قاصدک

قاصدک

اخبار و اطلاع رسانی و تحلیل
قاصدک

قاصدک

اخبار و اطلاع رسانی و تحلیل

رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش: اقتدا به منش شهدا راه برون‌رفت از مشکلات است


 

امیر سرتیپ دوم محمدرضا فولادی گفت: اقتدا به رفتار و منش شهدا شاید تنها راه برون‌رفت از مشکلات و معضلات اخلاقی و رفتاری امروز و روزهای آینده باشد. به همین دلیل، دشمنان سعی و تلاش می‌کنند که در کنار فراموشی سپرده شدن یاد و خاطره دفاع مقدس، یاد و خاطره شهدا نیز به بوته فراموشی سپرده شود.
به گزارش روابط عمومی ارتش، امیر سرتیپ دوم محمدرضا فولادی رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش در اجلاسیه 565 شهید ارتش قم اظهار داشت: بی‌شک امروز اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران مرهون خون شهدای پاک باخته و از جان گذشته است و اقتدا به رفتار و منش آن‌ها شاید تنها راه برون‌رفت از مشکلات و معضلات اخلاقی و رفتاری امروز و روزهای آینده باشد. به همین دلیل، دشمنان سعی و تلاش می‌کنند که در کنار فراموشی سپرده شدن یاد و خاطره دفاع مقدس، یاد و خاطره شهدا نیز به بوته فراموشی سپرده شود.
رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش گفت: در مقابله با این ترفند، وظیفه آحاد ملت و مسئولان است که در بزرگداشت یاد و خاطره شهدای عزیز همت گمارند تا به برکت خون آن عزیزان، با رقه‌هایی از فرهنگ شهیدان همچون سال‌های گذشته بارش رحمت خاصه الهی بر این کوی و برزن ببارد و همگان را از مکر دشمنان مصون سازد.
وی با اشاره به برگزاری پنج کنگره بزرگداشت شهدا در قم، بیان کرد: شاهد برگزاری ششمین آیین گرامیداشت و اجلاس ۵۶۵ شهید ارتش در استان قم هستیم و از این بابت، خداوند بزرگ را شکرگذار هستیم. نخستین کنگره شهدا در قم ۲۳ اردیبهشت سال جاری با محوریت ستاد ارتش، دومین یادواره شهدای ارتش در قم در تاریخ ۲۶ خرداد سال جاری با محوریت نیروی هوایی ارتش و سومین یادواره شهدای ارتش در قم نیز در تاریخ ۲۹ تیرماه سال جاری را با محوریت نیروی زمینی محوری ارتش برگزار کردیم.
رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش با اشاره به برگزاری کنگره‌های چهارم و پنجم گرامیداشت شهدا در قم گفت: چهارمین یادواره شهدای ارتش در قم روز سوم شهریورماه با محوریت نیروی پدافند هوایی ارتش و پنجمین کنگره نیز ۱۲ مهرماه را با محوریت نیروی دریایی راهبردی ارتش برگزار کردیم.
وی با بیان اینکه از سرکشی و دیدار با خانواده معظم شهیدان روحیه گرفتیم، افزود: ما اقداماتی همچون اجرای مراسم غبارروبی، عطرافشانی و نثار گل به مزار شهیدان، دیدار با خانواده معظم شهدا، آذین و نامگذاری بسیاری از معابر گذرگاه‌ها، خیابان‌ها و بزرگراه‌ها به نام شهدا، نصب تمثال شهیدان بر سر کوچه‌ها و خیابان، انجام تاریخ شفاهی و ثبت و ضبط خاطرات والدین، همسران و منسوبین شهیدان، مطالعه بر روی وصیت‌نامه و خاطرات همرزمان و تبیین کار بزرگ شهدا با روایتگری همرزمان شهدا در مدارس قم برای آشنایی با سبک زندگی شهدا جزو فعالیت‌های مهم برای گرامیداشت یاد و خاطره شهدای ارتش در قم است.
امیر فولادی تبیین سبک زندگی شهدا را یک امر ضروری برای آشنایی نسل جدید با ویژگی‌های شخصیتی شهدا دانست و تأکید کرد: اخلاص و ایمان، توکل و توسل، تقوا و قدرت معنوی، ایثار، فداکاری از خودگذشتگی، عزم استوار و پولادین، دین فهمی و دین‌داری، بصیرت و عقلانیت، شناخت نیاز لحظه و اقدام به موقع و گمنامی و بی ادعایی جزو ویژگی‌های شاخص شهدا هستند که به فرموده امام خمینی (ره) هر کدام از شهدا فتح‌الفتوحی برای انقلاب اسلامی بودند، الگو گرفتیم و به خودمان بالیدیم.
وی افزود: بردن نام شهدا و تکرار یاد آن‌ها افتخار است و ادامه راه آن‌ها نیز موجب افتخار ما است، البته با همه این اوصاف اعتراف می‌کنیم
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.