قاصدک

قاصدک

اخبار و اطلاع رسانی و تحلیل
قاصدک

قاصدک

اخبار و اطلاع رسانی و تحلیل

گزارشی از متن و حاشیه مراسم رونمایی از نشان فداکاری در دانشگاه افسری امام علی(ع)سر می‌دهم اما سرِ تسلیم ندارم


«از یمن تا به شام معلوم است؛ هر چه دعواست پای نام علی‌ست» مجری دارد میدان را برای شروع مراسم آماده می‌کند. در آستانه عید غدیر بودن، بهانه‌ای شده برای خواندن سروده زیبای احمد بابایی. شاعری که چند ماه قبل تمام ارادت و اخلاصش را گذاشته بود در طبق اخلاص و سرودن قطعه‌ای برای حاج قاسم سلیمانی که خیلی هم مقبول افتاد. جمع جوانانه صدها دانشجوی افسری دانشگاه هم انصافا خوب همراهی می‌کند. فورا توی ذهنم حساب و کتاب می‌کنم؛ دقیقش می‌شود 99 سال! قیافه کسی که 99 سال قبل و یحتمل به اشاره سرانگشت بیگانه، سنگ بنای اینجا را گذاشته، دیدنی است اگر وضعیت امروز را ببیند. اراده‌هایی که دور هم جمع شده‌اند و جز آستان الهی، سر بر هیچ درگاهی ندارند! سردیس‌هایی که دانشجویان پشت آنها به صف و از جلو نظام ایستاده‌اند این را داد می‌زند.



  ادامه مطلب ...

در پایگاه هوایی شهید بابایی برگزار شد؛هفتمین رزمایش مواسات، همدلی و کمک‌های مومنانه


 هفتمین رزمایش مواسات، همدلی و کمک‌های مومنانه در پایگاه هوایی شهید بابایی اصفهان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی ارتش، امیر سرتیپ دوم خلبان سعید فتاح، فرمانده پایگاه هوایی شهید سرلشکر خلبان عباس بابایی گفت: به مناسبت دهه ولایت هفتمین رزمایش مواسات، همدلی و کمک مومنانه برگزار و بیش از یکصد بسته معیشتی به خانواده‌های نیازمند اهدا شد.

امیر سرتیپ دوم خلبان سعید فتاح افزود: در ۶ مرحله گذشته بیش از یک هزار بسته اقلام معیشتی و یک وعده غذای گرم در میان خانواده های مناطق محروم و روستاهای اطراف کم برخوردار توزیع و واگذار شده بود.

وی تصریح کرد: این بسته‌ها شامل برنج، حبوبات، ماکارونی، رب گوجه، روغن، مواد بهداشتی، گوشت و مرغ می باشد.

 


فرمانده قرارگاه مقدم ناوگان جنوب خبر داد:آمادگی مناطق جنوبی نیروی دریایی ارتش در برابر وقوع طغیان و سیل احتمالی


 امیر دریادار دوم مجتبی محمدی از آمادگی کلیه مناطق نیروی دریایی ارتش مستقر در جنوب کشور در برابر هر نوع سیل و طغیان رودخانه احتمالی طبق پیش بینی سازمان هواشناسی خبر داد و گفت: از تمام تجهیزات، امکانات و ظرفیت‌های موجود این نیرو برای کمک و امدادرسانی به مردم استفاده خواهیم کرد.

 به گزارش روابط عمومی ارتش، فرمانده قرارگاه مقدم ناوگان جنوب با اشاره به هشدار‌های  سازمان هواشناسی و دستورات واصله از امیر دریادار حسین خانزادی، فرمانده نیروی دریایی ارتش مبنی بر آمادگی کلیه مناطق این نیرو در جنوب کشور در برابر هر نوع بلایای طبیعی گفت: تمام ظرفیت ها، امکانات و تجهیزات زمینی و هوایی این نیرو در حال آماده خدمت رسانی به مردم هستند.



  ادامه مطلب ...

توضیح روابط عمومی پادگان کوهک در خصوص اظهارات رئیس بنیاد مستضعفان


روابط عمومی پادگان کوهک پیرامون اظهارات مهندس فتاح رئیس بنیاد مستضعفان در برنامه زنده «نگاه یک» در خصوص اراضی این پادگان توضیحاتی منتشر کرد.

متن توضیحات روابط عمومی پادگان کوهک به این شرح است؛

1-منظور مهندس فتاح رئیس بنیاد مستضعفان از عبارت «یک جای خوب ما در کوهک در نیروی دریایی ارتش» پادگان کوهک و ستاد نیروی دریایی ارتش بوده است که این مکان، از پیش از انقلاب اسلامی در اختیار این نیرو بوده و بعد از انقلاب نیز به عنوان ستاد فرماندهی از آن بهره‌برداری می کند.


  ادامه مطلب ...

خاطرات پیشکسوتان تیپ ۶۵ نیرو مخصوص ارتش تبدیل به سریال تلویزیونی می شود


خاطرات پیشکسوتان تیپ ۶۵ نیرو مخصوص ارتش تبدیل به سریال تلویزیونی می شود 

عوامل تولید سریال تلویزیونی با موضوع ایثار و حماسه آفرینی رزمندگان و خانواده های صبور کارکنان نیروی زمینی ارتش در دوران دفاع مقدس، صبح امروز با جمعی از پیشکسوتان تیپ 65 نیرو مخصوص نیروی زمینی ارتش و خانواده‌های آنان دیدار و گفتگو کردند.



  ادامه مطلب ...

اجرای ۳ مرحله رزمایش کمک مومنانه توسط لشکر ۸۴ لرستان


فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۸۴ لرستان از اجرای ۳ مرحله رزمایش همدلی و کمک مومنانه توسط کارکنان این مجموعه خبر داد و گفت: مرحله چهارم این رزمایش در ایام محرم به اجرا درمی‌آید.

به گزارش روابط عمومی ارتش، امیر سرتیپ دوم مراد خوشکنار در جمع خبرنگاران از اجرای ۳ مرحله رزمایش همدلی و کمک مومنانه توسط کارکنان قرارگاه لشکر ۸۴ لرستان خبر داد و گفت: به همت کارکنان و خانواده‌های لشکر ۸۴ لرستان، در ایام شیوع کرونا بسته‌هایی غذایی تهیه و بین نیازمندان استان توزیع شده است.

وی خاطرنشان کرد: مرحله چهارم این رزمایش در ایام محرم برگزار خواهد شد.

 


هماهنگ کننده عقیدتی سیاسی های ارتش در خوزستان:خطبه غدیر، ترویج امید و تقویت ولایت فقیه است


هماهنگ کننده عقیدتی سیاسی های ارتش در خوزستان گفت:خطبه غدیر، ترویج امید و تقویت ولایت فقیه است.

به گزارش روابط عمومی ارتش، حجت الاسلام محمد خاکی، هماهنگ کننده عقیدتی سیاسی‌های ارتش در خوزستان در نشست سیاسی نیروهای مسلح مستقر امیدیه و رامشیر که به میزبانی عقیدتی سیاسی پدافند هوایی جنوب غرب کشور برگزار شد، با بیان اینکه دشمن تلاش بسیاری برای ایجاد تزلزل در ولایت فقیه دارد، خاطرنشان کرد: توانمندی و اقتدار کنونی ایران اسلامی مرهون نعمت ولایت فقیه است و ولایت فقیه جویباری است که از غدیر خم سرچشمه گرفته است.

هماهنگ کننده عقیدتی سیاسی‌های ارتش در خوزستان با بیان اینکه عصاره زحمات ۱۲۴ هزار پیامبر در روز غدیر به نتیجه رسید، اظهار داشت: اگر غدیر از اسلام جدا شود، دینی ناقص خواهیم داشت و دین ناقص هیچگاه انسان کامل تربیت نمی‌کند، از این رو است که الگوی غدیر، یک انسان کامل را تربیت می‌کند.

 


در پیامی خطاب به فرمانده کل ارتش

؛امیر سرتیپ حیدری تصویب اهدای نشان فداکاری از سوی فرماندهی معظم کل قوا به دانشگاه افسری امام علی(ع) را تبریک گفت


در پی مصوبه فرماندهی معظم کل قوا(حفظه الله تعالی) مبنی بر اهدای نشان «فداکاری» به دانشگاه افسری امام علی(ع)، امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش با صدور پیامی این توفیق را به امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش تبریک گفت.



  ادامه مطلب ...

رئیس هیئت معارف جنگ شهید صیاد شیرازی:

وفاداری ویژگی بارز دانش آموختگان دانشگاه افسری امام علی(ع) است/دریافت نشان فداکاری از فرمانده کل قوا افتخاری برای کل ارتش است


 رئیس هیئت معارف جنگ شهید سپهبد صیاد شیرازی گفت: نشان فداکاری با عنایت و تصویب فرماندهی معظم کل قوا (مدظله العالی) به دانشگاه افسری امام علی (ع) اعطا شد.



  ادامه مطلب ...

در پیامی خطاب به فرمانده کل ارتش؛سردار «کارگر» اعطای نشان فداکاری به دانشگاه امام علی (ع) را تبریک گفت


رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با صدور پیامی تصویب اهدای «نشان فداکاری» از سوی فرماندهی معظم کل قوا به دانشگاه افسری امام علی (ع) را به امیر سرلشکر «سید عبدالرحیم موسوی» فرمانده کل ارتش تبریک گفت.

به گزارش روابط عمومی ارتش، متن پیام به شرح زیر است:

برادر ارجمند امیر سرلشکرسیدعبدالرحیم موسوی

فرمانده محترم کل ارتش جمهوری اسلامی ایران

با صلوات بر محمد و آل محمد (ص) و اهدا سلام



  ادامه مطلب ...

با پرواز هواپیمای بوئینگ 747 نیروی هوایی ارتش انجام شد؛ارسال محموله کمک های جمعیت هلال احمر به لبنان


 محموله کمک های بشر دوستانه جمعیت هلال احمر با همکاری نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به کشور لبنان ارسال شد.

به گزارش روابط عمومی ارتش، 45 تن محموله کمک های بشر دوستانه جمعیت هلال احمر شامل دارو و وسایل بهداشتی، صبح امروز با هواپیمای بویینگ 747 نیروی هوایی ارتش به بیروت، مرکز کشور لبنان ارسال شد.


امیردریادار سیاری در آیین رونمایی از نشان فداکاری دانشگاه افسری امام علی(ع):

برگزاری رزمایش های ارتش مطابق با صحنه واقعی نبرد/ نیروهای مسلح اولین حامیان مردم در حوادث ناگوارند


 امیر دریادار حبیب الله سیاری معاون هماهنگ کننده ارتش صبح امروز در مراسم رونمایی از نشان فداکاری به دانشگاه افسری امام علی (ع) با اشاره به اینکه مهمترین درس دفاع مقدس ایثار، جهاد و ولایت مداری است، اظهار داشت: امیدوارم که همه ما ادامه دهنده راه شهدا و در خط ولایت با گام هایی استوار حرکت کنیم.


  ادامه مطلب ...

توسط امیر دریادار سیاری انجام شد؛

ابلاغ مصوبه اهدای نشان فداکاری دانشگاه افسری امام علی(ع) از سوی فرمانده کل ارتش به فرمانده نیروی زمینی


امیر دریادار سیاری معاون هماهنگ کننده ارتش، در مراسم صبحگاه و شکرگزاری دانشجویان دانشگاه افسری امام علی(ع) ارتش جمهوری اسلامی ایران، مصوبه اهدای نشان فداکاری دانشگاه افسری امام علی(ع) را از سوی امیر سرلشکر موسوی فرمانده کل ارتش به فرمانده نیروی زمینی ابلاغ کرد.

به گزارش روابط عمومی ارتش، متن ابلاغی فرمانده کل ارتش بدین شرح است؛

 بسم الله الرحمن الرحیم

«إِنَّ الجهادَ بابٌ مِن أبوابِ الجَنَّة فَتَحهُ اللهُ لِخاصَّة أولیائه»


(امیر مؤمنان علی علیه السلام)


  ادامه مطلب ...

صبح امروز و با حضور بیش از یکهزار داوطلب؛آزمون ورودی کارشناسی ارشد دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش برگزار شد


 آزمون ورودی سی و یکمین دوره کارشناسی ارشد مدیریت دفاعی دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور بیش از یک هزار نفر از افسران ارشد واجد شرایط عمومی و اختصاصی نیروهای مسلح، در این دانشگاه برگزار شد.


 
ادامه مطلب ...

با حضور معاون اجرایی ارتش برگزار شد؛

آیین کلنگ زنی احداث دومین میدان موانع استاندارد رشته پنجگانه نظامی



آیین کلنگ زنی دومین میدان موانع استاندارد و بین المللی رشته پنجگانه نظامی، با حضور امیر سرتیپ محمودی و دیگر فرماندهان نظامی در مرکز آموزش پشتیبانی شهید فیض اله امانی نیروی زمینی ارتش برگزار شد.



  ادامه مطلب ...