قاصدک

قاصدک

اخبار و اطلاع رسانی و تحلیل
قاصدک

قاصدک

اخبار و اطلاع رسانی و تحلیل

ناراحتی برخی هنرمندان از بی مهری فیلمسازان/ پیشکسوتی که از بازیگر شدن پشیمان است

بازیگران پیشکسوت از بی مهری فیلمسازان و کنار گذاشتن آنها از عرصه هنر گلایه کردند.

به گزارش حوزه سینما  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، بازیگری حرفه‌ای بی رحم است, تا زمانی که بازیگران جوان و شاداب هستند,درخواست های بسیاری برای حضور در پروژه های مختلف دارند اما زمانی که پا به سن می‌گذارند به فراموشی سپرده می‌شوند؛ این حال و روز بازیگران پیشکسوت امروز ماست که خانه نشین شده اند. ما هم به همین بهانه سری به آن ها زدیم تا پای درد دل آنها بنشینیم.

 

ادامه مطلب ...

سریال دهه فجری شبکه یک مشخص شد

مجموعه تلویزیونی «جلال» به مناسبت چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران از شبکه یک سیما روی آنتن خواهد رفت.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، سریال تاریخی «جلال» سال های۱۳۳۸ تا ۱۳۵۶ شمسی را به تصویر می‌کشد و قیام مردم آذربایجان شرقی را در این سال‌ها روایت می‌کند.

سریال دهه فجری شبکه یک مشخص شد

  ادامه مطلب ...

امروز پایان مهلت استفاده از رمز دوم ایستا/ چه کسایی می‌توانند رمز دوم پویا دریافت نکنند؟

مهلت یک ماهه بانک مرکزی‌ برای استفاده از رمز دوم ثابت، رو به اتمام است.

ذمر دومبه گزارش خبرنگار بورس،بانک و بیمه  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، کنار رفتن رمز دوم ایستا و سرآغاز یک تحول عظیم در حوزه پرداخت با نام رمز دوم پویا زمانی بود که بانک مرکزی پس از مقابله های فراوان با معضل فیشینگ، تصمیم به عملیاتی شدن این طرح گرفت. 
 
به همین جهت رمز دوم پویا از اول دی به صورت آزمایشی اجرا و از ابتدا بهمن با  استفاده اجبار آغاز به کار کرد. موضوعی که نگرانی های عمومی زیادی را در این یک ماه به دنبال داشته است. 
 
نگرانی هایی نظیر معضلات صدور رمز دوم پیامکی با هزینه یا بی هزینه تا اختلالات اینترنتی برای دریافت کدهای ۶۰ ثانیه از نرم افزارهایی که گاها مشکلات برنامه نویسی دارند. 
 
زمانبندی اجرای این طرح با مراعات بانک مرکزی از یک دی به صورت تدریجی به ۱۵ دی و اجرای پیامکی آن از ۱۵ دی تا  یکم بهمن تغییر کرد به همین جهت معاون امور فناوری های نوین بانک مرکزی در همان روزها به باشگاه خبرنگاران جوان اینطور توضیح داد.

ذمر دوم

 

ادامه مطلب ...

موسوی: سفر ظریف به سوئیس از جانب کشور میزبان لغو شد/باب مذاکره با اروپا بسته نشده‌است

سخنگوی وزارت خارجه کشورمان امروز در نشست خبری با رسانه ها از لغو سفر ظریف به سوئیس از جانب کشور میزبان خبر داد.

موسوی: سفر ظریف به سوئیس از جانب کشور میزبان لغو شدبه گزارش خبرنگار حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،سید عباس موسوی سخنگوی وزارت خارجه در نشست خبری امروز خود خاطرنشان کرد: قبل از آغاز نشست یاد و خاطره تمام سفرکرده‌های پرواز اوکراینی را زنده می داریم و از طرف تمام همکارانم در وزارت امور خارجه به خانواده های آنها، هم وطنانمان همچنین به بازماندگان  درگذشتگان کشور‌های دیگه تسلیت عرض می کنیم.

او ادامه داد: قرار بود ظریف وزیر امورخارجه کشورمان  برای شرکت در نشست مجمع داووس به سوئیس سفر کند، اما به رغم دعوت رسمی برنامه ای که از پیش بر سر آن توافق شده بود را  بهم زدند و این سفر انجام نمی‌شود.

موسوی گفت: این روز‌ها شاهد سفر‌های زیادی به کشورمان بودیم، از آن جمله می توان به سفر  امیر قطر به ایران اشاره کرد که برای اولین بار انجام شد و در جریان آن گفت وگو‌هایی مهمی بین طرفین انجام شد. علاوه براین  نخست وزیر سوریه در راس هیاتی وارد کشور شد و رئیس دومای روسیه هم هفته آینده عازم تهران خواهد شد. وزیر خارجه ونزوئلا هم به منظور رایزنی با همتای ایرانی خود در تهران به سر می برد.

  ادامه مطلب ...

حدیث هفته

امام على علیه السلام:

 حکمت گمشده مؤمن است، پس حکمت را حتى از منافقان فراگیر

 الحِکمَةُ ضَالَّةُ المُؤمِنِ، فَخُذِ الحِکمَةَ ولَو مِن أهلِ النِّفاقِ

نهج البلاغه، حکمت80


ایران اهل تهدید نیست/ رفتار اروپا ادامه یابد، در همکاری با آژانس بازنگری می‌شود

رئیس مجلس گفت: اروپا رفتاری غیرعادلانه در توافقنامه هسته‌ای داشته باشد، تصمیم جدی در همکاری با آژانس می‌گیریم.

ایران اهل تهدید نیست/ رفتار اروپا ادامه یابد، در همکاری با آژانس بازنگری می‌شودبه گزارش خبرنگار  حوزه  مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در ابتدای جلسه علنی امروز یکشنبه مجلس شورای اسلامی، گفت: پس از حوادث پرهیجان و پرماجرای دو هفته اخیر و حضور باشکوه و عزتمند ملت عزیز در مراسم تشییع سردار سلحشور اسلام سردار حاج قاسم سلیمانی و همکاران وی و همچنین حضور عظیم مردم تهران در نماز جمعه، می‌طلبید که مقام معظم رهبری تحلیل جامعی از این وقایع پرفراز و نشیب برای ملت ارائه نمایند که روز جمعه همگان از بیانات عمیق و ارزشمند ایشان بهره‌مند شدند.

  ادامه مطلب ...

وقتی اروپایی‌ها باقی مانده برجام را می‌فروشند

تروئیکای اروپایی در حالی ادعای تلاش برای حفظ توافق هسته‌ای را دارند که اقداماتشان بوی باج دهی به آمریکا می‌دهد.

به گزارش خبرنگار حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  روزنامه آمریکایی واشنگتن‌پست خبر تهدید طرف های اروپایی برجام از سوی ترامپ را منتشر کرد.

خبری مبنی براینکه اگر سه کشور تروئیکا، سازوکار حل اختلاف در برجام را به‌ منظور تحت فشار قرار دادن ایران فعال نکنند، با تعرفه ۲۵ درصدی کاخ سفید بر خودرو‌های صادراتی خود به آمریکا مواجه خواهند شد.

  براساس این گزارش، واشنگتن به‌صورت محرمانه مقامات سه کشور آلمان، فرانسه و انگلیس را به وضوح با وضع تعرفه‌های ۲۵ درصدی بر خودرو‌های اروپایی تهدید کرده و آنها را برای فعال‌سازی مکانسیم حل اختلاف در برجام تحت فشار گذاشته است.

نکته قابل توجه در تهدید کشورهای  اروپایی طرف برجام این است که گفته می شود، دولت آمریکا این تهدید را نه از طریق سفارتخانه‌های خود، بلکه به‌طور مستقیم به دولت‌های آلمان، فرانسه و انگلیس اطلاع داده است و پس از آن خبر راه اندازی " مکانسیم حل اختلاف ماشه" را اعلام کرده اند. اما باید دید تهدید نسبت به اعمال چنین تعرفه ای بر خودروهای اروپایی از سوی واشنگتن چه اهمیتی برای اروپا دارد.

وقتی اروپایی ها باقی مانده برجام را می فروشند


  ادامه مطلب ...

رئیس‌جمهور فرانسه برای «خلیج‌فارس» شریک تراشید! +عکس

کاربران فضای مجازی به این اقدام خلاف قانون، مغایر عرف و منافی شئونات دیپلماتیک اعتراض کرده‌اند.


ادامه مطلب ...

پرونده‌سازی تازه با یک ادعای تورقوزآبادی

همزمان با بدعهدی و پیمان‌شکنی تروئیکای اروپایی ـ که قابل پیش‌بینی بود ـ مجددا پرونده‌سازی هسته‌ای علیه کشورمان در دستور کار قرار گرفته است.

ادامه مطلب ...

رقابت اپوزیسیون برای نقض حریم‌خصوصی خانواده‌های داغدار ایرانی +عکس

پس از سقوط هواپیمای اوکراینی و داغدار شدن ملت ایران در پی از دست دادن جمعی از عزیزان خود، رسانه های آمریکایی و انگلیسی تمام تلاش خود را کردند تا از این غم بزرگ، علیه ایران سوء استفاده کرده و به جمهوری اسلامی ضربه بزنند.

ادامه مطلب ...

تیم‌های ایرانی از حضور در لیگ قهرمانان آسیا انصراف دادند

۴ تیم باشگاهی فوتبال ایران از حضور در رقابت در لیگ قهرمانان آسیا انصراف دادند.


تیم های ایرانی از حضور در لیگ قهرمانان آسیا انصراف دادند


به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، تیم‌های فوتبال سپاهان، پرسپولیس، استقلال و شهرخودروی ایران به دلیل بیانیه ظالمانه و جدید کنفدراسیون فوتبال آسیا مبنی بر بازی در زمین بی طرف، از حضور در لیگ قهرمانان آسیا انصراف دادند.

فدراسیون فوتبال ایران هم با ارسال نامه‌ای به کنفدراسیون فوتبال آسیا اعتراض خود را به این اقدام نشان داد و انصراف این ۴ تیم ایرانی را اعلام کرد. اعتراض فوتبال ایران با ارسال نامه تیم الکویت کویت به منظور برگزاری بازی تیمش مقابل استقلال ایران در زمین بی طرف شدت گرفت.

انصراف تیم‌های ایرانی در حالی رخ داده است که این رسانه سعودی خبر از حضور نداشتن قطعی آن‌ها از لیگ قهرمانان داده، اما هنوز فدراسیون فوتبال ایران موضع رسمی خود را اعلام نکرده است


روند استیضاح ترامپ رسما از سه‌شنبه کلید می‌خورد

اگرچه روند استیضاح رئیس‌جمهور آمریکا از روز پنجشنبه کلید خورد، اما به طور رسمی سه‌شنبه آینده آغاز خواهد شد.


روند استیضاح ترامپ رسما از سه‌شنبه کلید می‌خورد

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی فرانس بیست و چهار، اگرچه روند استیضاح دونالد ترامپ، روز پنجشنبه کلید خورد، اما به طور واقعی و رسمی سه شنبه آینده آغاز خواهد شد. این گزارش می‌افزاید رئیس جمهور آمریکا برای مقابله (با استیضاح) از یک مزیت عمده برخوردار است چرا که سنا دارای اکثریت جمهوری خواه است.



ادامه مطلب ...

ماجرای بی اعتباری دفترچه‌های تأمین اجتماعی در داروخانه‌ها چیست؟

سازمان تأمین اجتماعی یکی از بزرگترین مراکز بیمه‌ای کشور است که حدود ۴۵ میلیون بیمه شده تحت پوشش خود دارد و این سازمان به وزارت بهداشت بدهکار است.


ماجرای بی اعتباری دفترچه های تأمین اجتماعی در داروخانه ها چیست؟


به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سازمان تأمین اجتماعی یکی از بزرگترین سازمان‌های بیمه‌ای کشور است که حدود ۴۵ میلیون بیمه شده تحت پوشش خود دارد.

این سازمان علاوه بر مراکز درمانی ملکی خود با مراکز درمانی تحت پوشش وزارت بهداشت نیز طرف قرارداد است که در یکی دو سال اخیر به دلیل عدم پرداخت معوقات به مراکز درمانی و بیمارستان‌ها دفترچه‌های درمانی تأمین اجتماعی ارزش سابق را ندارد و بیمه شده‌ها با مشکل مواجه شدند.

ادامه مطلب ...

احتمال رد لایحه حذف ۴ صفر از پول ملی در کمیسیون اقتصادی

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: احتمال رد لایحه حذف ۴ صفر از پول ملی در این کمیسیون وجود دارد.


احتمال رد لایحه حذف ۴ صفر از پول ملی در کمیسیون اقتصادی



الیاس حضرتی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت‌وگو با حوزه  مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه احتمال رد لایحه حذف ۴ صفر از پول ملی کشورمان در این کمیسیون وجود دارد، گفت: تاکنون ۳ جلسه برای بررسی این لایحه با حضور کارشناسان مرکز پژوهش‌های تهران و قم و بانک مرکزی در این کمیسیون تشکیل شده است.


ادامه مطلب ...

شرکت فضایی روسی: احتمال ارتباط سقوط هواپیما در ایران با جاسوسی

به عنوان مثال زمانی که انتقال داده های بین واحدهای مختلف در حال رد و بدل شدن است، دشمن می تواند از طریق ماهواره های جاسوسی خود با همان فرکانس اطلاعات غلط را ارسال کند.

ادامه مطلب ...