قاصدک

قاصدک

اخبار و اطلاع رسانی و تحلیل
قاصدک

قاصدک

اخبار و اطلاع رسانی و تحلیل

رحلت خاتم الانبیا(ع)، شهادت کریم اهل بیت(ع) و شهادت امام رئوف(ع) تسلیت باد

 روزهای پایانی ماه صفر، روزهای غم‌باری است برای دوست‌داران ائمه اطهار، این روزها یادآور رحلت خاتم الانبیا(ع)، شهادت کریم اهل بیت(ع) و شهادت امام رئوف(ع) است؛ در این ایام دنیای اسلام در سوگ این ستاره‌های آسمانی غرق در عزا و ماتم است.

خاتم الانبیاء، محمد مصطفی(ص) آخرین فرستاده و پیامبر از جانب خداوند متعال است؛ در قرآن کریم ابعاد مختلفی از  شخصیت این بزرگوار بیان شده است، یکی از این خصوصیات اخلاقی داشتن شرح صدر در برابر توهین‌ها و تهمت‌ها بود.

شرح صدر؛ موهبتی الهی به پیامبر اکرم(ص)

حجت الاسلام و المسلمین مهدی شریعت تبار کارشناس مذهبی درباره شرح صدر می‌گوید: شرح صدر به معنای گستردگی سینه به نور الهی و آرامش روحی و روانی از جانب خداست.

او می‌افزاید: شرح صدر یک ابزار اولیه و طبیعی برای مدیریت و رهبری یک جامعه است چون اگر مدیر جامعه ظرفیت بالایی در برابر ناملایمات نداشته باشد نمی‌تواند جامعه را اداره و با مردم مدارا کند.

این کارشناس مذهبی ادامه می‌دهد: در جایگاه پیامبر بودن، که علاوه بر مدیریت جامعه، مسئولیت سنگین هدایت مردم را نیز بر عهده دارد؛ داشتن سعه صدر یک ضرورت اساسی است.


 

ادامه مطلب ...

مراسم عزاداری روز رحلت پیامبر و شهادت امام حسن (ع) باحضور رهبر معظم انقلاب

 

مراسم عزاداری سالروز رحلت رسول اکرم صلی‌الله‌علیه‌وآله و شهادت سبط اکبر حضرت امام حسن مجتبی علیه‌السلام صبح امروز در حسینیه امام خمینی(ره) با حضور رهبر انقلاب اسلامی برگزار شد.

در این مراسم، حجت‌الاسلام والمسلمین عالی در سخنانی، پیامبر اکرم(ص) را بزرگ‌ترین تجلّی و ظهور پروردگار خواند و گفت: بهترین معرفی‌کننده آن وجود مقدس، خداوند است که در قرآن کریم، پیامبرش را از مردم، در میان مردم، دلسوز و حریص بر هدایت مردم و رئوف و بسیار مهربان با مؤمنین معرفی می‌کند.

همچنین در این مراسم، آقای سلحشور به نوحه‌خوانی و ذکر مصیبت پرداخت.

امام خامنه‌ای ,

امام خامنه‌ای ,

دستور رئیس جمهور برای رسیدگی فوری به وضعیت زلزله‌زدگان کوهرنگ

 

رئیس دفتر رئیس جمهور صبح امروز دوشنبه به‌نمایندگی از طرف آیت الله رئیسی در تماس تلفنی با استانداران خوزستان و چهارمحال و بختیاری آخرین وضعیت زلزله در شهرستان کوهرنگ را پیگیری کرد.

غلامحسین اسماعیلی در این تماس تلفنی ضمن بررسی روند اقدامات انجام‌شده برای امدادرسانی به زلزله‌زدگان، دستورات رئیس جمهور درمورد رسیدگی فوری به وضعیت زلزله‌زدگان و انجام اقدامات امدادی را به استانداران ابلاغ کرد.

براساس گزارش مرکز لرزه‌نگاری کشوری مؤسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، زمین‌لرزه ۵٫۷ریشتری ساعت  ۶ و ۹ دقیقه صبح دوشنبه مرز استان‌های چهارمحال و بختیاری و خوزستان حوالی چلگرد را لرزاند.

فرمانده معظم کل قوا:راه‌حل حوادث شمال‌غرب جلوگیری از دخالت ارتش‌های بیگانه در این کشورها است

 
 
به گزارش روابط عمومی ارتش به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فرمانده معظم کل قوا صبح امروز (یکشنبه) در ارتباط تصویری با مراسم مشترک دانش‌آموختگی دانشجویان دانشگاه‌های افسری نیروهای مسلح در دانشگاه افسری امام حسین علیه‌السلام، این نیروهای پر افتخار را «قلعه مستحکم امنیت ملت سربلند ایران و میهن مقتدر و عزیز» خواندند و افزودند: دخالت بیگانگان در منطقه مایه اختلاف و خسارت است و همه مسائل و حوادث باید بدون دخالت بیگانه و با الگوپذیری کشورهای منطقه از اقتدار و عقلانیت ایران و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی حل شود.
رهبر انقلاب اسلامی با ابراز امیدواری برای توفیق دانش‌آموختگان و ارتقای جوانان نیروهای مسلح در مکتب و دانشگاه حسینی، به ملت ایران به‌خاطر داشتن جوانان مؤمن، صالح، شجاع و دارای عزم و بصیرت تبریک گفتند و افزودند: فرماندهان عزیزی که جوانان میهن را اینگونه تربیت می‌کنند، شایسته افتخار و تقدیرند.
فرمانده کل قوا با اشاره به تحقق فرموده امیرمؤمنان درباره نیروهای مسلح افزودند: به فضل الهی، نیروهای مسلح ایران امروز به معنای واقعی کلمه سپر دفاعی ملت و کشور در مقابل تهدیدهای سخت دشمنان بیرونی و درونی هستند.

 
ادامه مطلب ...

امیر سرلشکر موسوی مطرح کرد؛الگوی دفاع مقدس می تواند همه موانع بزرگ و کوچک پیش روی ملت ایران را بردارد

 
 
به گزارش روابط عمومی ارتش، امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران صبح امروز پنج شنبه در حاشیه بازدید از «پژوهشکده علوم و معارف دفاع مقدس»،  «نمایشگاه در امتداد مقاومت» و «نمایشگاه دائمی چند منظوره دفاع مقدس» نیروی زمینی ارتش در خصوص اهمیت حفظ و نشر ارزش های دفاع مقدس و برپایی نمایشگاهی در این خصوص، اظهارداشت: کار بسیار خوب و علمی برای بازدید علاقه مندان، جوان‌ها و خانواده‌ها در این محل ایجاد شده که جای تقدیر و تشکر دارد.
وی ادامه داد: این پژوهشکده و نمایشگاه کاری علمی، تاریخی، عمیق و زیبا است و همه این ویژگی‌ها را با هم دارد و دست‌اندرکارن آن کار بسیار خوبی را ارائه کرده اند. حقیقت این است که به مصداق همان جمله معروف که گفته اند؛ کربلا در کربلا می ماند اگر زینب نبود، در حال شهیدان ما و رشادت هایی که در دفاع مقدس انجام شده نیز این چنین است.
فرمانده کل ارتش با اشاره به رشادت های رزمندگان برای دفاع از کشور و فرهنگ ایران اسلامی در دفاع مقدس گفت: بیش از ۴۸ هزار شهید ارتش جمهوری اسلامی ایران رفتند و خونشان را برای آبیاری نهال انقلاب تقدیم به درگاه خداوند بزرگ کردند، همچنین تعداد کثیری جانباز و آزاده و رزمندگانی که مجاهدت و تلاش های بسیاری انجام داده اند. اتفاقات معجزه واری در طول هشت سال دفاع مقدس و پس از آن در ماجرای دفاع از حرم اتفاق افتاده که این حق نسل جوان امروز و نسل های آینده است که از این اقدامات و رشادت ها مطلع شوند.
سرلشکر موسوی تاکید کرد: واقعا اگر هزاران نمونه از این نمایشگاه‌ها هم فراهم کنیم، هنوز نمیتوانیم گنج دفاع مقدس را آن گونه که باید به معرض نمایش بگذارد، اما بالاخره هر کسی به هر اندازه که توان دارد و می تواند و دستش می رسد باید سعی کند پیام‌آور هشت سال دفاع مقدس و کار حسینی که در آن  هشت سال به رهبری حضرت امام رضوان الله تعالی علیه صورت گرفت، باشد و آن پیام را به آیندگان منتقل کند. این که که یک ملت چگونه در مقابل همه دنیا ایستاد و ارزش های خود را حفظ کرد.
وی ادامه داد: جوانان و آیندگان باید بدانند بعد از هر کدام ازجنگها یک تکه از  خاک عزیز این کشور جدا شد، اما چگونه در شرایط نابرابر بین المللی، ما ملت ایران موفق شدیم به یاری خداوند بزرگ این حدود و ثغور و این مرز و بوم عزیز را حفظ کنیم، بدون اینکه تسلیم خواست دشمنان شویم و بدون اینکه اجازه دهیم اراده آنها و تصمیمات آنها حاکم باشد

 
ادامه مطلب ...

رزمایش «فاتحان خیبر» نیروی زمینی ارتش در منطقه شمال غرب آغاز شد

رزمایش فاتحان خیبر نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نزاجا، ارزیابان ستاد کل نیرو‌های مسلح و مسئولین استانی صبح امروز جمعه در منطقه عمومی شمال غرب کشور آغاز شد.

در این رزمایش ابتدا یگان پهپاد نزاجا به شناسایی کلی منطقه پرداخت و پس از ارسال تصاویر به قرارگاه فرماندهی، تیپ ۲۵ واکنش سریع با هلی برن نیرو‌ها در منطقه رزمایش عملیات تاخت و تازش را به نمایش گذاشته اند.

در ادامه رزمایش یگان توپخانه با اجرای آتش تهیه بر مواضع و اهداف از پیش تعیین شده اقدام به آتش تهیه انبوه کرده است.

همزمان با آتش تهیه یگان‌های توپخانه، یگان‌های زرهی عملیات قدرت ضربت زرهی را اجرا کرده اند.

در تمامی مراحل رزمایش فاتحان خیبر، بالگرد‌های کبرا هوانیروز با اجرای آتش یگان‌های عمل کننده را پشتیبانی کردند.

 

امیر سرتیپ کیومرث حیدری، فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در حاشیه این رزمایش اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران و ایران عزیز ما در دو قرن اخیر هیچ‌گاه مهاجم نبوده و هیچگونه چشم‌داشتی به خاک همسایگان نداشته و ندارد و صرفا از خود دفاع کرده است. در مدت دوره طولانی اشغال قره‌باغ توسط ارمنستان نیز همواره بر تمامیت ارضی آذربایجان تاکید کرده و هیچ‌گاه اشغالگری را تایید نکرده‌ایم.

  

ادامه مطلب ...

دکتر ایرج مزارعی:هدف از رزمایش «فاتحان خیبر» در شمال غربی ایران تلنگری به ترکیه و رژیم صهیونیستی است

 
 
در اینجا فارغ از تحلیلهای توصیفی و چند لایه، نکاتی را خدمت شما ارائه میدهم :
تحول و دگرگونی در ژئوپلتیک منطقه ” red line ” ایران است و جلوگیری از ان هم یک راهبرد می باشد.
این رزمایش نمایش کوچکی از قدرت نظامی ایران است و نقش بازدارندگی بالایی دارد .
هدف این رزمایش صرفا مقابله با جمهوری کوچک و نحیف آذربایجان نمیباشد بلکه تلنگری است به ترکیه و رژیم صهیونیستی.
هدف دیگر این رزمایش جلوگیری از قوام اسراییل در اطراف مرزهای کشور است و این استراتژی یک اولویت امنیت ملی محسوب می‌شود.
تنبیه الهام علی اف بر روی میز فرماندهان نظامی ایران قابل تصور است .
هدف آذربایجان نیز از این ادعای ارضی تحریک ترکیه و رژیم صهیونیستی است تا یکی از مسیرهای اتصال ایران به اروپا را مسدود کند .برخلاف تحلیلهای سطحی و هیجانی هیچ جنگی رخ نمی‌دهد مگر اینکه شاهد اشتباه محاسباتی و راهبردی باکو ، انکارا و تل آویو باشیم .
آرایش نظامی و الکترونیکی ایران در این رزمایش صفحه جدیدی از نمایش رزمایش‌هایی با رویکرد نوین میباشد .
اعلام گروه جنبش حسینیون در جمهوری آذربایجان نشان از گسترش عمق گفتمان انقلاب اسلامی در منطقه میباشد .
و در پایان مجددا باید گفت پاسخ نظامی ایران در صورت تغییر مرزی، قطعی و حتمی است .
دکتر ایرج مزارعی
کارشناس مسائل نظامی و استراتژیک

معاون تیپ ۴۰ هجومی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران: هوشیارانه از مرزهای ایران حراست می‌کنیم

 

 علی کنعانی صبح امروز در مراسم تجلیل از قهرمانان تیپ ۴۰ ارتش جمهوری اسلامی ایران در اردبیل اظهار داشت: تیپ ۴۰ ارتش در دوران دفاع مقدس در ۱۶ عملیات سعی کرد موفقیت‌ را برای کشورمان حاصل کند و در این ایام برای صیانت از مرز و بوم کشورمان توان رزمی و دفاعی خود را به نمایش گذاشت.

وی بیان کرد: در ایام هشت سال دفاع مقدس، تیپ ۴۰ ارتش یک‌‌هزار و ۶۰۳ شهید، بیش از ۲هزار جانباز و یک‌هزار و ۴۰۰ آزاده تقدیم نظام مقدس انقلاب اسلامی کرد تا وجبی از خاک مقدس ایران اسلامی به دست دشمنان نیفتد و این موضوع برای ملت شریف ایران اسلامی بیش از هر موضوعی حیاتی بود.

معاون تیپ ۴۰ هجومی و متحرک نزاجا گفت: تیپ ۴۰ ارتش امروز این افتخار را دارد که در مرزها نسبت به مراقبت‌های لازم از تیم‌های خرابکار نظام استکباری بپردازد که هم‌اکنون نیز در منطقه غرب کشور این مأموریت را به‌شایستگی انجام داده و در چند مرحله توطئه‌های دشمنان را خنثی کرده است.

کنعانی بیان کرد: امنیت و آرامش کشورمان را مرهون جانفشانی رزمندگان هشت سال دفاع مقدس هستیم که در این راستا ارتش جمهوری اسلامی ایران اعم از زمینی، دریایی و قرارگاه هوایی سعی می‌کند در دفاع از مرز و بوم کشور همواره هوشیارانه عمل می‌کند و با مجهز شدن به جدیدترین امکانات در تلاش برای مرزبانی شایسته از حیثیت این کشور است.

وی تصریح کرد: نیروهای شجاع و دلیر ارتش در هشت سال دفاع مقدس در برابر دشمن همیشه صلابت خود را به نمایش گذاشته‌اند و هم‌اکنون نیز بیش از هر زمان دیگری مدافع این مرز و بوم الهی خواهند بود.

معاون تیپ ۴۰ هجومی و متحرک نزاجا با اشاره به واکسیناسیون نیروهای ارتشی نیز گفت: واکسیناسیون نیروهای ارتشی در زمان حاضر به پایان رسیده است و رعایت مسائل بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی کنار این موارد در اولویت کاری قرار گرفته است.

امیر سرتیپ آراسته مطرح کرد؛ما در دفاع مقدس اخلاقی، علمی و انسانی جنگیدیم/دشمن به دنبال از هم پاشیدن بنیان خانواده‌ها است

 
 
به گزارش روابط عمومی ارتش، امیر سرتیپ آراسته، رئیس هیات معارف جنگ شهید سپهبد صیادشیرازی در مراسمی که به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس و روز سرباز، با حضور حجت الاسلام و المسلمین عباس محمد حسنی رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، معاونان و کارکنان این سازمان، برگزار شد، ضمن عرض تسلیت اربعین حسینی، تبریک روز سرباز و گرامیداشت دوران دفاع مقدس، اظهار داشت: در تاریخ ۵ هزار ساله بشری، ۱۴۰ هزار جنگ رخ داده  که یکی از اینها، دفاع مقدس ایران اسلامی است که در این جنگ ۸ ساله، مظلوم  در برابر ظالم  و حق در مقابل باطل قرار گرفته بود.
رئیس هیات معارف جنگ شهید سپهبد صیادشیرازی گفت: تمام اهداف ما در این جنگ دفاعی بود و آنهایی که جنگیدند تماما برای خدا این کار را کردند؛ بنابراین تمام کشته‌های ما شهید، مجروحان جانباز و اُسرا آزاده محسوب می‌شوند. از سوی دیگر در آن طرف جنگ، دشمن با بی‌رحمی کامل زن و کودک را بمباران و از بمب‌های شیمیایی استفاده می‌کرد. با این حال، ما تنها و با توکل به خدا وارد این میدان شدیم. دشمن ما مورد حمایت ۴۸ کشور بود و از ۶۰ کشور هم کمک می‌گرفت و این یعنی ما با یک جنگ جهانی مقابله کردیم؛ یعنی اقلیت حق مقابل اکثریت باطل.

 
ادامه مطلب ...

تمهیدات ارتش در مرزهای شلمچه و چذابه چیست؟

روابط عمومی نیروی زمینی ارتش؛ امیر سرتیپ فرهاد آریانفر اظهار کرد: تمهیدات لازم در مرزهای شلمچه و چذابه توسط ارتش جمهوری اسلامی ایران مهیا است تا زائران در سلامت کامل وارد کشور شوند.

معاون عملیات نزاجا ادامه داد: تیم‌های پزشکی و امدادی را در مرزها مستقر کرده‌ایم. استقرار تیم‌های پزشکی، برپایی ایستگاه تشخیص سریع کرونا، استقرار یک فروند بالگرد اورژانس هوایی بخشی از امکاناتی است که یگان‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران جهت تسهیل در بازگشت زائران در مرزهای شلمچه و چذابه برقرار کرده است.

امیر سرتیپ آریانفر عنوان کرد: یگان‌های مناطق غرب و جنوب غرب ارتش با تمام توان در خدمت زائران امام حسین (ع) هستند تا در سلامت کامل به میهن اسلامی برگردند.

 

ادامه مطلب ...

الحسین یجمعنا

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: امروز در دنیای پیچیده‌ی پُرتبلیغات و پُرهیاهو، حرکت اربعین، یک فریاد رسا و رسانه‌ی بی‌همتا است. چنین چیزی وجود ندارد دیگر در دنیا: اینکه میلیون‌ها انسان راه می‌افتند، از کشورهای مختلف، از فِرَق مختلف اسلامی و حتّی بعضی ادیان غیر اسلامی. این وحدت حسینی است. شما بدرستی گفتید: «الحسین یجمعنا». ۱۳۹۸/۰۷/۲۱

#جهاد_تبیین
#الحسین_یجمعنا
#الحسین_سفینه_النجاه
#اربعین۱۴۰۰
#اربعین_۱۴۰۰
#arbaeen_2021
#arbaeen2021
#راه_قدس_از_کربلا_میگذرد