رأفت و رحمت به من بنگری.

‏وَ تَرْزُقَنِی الْحَجَّ إِلَی بَیْتِکَ الْحَرَامِ وَ أَنْ تَجْمَعَ بَیْنَ رُوحِی وَ أَرْوَاحِ أَنْبِیَائِکَ وَ رُسُلِکَ

و حج خانه‌ محترمت را روزی ام کنی و روح من و ارواح پیامبران و فرستادگانت را در یکجا گرد هم آوری.

وَ تُوصِلَ الْمِنَّهَ بِالْمِنَّهِ وَ الْمَزِیدَ بِالْمَزِیدِ وَ الْخَیْرَ بِالْبَرَکَاتِ وَ الْإِحْسَانَ بِالْإِحْسَانِ

و بخشش خود را به بخشش دیگر و افزونی ات را به افزونی دیگر و خیرت را به برکاتت و نیکی ات را به نیکی دیگر بپیوندی.

کَمَا تَفَرَّدْتَ بِخَلْقِ مَا صَنَعْتَ وَ عَلَی مَا ابْتَدَعْتَ وَ حَکَمْتَ وَ رَحِمْتَ

چنان که ساخته هایت را به تنهایی و براساس نوآفرینی، حکمت و رحمتت خلق کردی.

فَأَنْتَ الَّذِی لَا تُنَازَعُ فِی الْمَقْدُورِ وَ أَنْتَ مَالِکُ الْعِزِّ وَ النُّورِ

بنابراین، تویی خدایی که کسی نمی‌تواند در آنچه تقدیر کرده ای، با تو ستیزه کند و تویی مالک عزت و نور.

(وَسِعْتَ کُلَّ شَیْ‏ءٍ رَحْمَهً وَ عِلْماً [۱]) وَ أَنْتَ الْقَائِمُ الدَّائِمُ الْمُهَیْمِنُ الْقَدِیرُ

که رحمت و آگاهی ات همه‌ اشیا را فراگرفته است و تویی خداوند پایدار، جاودانه، نگاه بان چیره و توانمند.

إِلَهِی لَمْ أَزَلْ سَائِلًا مِسْکِیناً فَقِیراً إِلَیْکَ

معبودا، من همواره درخواست کننده، بیچاره و نیازمند درگاه تو بوده ام.

فَاجْعَلْ جَمِیعَ أمری [أُمُورِی‏]مَوْصُولًا بِثِقَهِ الِاعْتِمَادِ عَلَیْکَ وَ حُسْنِ الرُّجُوعِ إِلَیْکَ

پس همه‌ امورم را به اطمینان اعتماد بر خود و بازگشت نیک به درگاهت.

وَ الرِّضَا بِقَدَرِکَ وَ الْیَقِینِ بِکَ وَ التَّفْوِیضِ إِلَیْکَ‏

و خشنودی به مقدراتت و یقین به خود و واگذاری امور بر خود، بپیوند.

(سُبْحانَکَ لا عِلْمَ لَنا إِلَّا ما عَلَّمْتَنا إِنَّکَ أَنْتَ الْعَلِیمُ الْحَکِیمُ [۲]‏)

«پاکی تو و جز آنچه را که به ما آموخته‌ای نمی‌دانیم و تو آگاه و حکیمی.»،

(سُبْحانَهُ بَلْ لَهُ ما فِی السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ کُلٌّ لَهُ قانِتُونَ [۳]‏)

«پاکا خدا، آری همه‌ آنچه در آسمان‌ها و زمین هستند، فرمانبر اویند.»،

(سُبْحانَکَ فَقِنا عَذابَ النَّارِ [۴]) (سُبْحانَکَ تُبْتُ إِلَیْکَ وَ أَنَا أَوَّلُ الْمُؤْمِنِینَ [۵]‏)

«پاکی تو‌ای خدا، پس ما را از عذاب آتش جهنم نگاه دار.»، «پاکی تو و من به درگاهت توبه نمودم و اولین مؤمن هستم.»،

(سُبْحانَکَ أَنْتَ وَلِیُّنا مِنْ دُونِهِمْ‏ [۶]) (سُبْحانَ اللَّهِ رَبِّ الْعالَمِینَ [۷]‏)

«پاکی تو‌ای خدا و تو خود سرپرست ما از میان همه‌ آنان [آفریده ها]هستی.»، «پاکا خدا پروردگار جهانیان.»،

(سُبْحانَ اللَّهِ وَ ما أَنَا مِنَ الْمُشْرِکِینَ‏ [۸]) (سُبْحانَ اللَّهِ عَمَّا یُشْرِکُونَ‏ [۹])

«پاکا خدا و من هرگز از مشرکان نیستم.»، «پاکا خدا از آنچه شریک او قرار می‌دهند.»،

(سُبْحانَ الَّذِی أَسْری‏ بِعَبْدِهِ لَیْلًا مِنَ الْمَسْجِدِ الْحَرامِ إِلَی الْمَسْجِدِ الْأَقْصَی

«پاکا خدایی که بنده‌ خود را شبانه از مسجد الحرام به مسجد الاقصی-

الَّذِی بارَکْنا حَوْلَهُ لِنُرِیَهُ مِنْ آیاتِنا إِنَّهُ هُوَ السَّمِیعُ الْبَصِیرُ [۱۰])

که پیرامون آن را خجسته گردانیدیم-سیر داد تا برخی از نشانه‌های خود را به او ارائه دهد، به راستی که او شنوا و بینا است.»،

(سُبْحَانَ‏ اللَّهِ حِینَ تُمْسُونَ وَ حِینَ تُصْبِحُونَ وَ لَهُ الْحَمْدُ فِی السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ

«پاکا خدا هنگامی که شام و صبح می‌کنید و ستایش خدا را در آسمان‌ها و زمین

وَ عَشِیًّا وَ حِینَ تُظْهِرُونَ یُخْرِجُ الْحَیَّ مِنَ الْمَیِّتِ وَ یُخْرِجُ الْمَیِّتَ مِنَ الْحَیِّ

و به هنگام شامگاه و آنگاه که ظهر می‌کنید. زنده را از مرده و مرده را از زنده بیرون می‌کشد.

وَ یُحْیِ الْأَرْضَ بَعْدَ مَوْتِها وَ کَذلِکَ تُخْرَجُونَ‏ [۱۱]) (سُبْحانَهُ وَ تَعالی‏ عَمَّا یُشْرِکُونَ‏ [۱۲])

و زمین را بعد از مرگ، زنده می‌گرداند و شما نیز [در قیامت]این چنین بیرون آورده می‌شوید.»، «خداوند پاک و متعالی است از آنچه شریک او قرار می‌دهند.»،

(سُبْحانَهُ وَ تَعالی‏ عَمَّا یَقُولُونَ عُلُوًّا کَبِیراً [۱۳])

«پاک و بسیار منزه و متعالی است خدا از آنچه درباره‌ او می‌گویند.»،

(سُبْحانَ رَبِّنا إِنْ کانَ وَعْدُ رَبِّنا لَمَفْعُولًا [۱۴]) (سُبْحَانَ‏ الَّذِی بِیَدِهِ مَلَکُوتُ کُلِّ شَیْ‏ءٍ وَ إِلَیْهِ تُرْجَعُونَ‏ [۱۵])

«پاکا پروردگار ما و وعده‌ی او حتما به وقوع خواهد پیوست.»، «پاکا خدایی که ملکوت هر چیز به دست او است و شما به سوی او بازگردانده می‌شوید.»،

(سُبْحانَهُ بَلْ عِبادٌ مُکْرَمُونَ‏ [۱۶]) (سُبْحانَهُ هُوَ اللَّهُ الْواحِدُ الْقَهَّارُ [۱۷])

«پاکا خدا و [فرشتگان]بندگان گرامی هستند.»، «پاکا خدای یگانه و چیره.»،

(سُبْحانَ رَبِّنا إِنَّا کُنَّا ظالِمِینَ‏ [۱۸]) (سُبْحانَ رَبِّکَ رَبِّ الْعِزَّهِ عَمَّا یَصِفُونَ

«پاکا پروردگار ما و به راستی که ما ستم نمودیم.»، «پاکا پروردگار تو، پروردگار صاحب عزت از آنچه او را بدان توصیف می‌کنند.

وَ سَلامٌ عَلَی الْمُرْسَلِینَ وَ الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعالَمِینَ [۱۹]‏)

و درود بر فرستاده شدگان و ستایش خدا را که پروردگار جهانیان است.»

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ عَرِّفْنَا بَرَکَهَ هَذَا الشَّهْرِ وَ یُمْنَهُ وَ ارْزُقْنَا خَیْرَهُ

خداوندا، بر محمد و آل محمد درود فرست و ما را با برکت و فرخندگی این ماه آشنا گردان و خیر آن را روزی مان کن.

وَ اصْرِفْ عَنَّا شَرَّهُ وَ اجْعَلْنَا فِیهِ مِنَ الْفَائِزِینَ بِرَحْمَتِکَ یَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِین‏

و از شرّ آن بازدار و از رستگاران در آن قرار ده، به رحمتت‌ای مهربان‌ترین مهربانان.

انتهای پیام/

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش: ارتشِ امروز یک ارتشِ کاملاً معنویت‌محور است


محمدحسنی گفت: ارتش امروز یک ارتش کاملاً معنوی و معنویت‌محور است و جزو افتخارات ماندگار نظام جمهوری اسلامی است.

‌حجت‌الاسلام والمسلمین عباس محمدحسنی  رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران در آستانه سالروز تاسیس این سازمان، در جمع کارکنان ستاد ارتش اظهار کرد: ۴۰ سال پیش این سازمان به پیشنهاد رهبر معظم انقلاب و تأیید بنیانگذار جمهوری اسلامی امام خمینی (ره) تأسیس شد و با رهبری‌های این دو امامین حکیم انقلاب، امروز برخوردار از نعمت ارتش مکتبی و معنویت محور هستیم که جزو افتخارات ماندگار نظام اسلامی است.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با بیان اینکه هدف از تاسیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، ترویج و تعمیق باور‌های دینی در میان کارکنان ارتش و خانواده‌های آنان است، افزود: ارتش امروز یک ارتش کاملاً معنوی و معنویت‌محور است و جزو افتخارات ماندگار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.



ارتشِ امروز یک ارتشِ کاملاً معنویت‌محور است



 








برچسب ها : ارتش مقتدر , معنویت محور , میثاق نیوز

ادامه مطلب ...

به دنبال صادرات محصولات دفاعی خود هستیم


وزیر دفاع گفت: یاوه گویی‌های ترامپ بر فعالیت صنایع دفاعی ما تاثیر ندارد و برخی از تسلیحات و تجهیزات خود را صادر کنیم.


امیر سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح درباره لزوم استفاده از تجربه‌های دفاع مقدس در دوران کنونی گفت: هدف ما استفاده از تجربه بسیار مهم دفاع مقدس در حوزه تسلیح، تجهیز و آمادگی نیرو‌های مسلح است.

وزیر دفاع با اشاره به صادرات تجهیزات دفاعی کشورمان اظهار کرد: این حق ماست که مانند همه کشور‌های دنیا نیاز‌های خود را تامین کنیم و آنچه دیگران نیاز دارند را از طریق صادرات برای آن‌ها تامین کنیم و یاوه گویی‌های ترامپ بر فعالیت صنایع دفاعی ما تاثیر ندارد و علاوه بر تامین نیاز‌های خود برخی از تسلیحات و تجهیزات را هم صادر کنیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ما در حوزه تسلیحاتی و تجهیزاتی حتما نگاهی به صادرات خواهیم داشت و در صورت نیاز به دیگر محصولات دفاعی، آن‌ها را از طریق دوستان خودمان تامین خواهیم کرد.



افزایش ۵۱ درصدی تخت‌های بستری ویژه بیماران کرونایی در مراکز درمانی ارتش


معاون هماهنگ کننده ارتش گفت: به تمام مراکز درمانی ارتش ابلاغ شده که باید آمادگی خدمات رسانی به بیماران کرونایی را داشته باشند.


امیر دریادار حبیب الله سیاری، معاون هماهنگ کننده ارتش در جلسه امروز (یکشنبه) قرارگاه پدافند زیستی ارتش که به صورت ویدئو کنفرانس و با حضور معاون بهداشت، درمان، امداد و آموزش پزشکی ارتش، معاونین هماهنگ کننده نیرو‌های تابعه و مسئولان ارشد قرارگاه پدافند زیستی ارتش برگزار شد، گفت: با بیان اینکه ۵۱ درصد تخت‌های بستری و ۲۱ درصد تخت‌های مراقبت ویژه را برای خدمت رسانی به بیماران کرونایی در بیمارستان‌های ارتش در سراسر کشور افزایش داده ایم.

وی اضافه کرد: آنچه امروز ملت بزرگوار ایران به خوبی نظاره‌گر آن هستند، تلفیق علم، تخصص، تعهد پزشکی و فداکاری و سربازی به صورت توأمان توسط بخش بهداشت و درمان ارتش و سایر نیرو‌های مسلح برای کمک به مردم در عرصه مبارزه با ویروس کروناست.

فرمانده قرارگاه پدافند زیستی ارتش افزود: ارتش جمهوری اسلامی ایران علاوه بر تلاش در حفظ سلامت مردم، به امنیت کشور و حفظ و ارتقای توان دفاعی خود نیز توجه لازم را مبذول داشته و خواهد داشت.




 برچسب ها : ارتش , فدایی ملت , میثاق نیوز

ادامه مطلب ...

با دستور رهبر انقلاب همه امکانات درمانی نیروهای مسلح در اختیار مبتلایان به کرونا قرار گرفت


ستاد کل نیروهای مسلح طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: پس از صدور فرمان فرمانده معظم کل قوا کلیه مراکز درمانی نیروهای مسلح در خدمت مبتلایان به کرونا قرار گرفت.

ستادکل نیروهای مسلح طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: پیرو پذیرش و ارائه خدمات درمانی به مبتلایان ویروس کرونا در ۸ ماه گذشته توسط بیمارستانها و مراکز درمانی نیروهای مسلح، پس از صدور فرمان فرمانده معظم  کل قوا به سردار سرلشکرپاسدار محمد باقری، رییس ستادکل نیروهای مسلح در تاریخ ۱۳۹۹/۰۷/۱۷ کلیه مراکز درمانی و بیمارستانهای نیروهای مسلح با حداکثر ظرفیت در اختیار بیماران مبتلا به کرونا قرار گرفت.

انتهای پیام/


دستور امیر سرتیپ حیدری به بیمارستان‌های نزاجا برای کمک به بیماران کرونایی


فرمانده نیروی زمینی ارتش، به بیمارستان‌های نیروی زمینی دستور داد که با تمام توان و قابلیت‌ها در خدمت ستاد ملی مبارزه با کرونا باشند.


 امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش در ارتباط ویدئو کنفرانسی با رؤسای بیمارستان‌های نیروی زمینی ارتش در اقصی نقاط کشور، دستور داد که بلافاصله علاوه بر افزایش تخت‌های بیمارستانی، با تمام توان و قدرت در خدمت ملت شریف ایران باشند.

وی در پی فرمان فرماندهی معظم کل قوا (مدظله العالی) مبنی بر تخصیص ظرفیت درمانی نیرو‌های مسلح به بیماران کرونایی، گفت: یکی از اصول فرماندهی در نیروی زمینی ارتش ولایت‌محوری است؛ یعنی باید همه فعالیت‌ها در راستای منویّات رهبر معظم انقلاب باشد، لذا در راستای اجرای اوامر فرماندهی معظم کل قوا مبنی بر خدمت‌رسانی مجدد نیرو‌های مسلح به مردم در مقابله با ویروس کرونا، نیروی زمینی ارتش این ظرفیت و توانمندی را دارد که مانند ماه‌های گذشته در خدمت مردم باشد. این خدمت رسانی با برپایی بیمارستان‌های صحرایی به همراه کادر درمانی مجرب در گستره پهناور کشورعزیزمان است.

فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه نزاجا ظرفیت برپایی نقاهتگاه‌های مجهز را دارد، تأکید کرد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا، نیروی زمینی ارتش با در اختیار گذاشتن ۲۸ بیمارستان و مراکز درمانی، پذیرای بیماران کرونایی بود. همه این بیمارستان‌ها با تمام توان و قابلیت‌های خود در خدمت ستاد ملی مبارزه با کرونا قرار خواهند گرفت.




 






ادامه مطلب ...

سیاری در پی صدور فرمان فرماندهی معظم کل قوا: ارتش همچون گذشته و با توان بیشتر در خدمت مردم شریفمان خواهد بود

رئیس ستاد ارتش گفت: ارتش جمهوری اسلامی در خدمت مردم خواهد بود تا کم‌ترین آسیب را در زمینه کرونا داشته باشیم.

امیر دریادار سیاری معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران در پی صدور فرمان فرماندهی معظم کل قوا به رئیس ستاد کل نیروهای مسلح اظهار کرد: از آنجایی که ویروس منحوس کرونا شیوع فراوانی پیدا کرده است و فرماندهی معظم کل قوا در فرمان اخیر ابلاغ فرمودند؛ امکانات بهداشتی نیرو‌های مسلح به صورت کامل در اختیار ستاد ملی مبارزه با کرونا و در خدمت مردم قرار گیرد، ما نیز همزمان با طی مراحل دریافت ابلاغیه فرمان فرماندهی معظم کل قوا از ستاد کل نیرو‌های مسلح، بلافاصله در ارتش جمهوری اسلامی ایران اقدامات لازم را انجام دادیم که اهم آن سیاست گذاری و ابلاغ سامانه بهداشت و درمان ارتش در مکاتبه‌ای به همه مبادی بهداشتی و درمانی نیرو‌های زمینی، پدافند هوایی، هوایی و دریایی بوده که با آمادگی صددرصدی تمامی ظرفیت بیمارستان‌ها و امکانات درمانی ارتش را با برنامه ریزی جدید و متناسب با افزایش نیاز‌ها در خدمت به مردم به کار گیرند.




 

ادامه مطلب ...

بسیاری در رژیم‌صهیونیستی دوست دارند با ایران همکاری کنند


معاون هماهنگ‌کننده سپاه گفت: افراد زیادی در رژیم‌صهیونیستی هستند که انگیزه‌های فراوانی برای همکاری با ایران دارند.

سردار سرتیپ محمدرضا نقدی معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی  در برنامه «بدون توقف» در خصوص افول قدرت آمریکا یادآور شد: کشوری که هر زمان هر خطر و نشانی می‌کشید، انجام می‌داد امروز نمی‌تواند اراده خودش را تحمیل کند، آمریکا دیگر ابرقدرت نیست، برای حمله به کره شمالی و سوریه تاریخ تعیین کرد، اما نتوانست انجام دهد، ۴۱ سال است که می‌خواهد جمهوری اسلامی نباشد، اما هست، ۳۰ سال است که می‌خواهد حزب‌الله نباشد، ۲۰ سال است می‌خواهد حماس نابود شود، ۹ سال است می‌خواهد بشار اسد برود، پنج سال است می‌خواهد حشدالشعبی را نابود کند، آمریکا با قدرت‌های کوچک‌تر هم نمی‌تواند بجنگد چه رسد به ابرقدرتی مثل جمهوری اسلامی.

وی در توضیح بیشتر افزود: آن‌ها می‌داند اگر با ایران وارد جنگ شود چه بلایی در تمام دنیا سرش خواهد آمد، بلایی که نمی‌تواند محاسبه کند که در کجای دنیا و در کدام تنگه ناوش غرق شود، کدام پایگاه نظامی‌اش در خود آمریکا موشک‌باران شود، چه بلایی سر کاخ سفید می‌آید، چنین جنگی قابل پیش‌بینی نیست.


افراد بسیاری در اسرائیل دوست دارند با ایران همکاری کنند


 




برچسب ها : رژیم منحوس صهیونیستی , میثاق نیوز


ادامه مطلب ...