قاصدک

قاصدک

اخبار و اطلاع رسانی و تحلیل
قاصدک

قاصدک

اخبار و اطلاع رسانی و تحلیل

اربعین ۱۴۰۰ : حب الحسین یجمعنا

زائر امام حسین (ع) شفیع صد نفر در روز قیامت است

براساس آنچه در صفحه ۲۵۳ جلد ۱۰ مستدرک الوسائل آمده است: سیف تمار از امام صادق علیه السلام نقل فرمودند: شنیدم که ایشان می‌فرمودند زائر امام حسین علیه السلام شفیع صد نفر در روز قیامت است؛ کسانی که آتش دوزخ بر ایشان واجب شده است و کسانی که در دنیا از مسرفین بودند.

 

افزایش رزق و روزی

امام محمد باقر (ع) براساس آنچه در صفحه ۴۲ جلد ۶ تهذیب الاحکام آمده فرمودند: شیعیان ما را به زیارت امام حسین علیه السلام امرکنید، چرا که زیارتش روزی را افزون می‌کند و عمر را طولانی می‌گرداند و بلا‌ها و بدی‌ها را دفع می‌کند و زیارت کردن امام حسین علیه السلام بر هر مومنی که اقرار به امامت او از جانب خدا داشته باشد، واجب است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

اربعین ۱۴۰۰ و هفته دفاع مقدس

ما باید با بصیرت تمام بیندیشیم
که چرا این دسته از کفار و ناباوران در ضد تبلیغ عاشورا ، این همه عناد و لجاجت دارند؟؟
چرا فاجعه ای که در ۱۴ قرن پیش رخ داده ، این همه آنان را نگران کرده است؟؟
چون نهضت ادامه دارد….

طی حکمی از سوی فرمانده معظم کل قوا؛امیر سرتیپ نصیرزاده جانشین رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح شد

 
 

به گزارش روابط عمومی ارتش، امیر سرتیپ خلبان عزیز نصیرزاده به پیشنهاد رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، طی حکمی از سوی فرمانده معظم کل قوا به‌عنوان جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح منصوب شد.
امیر سرتیپ نصیرزاده پیش از این به‌عنوان فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران انجام وظیفه می‌کرد.

دفاع مقدس

 

 

 

مقدمه

آن روزها نام و نان بهایی نداشت و آنچه میدان دار بود، قیام بود و عروج. آن روزها ماندن بی معنا بود و مردن در بستر، ننگی بزرگ. آن روزها شهادت، شاهراهی به وسعت افق داشت. آن روزها فاصله خاک تا افلاک و کویر تا بهشت، یک میدان مین بود. خاکریزها، بوی بهشتِ مردانی را گرفته بود که سر به سر، تن به مرگ می سپردند تا مبادا وجبی از کیان دین و وطن، به دست کفتاران حریص و متجاوز بیفتد؛ چرا که دفاع مقدس، رساترین واژه در قاموس ایستادگی این ملّت قهرمان است. مردان این دیار در پی تجاوز کفتار صفتان ننگ و نفرین، در هفت شهر عشق، هشت بهار، آزادگی را پیمودند و حماسه آفریدند.

 

هفته دفاع مقدس

۳۱ شهریور سالروز شروع جنگ تحمیلی از سوی رژیم بعث عراق علیه جمهوری اسلامی ایران، به عنوان آغاز هفته دفاع مقدس نامگذاری شده است و  از ۳۱ شهریور تا ۶ مهر ادامه دارد.

  

ادامه مطلب ...

دفاع مقدس

 

 

 

مقدمه

آن روزها نام و نان بهایی نداشت و آنچه میدان دار بود، قیام بود و عروج. آن روزها ماندن بی معنا بود و مردن در بستر، ننگی بزرگ. آن روزها شهادت، شاهراهی به وسعت افق داشت. آن روزها فاصله خاک تا افلاک و کویر تا بهشت، یک میدان مین بود. خاکریزها، بوی بهشتِ مردانی را گرفته بود که سر به سر، تن به مرگ می سپردند تا مبادا وجبی از کیان دین و وطن، به دست کفتاران حریص و متجاوز بیفتد؛ چرا که دفاع مقدس، رساترین واژه در قاموس ایستادگی این ملّت قهرمان است. مردان این دیار در پی تجاوز کفتار صفتان ننگ و نفرین، در هفت شهر عشق، هشت بهار، آزادگی را پیمودند و حماسه آفریدند.

 

هفته دفاع مقدس

۳۱ شهریور سالروز شروع جنگ تحمیلی از سوی رژیم بعث عراق علیه جمهوری اسلامی ایران، به عنوان آغاز هفته دفاع مقدس نامگذاری شده است و  از ۳۱ شهریور تا ۶ مهر ادامه دارد.

  

ادامه مطلب ...

با حکم فرمانده معظم کل قوا؛امیر سرتیپ خلبان حمید واحدی به فرماندهی نیروی هوایی ارتش منصوب شد

 به گزارش روابط عمومی ارتش، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، متن حکم فرمانده معظم کل قوا به این شرح است:
 بسم الله الرحمن الرحیم
 امیر سرتیپ خلبان حمید واحدی
 نظر به تعهد و شایستگی و پیشنهاد فرمانده کل آجا، شما را به سمت فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران منصوب می‌کنم.
اهتمام به ارتقاء توان و آمادگی‌های رزم در پاسخگویی هوشمندانه به هر سطح و نوع از تهدید هوایی و رشد سرمایه انسانی با رویکرد ساخت نیروی هوایی دانشمندِ تراز نظام اسلامی، در تعامل اثربخش و هم‌افزا با مجموعه بزرگ ارتش جمهوری اسلامی ایران و بخش‌های ذیربط لشکری و کشوری، مورد انتظار است.
 از تلاش‌ها و خدمات ارزنده‌ی امیر سرتیپ عزیز نصیرزاده در دوره مسئولیت تشکر می‌کنم.
 سعادت همگان را از خداوند متعال خواهانم.
 
سیّد علی خامنه‌ای
 ۲۸ شهریور ۱۴۰

اربعین ۱۴۰۰ : الحسین یجمعنا

اربعین ۱۴۰۰

اربعین در لغت به معنی چهلم است و در اصطلاح اسلامی، به بیستم صفر ۶۱ هجری قمری، چهلمین روز بعد از کشته‌شدن حسین بن علی فرزند علی بن ابی طالب و فاطمه زهرا، امام سوم شیعیان در واقعه کربلا اطلاق می‌گردد.

نامگذاری روز اربعین

روز بیستم صفر یعنی اربعین چهل روز پس از کشته شدن حسین بن علی که حرم حسین بن علی یعنی کاروان اسرا، از شام به مدینه بازگشتند و روزی است که جابر بن عبدالله انصاری، صحابی پیامبر اسلام، از مدینه به کربلا رسید تا به زیارت قبر حسین بن علی بشتابد و او نخستین کسی است که قبر حسین را زیارت کرد. در این روز، زیارت حسین بن علی مستحب است و این زیارت، همانا خواندن زیارت اربعین است.

چهلمین روز پس از کشته شدن حسین بن علی که نزد امامیه دارای ارزشی آیینی است و بر اساس اعتقادات کهن سر بریده شده حسین بن علی در چنین روزی به بدن وی در کربلا ملحق شده است. فاصله چهل روز از هنگام وفات مومن از اعتقدادت و باور های مسلمانان به شمار می آید .

اربعین ۱۴۰۰ : حب الحسین یجمعنا

 

عظمت اربعین را باید از نجف تا کربلا در میان خیل زائران آن یگانه مظلوم عالم شناخت که زندگی را فقط عقیده و جهاد دانست.دل‌های جوانان جهادی قرارگاه امام رضا (علیه السلام) چند سالی هست مسیر آسمانی میان نجف و کربلا، به شوق خدمت رسانی به زوار امام حسین (علیه السلام) را طی می‌کنند تا از قافله جهاد جا نمانند و با کم و زیادشان در این خیر عظیم سهیم می شوند و در طول مسیر نجف تا کربلا خدمات مختلفی را ارائه کنند.
اعزام بیش از ۱۴۲۰ نفر جهادگر در زمینه های عمرانی، فنی، درمانی «پزشکان احرار»، نظافتی «حریم پاک»، آشپزهای مضیف عتبه علویه (ع)، تبلیغی، خدماتی به کشور عراق جهت خدمات رسانی به زوار اربعین حسینی, برپایی ۱ موکب اسکان در نجف، موکب خدام الرضا در عمود ۵۵۷ مسیر پیاده روی و ۲ موکب در کربلای معلی و اسکان و پذیرایی روزانه از ۵۰۰۰ زائر حسینی از برنامه های قرارگاه جهادی امام رضا(ع) در این اجتماع باشکوه بود.

تقدیر فرمانده کل ارتش از رییس رسانه ملی و اصحاب رسانه

 
 
به گزارش روابط عمومی ارتش، در متن قدردانی فرمانده کل ارتش از رسانه ملی آمده است:
بسم الله الرحمن الرحیم
مَنْ لَمْ یَشْکُرِ الْمُنْعِمَ مِنَ الْمَخْلُوقِینَ لَمْ یَشْکُرِ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ
برادر ارجمند جناب آقای دکتر علی عسگری
ریاست محترم سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران      
سلام علیکم؛
بازگشت غرورآفرین و عزتمندانه ناوگروه ۷۵ نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران با پیام امیدبخش فرماندهی معظم کل قوا( مدظله العالی ) و همراهی ارزشمند رسانه ملی در انعکاس  مطلوب این حماسه ماندگار، موجب امیدواری مردم شریف و فهیم کشورمان و ارتقای روحیه رزم دریادلان ارتش جمهوری اسلامی ایران شده است.
از راهبری هوشمندانه جنابعالی و تلاش متعهدانه معاونت های محترم سیاسی، سیما، صدا،برون مرزی و امور استان ها و مدیران محترم شبکه ها در ترسیم و تبیین جلوه هایی از اقتداردریایی فرزندان رشید اُمت سربلند ایران اسلامی تقدیر و تشکرکرده، توفیق روز افزون حضرتعالی و مجموعه وزین صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران را از خداوند متعال مسئلت می‌کنم.
فرماندهی‌کل ارتش همچنین از تلاش دیگر رسانه‌های وزین و فعال برای پوشش مناسب این مأموریت تاریخی تشکر کرد و افزود: همراهی و همدلی دیگر اصحاب محترم و فکور رسانه ها در تشریح، تبیین و تبلیغ این رویداد بزرگ موجب ایجاد غرور ملی در جامعه شد که لازم می دانم از صاحبان محترم اندیشه و قلم در خبرگزاری‌ها، مطبوعات،  پایگاه‌های اطلاع‌رسانی و رسانه های فعال در فضای مجازی نیز صمیمانه قدردانی و تشکر کنم.
 
فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران
سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی

واکسیناسیون سربازان

 با اشاره به اینکه این ۴۰ هزار سرباز دوز اول واکسن را دریافت کرده‌اند، افزود: این سربازان شاغل در بیمارستان‌ها، پاسگاه‌ها و مشاغل پرخطر و مراکز حساس، هستند.

به گفته رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح، تمامی سربازان نیروهای مسلح واکسینه می‌شوند و وزارت بهداشت و مراکز بهداشتی نقشی در واکسینه کردن سربازان ندارند؛ بنابراین سربازان برای واکسینه شدن به محل خدمت مراجعه کنند نه مراکز بهداشتی.

رحیمی پور تصریح کرد: در هفته اخیر هم ۲۵۰ هزار دوز واکسن برای کارکنان وظیفه تأمین شده که در روزهای آینده به سربازان تزریق خواهد شد.

واکسیناسیون سربازان

جانشین رییس سازمان وظیفه عمومی ناجا:
 تاکنون با پیگیری ستاد کل و ناجا با دولت با تزریق ۵۰۰ هزار دُز واکسن کرونا به سربازان موافقت شده و تا جایی که من اطلاع دارم در تهران و آذربایجان غربی بیش از ۹۰ درصد از کارکنان وظیفه واکسن‌ها را تزریق کرده‌اند.
 مشمولان کرونا مثبت قبل از اعزام به خدمت توسط همکاران ما در رده‌های وظیفه عمومی شناسایی و عودت می‌شوند که دوره اعزام این افراد یک یا دو ماه تمدید می‌شود.

واکسیناسیون سربازان

به گزارش میثاق نیوز

 

علیرضا رییسی در برنامه گفتگوی ویژه خبری درباره آخرین وضعیت کرونا در کشور و واکسیناسیون کووید ۱۹ اظهار کرد: در حال حاضر در برخی استان‌ها، مراکزی به‌صورت شبانه‌روزی کار می‌کنند؛ اگر شهری بتواند مرکز شبانه‌روزی ایجاد کند، منع تردد شبانه برداشته می‌شود.

وی ادامه داد: خیلی دوست داریم همه محدودیت‌ها حذف شود اما علت منع تردد شبانه، عدم برگزاری دورهمی‌های شبانه بود؛ این اقدام در برخی استان‌ها خیلی خوب رعایت شده است.

معاون بهداشت وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: با توجه به روند مناسب واردات واکسن، نیاز به افزایش مراکز تجمیعی واکسیناسیون داریم. دانشگاه‌های علوم پزشکی اطمینان حاصل کردند که روند واردات واکسن مناسب است. کافی بودن واکسن و تداوم روند واردات بسیار اهمیت دارد. 

وی افزود: همه سازمان‌ها و ارگان‌ها و بسیج پای کار آمده و حاضر هستند برای واکسیناسیون کمک کنند و انگیزه مضاعفی ایجاد شده است. در حال حاضر ۱۰۰۸ مرکز تجمیعی واکسیناسیون داریم که سهم استان تهران ۱۲۷ مرکز است. برنامه ما این است که این مراکز به سرعت دو برابر شده و همه مراکز به صورت دو شیفت کار کنند.

رییسی گفت: در حال حاضر وضعیت کرونا در کشور سیر نزولی دارد، اما با توجه به این‌که قله خیز پنجم بسیار مرتفع بود، این طور نیست که خیال‌مان راحت باشد. خبر خوب این است که با توجه به روند حاضر، حدود ۲۸ استان کاملا روند نزولی دارند و ۳ استان هنوز وضعیت نزولی ندارند. در مجموع می‌توان گفت که سیر بیماری در کشور نزولی است و حدود سه هفته آینده میزان فوتی‌ها به طور قابل توجه کاهش پیدا کند.


 

ادامه مطلب ...

واکسیناسیون سربازان


به گزارش میثاق نیوز


واکسیناسیون سربازان


امیر سرتیپ حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش در رابطه با واکسیناسیون عمومی ویژه سربازان فرمودند : نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی در طرح سپهبد های اخلاص از همان روز اول به مقابله با ویروس منحوس کرونا پرداخت، امروز بخش زیادی از سربازهای ما که حافظ مرزهای جنوبی، غربی، شرقی و جنوب غربی ایران اسلامی هستند دوز های اول و دوم واکسن کرونای خود را زده اند ؛ باید به خانواده ها بگوییم آرامش خاطر داشته باشند که پادگان ها و اماکن نظامی ارتش جمهوری اسلامی ایران جزء امن ترین مکان در مقابل شیوع ویروس کرونا است .


 برچسب ها : سلامنت سرباز , واکسن سرباز , واکسن سربازان , واکسیناسیون سربازان , کرونا


 

واکسیناسیون سربازان


به گزارش میثاق نیوز


واکسیناسیون سربازان


سرهنگ دکترمحمدشریفی آل آقا رئیس بهداری ستاد نزاجا:

همزمان با آغازواکسیناسیون عمومی در نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران تمامی کارکنان  و سربازان ستاد نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران  واکسینه می‌شوند.


با تدبیر رئیس قرارگاه پدافند زیستی امام رضا(ع) نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران، تمامی کارکنان پایور و وظیفه توسط تیم پزشکی بهداری این ستاد واکسیناسیون می‌شوند.


از ابتدای شیوع ویروس کرونا فعالیّت‌های بسیاری در جهت کنترل ویروس منحوس کرونا انجام شده و در حال حاضر نیز با واکسیناسیون عمومی تلاش می‌کنیم تا ظرف مدت زمانی این اقدام نیز به نحواحسن صورت پذیرد.


 برچسب ها : #سربازان #کرونا #واکسن سرباز #واکسیناسیون سربازان #سلامت سربازان, سلامت سربازان , واکسیناسیون سربازان



️سخنگوی کمیسوین اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی: واکسیناسیون برای ۴۰۰هزار سرباز از هفته آینده آغاز خواهد شد


به گزارش میثاق نیوز


️سخنگوی کمیسوین اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی: واکسیناسیون برای ۴۰۰هزار سرباز از هفته آینده آغاز خواهد شد


نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی از آغاز واکسیناسیون سربازان از هفته آینده خبر داد.


 علی خضریان در مطلبی در صفحه توییتر خود نوشت: «با عنایت به اهمیت سلامت جوانانی که به ⁧‫سربازی‬⁩ اعزام می‌شوند و اجتماع غیرقابل انکار سربازان در تامین ⁧‫امنیت‬⁩ کشور، طی روزهای گذشته از وزارت بهداشت و ستاد کل نیروهای مسلح پیگیر ⁧‫واکسیناسیون سربازان‬⁩ بودم؛ که بحمدلله امروز مطلع شدم این مهم برای ۴۰۰هزار نفر از هفته آینده آغاز خواهد شد.»


 برچسب ها : سربازان , سلامت سربازان , واکسیناسیون سربازان , کرونا