قاصدک

قاصدک

اخبار و اطلاع رسانی و تحلیل
قاصدک

قاصدک

اخبار و اطلاع رسانی و تحلیل

بیانیه روابط عمومی ارتش به مناسبت هفته بسیج

روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران به مناسبت هفته بسیج بیانیه‌ای صادر کرد.

 متن این بیانیه به شرح زیر است: بسم‌ الله الرحمن الرحیم پنجم آذر که با فرمان تاریخی حضرت امام خمینی (ره) به عنوان روز بسیج نام‌گذاری شده منشاء شکل گیری، ترویج و تعمیق فرهنگ بسیجی و یادآور مجاهدت و ایثار زنان و مردانی است که برای پاسداشت ارزش‌های اسلام عزیز و دفاع از ایران اسلامی در عرصه‌های مختلف دفاعی، فرهنگی، اعتقادی، سازندگی ودیگر عرصه ها با تمام وجود وارد میدان مبارزه و جهاد شدند و فرهنگی ناب و ماندگار از اخلاص و فداکاری را به تصویر کشیدند. این روز ارزشمند نماد شکل‌گیری شجره طیبه‌ای است که بر مبنای بصیرت انقلابی، اخلاص و ایثار بنا شده و مرور کارنامه پرافتخار بسیج در اتفاقات مهم و جریان‌ساز ایران اسلامی نشان می‌دهد که نگاه ژرف و دوراندیش معمار کبیر انقلاب (ره) برای تشکیل این نهاد انقلابی و معنوی باعث شده تا انقلاب به پشتوانه این تفکر عظیم در مقابل همه توطئه‌ها و تفکرات شوم دشمنان ایستادگی کند و این نهاد مقدس همواره به عنوان بازویی توانمند برای ولایت فقیه و نظام مقدس‌مان در دفاع از ارزش‌های اسلام عزیز باشد. ارتش جمهوری اسلامی ایران ضمن پاسداشت و تبریک هفته بسیج به بسیجیان کشور عزیزمان، یاد و خاطره شهیدان والامقام بسیج را گرامی داشته و اعلام می‌دارد که با همراهی سایر نیروهای مسلح و تحت فرماندهی فرمانده معظم کل قوا (مدظله العالی) آماده دفاع از تمامیت ارضی و منافع ایران اسلامی و جانفشانی در راه آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

 

امیر دریادار سیاری:انجام رزمایش های نظامی نشان دهنده توان دفاعی کشور است

 
 
به گزارش روابط عمومی ارتش، امیر دریادار سیاری فرمانده رزمایش مشترک ذوالفقار ۱۴۰۰ ارتش و معاون هماهنگ کننده ارتش در ارتباط تلفنی با برنامه «بحث روز» رادیو ایران در خصوص برگزاری رزمایش مشترک ذوالفقار ۱۴۰۰ ارتش گفت: انجام رزمایش نشان دهنده توان دفاعی کشور است و به صورت سالیانه یا در مقاطع زمانی مورد نیاز برگزار می شود که هریک اهداف راهبردی و عملیاتی خاص خود را دارد.
فرمانده رزمایش مشترک ذوالفقار ۱۴۰۰ ارتش  اظهار داشت: در برگزاری رزمایش دو هدف راهبردی و عملیاتی را دنبال کردیم.در اهداف راهبردی توان بازدارندگی خود را بالا می بریم که در هر زمان در مقابل هر تهدیدی آمادگی مقابله را داشته باشیم و در  اهداف عملیاتی، انواع و اقسام سلاح ها را به کار گرفته و آزمایش می کنیم.
وی گفت: در رزمایش ها آموزش ها را تست میدانی کرده و به دفاع مان عمق می دهیم و هماهنگی بین نیروها را پی می گیریم و با به کارگیری سلاح ها در کنار یکدیگر برمبنای اهداف  از پیش تعیین شده سناریوهای مختلف می نویسیم. در رزمایش ذوالفقار ۱۴۰۰ حدود ۱۵۰ سناریو و ۵۰ تمرین برای نیروهای چهارگانه ارتش تعریف کردیم که همه اینها اجرا شد و  به اهداف عملیاتی دست یافتیم. اهداف عملیاتی درمسیر اهداف راهبردی ماست که همه اینها نشانگر اقتدار ارتش  است و بیانگر این واقعیت است که  هرگونه تعرضی با جواب سخت روبه رو خواهد شد.
دریادار سیاری در ادامه با تاکید بر اهمیت نیروی دریایی به عنوان یک نیروی راهبردی خاطر نشان کرد: امروز ما در دریاهای آزاد حضور داریم و خطوط مواصلاتی مان را در مقابله با  پدیده دزدی دریایی در خلیج عدن تامین می کنیم. پرچم جمهوری اسلامی ایران را در دریای سرخ، مدیترانه، دریای جنوب چین، اقیانوس هند جنوبی، اقیانوس اطلس جنوبی و شمالی تا سن پترزبورگ و جنوب خلیج فنلاند توسط ناوشکن های نیروی دریایی ارتش به نمایش می گذاریم  که نشان دهنده اقتدار جمهوری اسلامی ایران در دفاع از منافع کشور و راهبردی بودن نیروی دریایی ارتش است.
معاون هماهنگ کننده ارتش اظهارداشت: نمایش اقتدار در دریا، نشان دهنده توان عملیاتی نیروی دریایی ارتش است  و دیپلماسی دریایی می تواند بزرگترین پشتیبان کشور در حوزه اقتصاد و تامین امنیت حمل و نقل انرژی و کالا در دریاها باشد.

امیر سرلشکر موسوی:

 

به گزارش ستاد تبلیغات رزمایش ذوالفقار ۱۴۰۰ ارتش، امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در پایان برگزاری این رزمایش در جمع خبرنگاران در ارزیابی از عملکرد یگان‌های مشارکت کننده در رزمایش گفت: رزمایش ذوالفقار ۱۴۰۰ یکی از موفق‌ترین رزمایش‌های مشترک ارتش جمهوری اسلامی ایران بود که با حضور نیروهای چهارگانه ارتش و ستاد آجا در کنار قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) و قرارگاه‌های ذیربط رزمایش برگزار شد؛ طبیعتاً نتیجه اصلی هر رزمایش و تمرینی افزایش آمادگی رزمی، اشراف و مسلط شدن همه کسانی که در رزمایش شرکت دارند به ماموریتی است که بر عهده‌شان قرار گرفته است.
وی خاطرنشان کرد: از جمله نقاط حائز اهمیت رزمایش ذوالفقار ۱۴۰۰ ارتش این بود که مدیریت در اکثر سطوح به جوانانی که قرار است در گام دوم انقلاب مسئولیت‌های سنگین را بر دوش بگیرند، سپرده شد و این موفقیت آنها برای ما یک دستاورد بسیار بزرگ بود.
فرمانده کل ارتش، ارتقای سامانه‌های فرماندهی و کنترل، ارتقای کیفی و کمی استفاده از پهپادها، استفاده از گلوله‌های هوشمند و همچنین ارزیابی موفق سامانه‌ها، تاکتیک‌ها، روش‌ها، آموزش‌ها و ارتباطات و هماهنگی و هم افزایی بسیار خوب بین نیروها را از جمله برجسته ترین ویژگی‌های این رزمایش عنوان کرد.
امیر سرلشکر موسوی اظهار کرد:با وجود عملکرد خوب یگان‌های مشارکت کننده در رزمایش، اما با گذشت زمان و تغییر رفتار و همچنین رشد فناوری ها و تغییر متغیرهای موثر بر رزم، هرگز به وضع موجود خود راضی نیستیم و با مطالعه روندها و پیش‌بینی آینده و همچنین درس‌های بزرگی که از رزمایش ها می‌گیریم باید دائماً تلاش کنیم تا برای آینده و تهدیدات احتمالی متناسب با فناوری و متغیرهای موثر، خود را به روز و آماده کنیم.

 

ادامه مطلب ...

امیر سیاری : پوزه دشمن را با کوچک‌ترین تجاوز به خاک خواهیم مالید

 

امیر دریادار حبیب‌الله سیاری در نشست خبری مرحله عملیاتی رزمایش مشترک ذوالفقار‌۱۴۰۰ ارتش جمهوری اسلامی ایران در کنارک اظهار داشت: مراحل مقدماتی و تمرینی رزمایش ذوالفقار۱۴۰۰ ارتش جمهوری اسلامی ایران طی روز‌های قبل انجام شد و مرحله اصلی و فاز عملیاتی این رزمایش مشترک، با مشارکت بخشی از یگان‌های نیرو‌های زمینی، پدافند هوایی، دریایی، هوایی ارتش و قرارگاه پدافند هوایی کشور در منطقه‌ وسیعی ‌در جنوب شرق کشور از شرق جاسک تا بندر گواتر در محدوده استان‌های هرمزگان و سیستان و بلوچستان در زمین و از شرق تنگه هرمز تا مدار ۱۰ درجه شمالی اقیانوس هند در دریا و قسمتی از دریای سرخ برگزار خواهد شد.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران هدف از برگزاری این رزمایش را افزایش توان رزم و دفاع ارتش جمهوری اسلامی ایران از تمامیت ارضی، انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برشمرد و افزود: مرحله اصلی و فاز عملیاتی رزمایش مشترک ذوالفقار۱۴۰۰ ارتش جمهوری اسلامی ایران با شرکت نیرو‌های چهارگانه از فردا (۱۶ آبان) آغاز می‌شود.

وی درباره جزئیات این رزمایش تصریح کرد: گستردگی منطقه عملیات، وجود اشراف اطلاعاتی یگان‌های اطلاعاتی نیرو‌های ارتش، به‌کارگیری تجهیزات و مهمات بومی و هوشمند داخلی، به‌کارگیری یگان‌های پهپادی شناسایی و رزمی به‌طور وسیع و گسترده در برد‌های مختلف، بهره‌برداری از توان جنگ‌های الکترونیک در منطقه و بهره‌برداری از سامانه فرماندهی و کنترل ارتش جمهوری اسلامی ایران در منطقه رزمایش از ویژگی‌های این رزمایش است.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش با اشاره به شرکت همه نیرو‌های تابع ارتش در این رزمایش ابراز امیدواری کرد: ارتش با پشتیبانی مردم سلحشور و غیرتمند منطقه که همیشه از نیرو‌های مسلح حمایت کرده‌اند بتواند اقتدار کشور و نظام را به‌ویژه در آب‌های دوردست که منافع جمهوری اسلامی ایران وجود دارد به معرض نمایش بگذارد و به همه ثابت کند که برای مقابله با هر تهدید احتمالی علیه تمامیت ارضی و منافع جمهوری اسلامی آماده است.

دریادار سیاری با اعلام اینکه “به همه نشان خواهیم داد که آماده مقابله با هرگونه تهدید دشمن در آینده خواهیم بود”، ادامه داد: پوزه هر دشمنی را در صو‌رت کوچک‌ترین تجاوز به خاک خواهیم مالید و ارتش‌ در همه ‌میدان‌های نبرد برای دفاع از کشور در نهایت آمادگی به‌سر می‌برد.

با گسترش یگان های سطحی، زیرسطحی و پروازی؛ مراحل اصلی رزمایش مشترک ذوالفقار ۱۴۰۰ ارتش بانام مقدس یا رسول‌الله(ص) آغاز شد

 

به گزارش ستاد تبلیغات رزمایش، امیر دریادار سید محمود موسوی سخنگوی رزمایش مشترک ذوالفقار۱۴۰۰ ارتش، با تشریح برخی جزئیات مراحل شناسایی، اطلاعاتی و رزمی این رزمایش تصریح کرد: عملیات جمع‌‌آوری اطلاعات الکترونیکی و سیگنالی و ضد الکترونیکی نیروهای مهاجم با استفاده از سامانه‌های شنود و جهت یاب یگان‌های تاکتیکی و ساحلی، با انواع پهپادهای شناسایی ایرانی ابابیل ۳، یسیر، صادق، مهاجر۴ و سیمرغ و انواع هواپیماهای شناسایی شامل P3F، RF4 و بویینگ۷۰۷ با موفقیت اجرا شد.
وی پایداری ارتباطات در فضای مطلق جنگ الکترونیک را از جمله نقاط قوت این رزمایش دانست و افزود: رصد و پایش حریم هوایی کشور و منطقه عمومی رزمایش در پهنه آبی جنوب کشور توسط نیروی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و همچنین اجرای آتش توسط سامانه‌های پدافندی برای مقابله با اهداف متخاصم و همچنین اجرای عملیات گشت هوایی توسط خلبانان تیزپرواز و پهپادهای نیروی هوایی ارتش، بخش دیگری از سناریوها است که در رزمایش مشترک ذوالفقار ۱۴۰۰ ارتش تمرین خواهد شد.
امیر دریادار موسوی در ادامه برقراری امنیت در منطقه غرب آسیا را با تکیه بر توان و اتحاد کشورهای منطقه عملی دانست و گفت: پیام رزمایش مشترک ذوالفقار ارتش به کشورهای منطقه، آمادگی برای برقراری صلح و دوستی با تکیه بر ظرفیت‌های درون منطقه‌ای است، چراکه تاریخ ثابت کرده سایر کشورهای فرامنطقه‌ای، بازیگرانی جنگ طلب و ناامن کننده بوده‌اند و جز ناامنی، جنگ و اشغال ارمغان دیگری برای منطقه غرب آسیا نداشته‌اند.
وی خاطرنشان کرد: کلیه مراحل این رزمایش توسط کارشناسان خبره ستادکل نیروهای مسلح، قرارگاه مرکزی حضرت خاتم‌الانبیاء(ص) و ارتش جمهوری اسلامی ایران، مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.

تعیین زمان تزریق دز سوم واکسن کرونا سالمندان

 بابک عشرتی اپیدمیولوژیست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اظهار کرد: خیز پنجم کرونا ادامه دارد، اما همه استان‌ها به طور یکسان در منحنی اپیدمیولوژی قرار ندارند و برخی عقب‌تر و برخی جلوتر هستند.

او با اشاره به اینکه آنچه که ما را نگران می‌کند کندتر شدن روندکاهش ابتلا به بیماری کرونا است افزود: اگر شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت نکنیم روند کاهشی تبدیل به افزایشی می‌شود و موج ششم شکل می‌گیرد.

عشرتی با بیان اینکه بهترین سلاح برای مقابله با کرونا واکسیناسیون است افزود: باید با رعایت فاصله‌های اجتماعی و پرهیز از دورهمی همچنان به ماسک زدن ادامه دهیم.

اپیدمیولوژیست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی با اشاره به اینکه سالمندانی که از دز دوم آن‌ها چهار ماه گذشته است می‌توانند دز سوم را تزریق کنند خاطرنشان کرد: بحث واکسیناسیون دانش آموزان جدی است، زیرا مدارس باید به شرایط عادی بازگردندند و تعطیلی آن‌ها بیش از این به صلاح نیست.