قاصدک

قاصدک

اخبار و اطلاع رسانی و تحلیل
قاصدک

قاصدک

اخبار و اطلاع رسانی و تحلیل

یازدهمین جشنواره فرهنگی ورزشی کارکنان وظیفه نیروی دریایی آغاز به کار کرد


 یازدهمین جشنواره فرهنگی ورزشی کارکنان وظیفه نیروی دریایی با شعار «جوان انقلابی، سرباز ولایی، دانش و بصیرت» ۲۱ آبان ماه در سالن ورزشی امام‌علی(ع) مرکز آموزش شهدای وظیفه نیروی دریای ارتش در  شهرستان سیرجان افتتاح شد.
به گزارش روابط عمومی ارتش، یازدهمین جشنواره فرهنگی ورزشی کارکنان وظیفه نیروی دریایی در شهرستان سیرجان آغاز به کار کرد. در این جشنواره از مجموع ۷۰۰ نفر کارکنان وظیفه ۱۴۰ نفر در بخش فرهنگی (اجرای سرود) و ۵۶۰ نفر در قالب ۱۳ تیم در رشته‌های مختلف ورزشی به مدت ۶ روز به رقابت خواهند پرداخت. در آیین افتتاح این جشنواره‌ ورزشی‌ فرهنگی، امیر دریادار دوم ستاد حسن مردان، فرمانده مرکز آموزش شهدای وظیفه نیروی دریایی ارتش در سیرجان، بحث آمادگی رزمی نیروهای مسلح را لازمه‌ دفاع از جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: بخشی از آمادگی رزمی، بحث توان جسمانی‌ست و خوشبختانه ارتش جمهوری اسلامی ایران هر ساله با اجرای جشنواره‌های مختلف ورزشی و فرهنگی در این زمینه تلاش می‌کند. آمادگی جسمانی فقط قوی کردن جسم نیست بلکه باید از لحاظ فکری، فرهنگی، اعتقادی نیز سربازان نیروی دریایی ارتقا یابند و در ماموریت‌های آتی و در برابر تهدیدهای دشمنان آماده دفاع از جمهوری اسلامی ایران باشند.
  فرمانده مرکز آموزش شهدای وظیفه نیروی دریایی ارتش در سیرجان با بیان اینکه آمادگی فکری و داشتن خصیصه‌هایی همچون جسم سالم، هوشیاری و دقت لازم، اعتماد راسخ، شجاعت و تعهد در پرتو آمادگی جسمانی به وجود خواهد آمد، گفت: برگزاری این جشنواره نشان از حماسه‌ بزرگ دیگری دارد تا دشمن بداند در هر زمان و مکان آمادگی جسمانی خود را ارتقا می‌دهیم و اگر لازم باشد به فرمان مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) ضربه‌ محکمی به دشمن خواهیم زد.
در ادامه‌ مراسم، ناخدا یکم حمیدرضا حریرفروش، مدیر تربیت‌بدنی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز طی سخنانی با اشاره به اهمیت نقش ورزش در نیروهای مسلح، خطاب به سربازان ورزشکار گفت: داشتن روحیه‌ ایثار و مسئولیت‌پذیری، افزایش ارتباط، نظم‌پذیری، حس تعلق به سرزمین و مقاومت در برابر سختی‌ها به سربازان آموزش داده می‌شود اما شما سربازان ورزشکار قهرمانی اخلاص و کاری انعطاف سخت‌کوشی و مردانگی را به ارمغان آوردید. آنچه به سربازان آموزش داده می‌شود، شما در تیم‌های ورزشی دارید.
ناخدا یکم حریرفروش، تصریح کرد: این جشنواره در ۱۰ رشته‌ی ورزشی تدارک دیده شده است که شامل هفت رشته‌ی اصلی (تیراندازی، شنا، تکواندو، آمادگی جسمانی، تنیس روی میز، مینی‌فوتبال، کشتی) و سه رشته‌ فرعی (طناب‌کشی، دارت و پرچم) است.
گفتنی است  همزمان با برگزاری این جشنواره، کارگاه‌های آموزشی امداد و نجات، دفاع شخصی و تغذیه با حضور اساتید کشوری برای خانواده‌ها، کارکنان وظیفه و پایور نیز برگزار خواهد شد.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.