قاصدک

قاصدک

اخبار و اطلاع رسانی و تحلیل
قاصدک

قاصدک

اخبار و اطلاع رسانی و تحلیل

امیر سرتیپ نصیرزاده با خانواده شهید رحمانی دیدار کرد




‌به گزارش   حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی میثاق نیوز، در آستانه آغاز چهلمین سالگرد دفاع مقدس امیر عزیز نصیرزاده فرمانده نیروی هوایی ارتش میزبان خانواده شهید سرتیپ دوم خلبان محمدرضا رحمانی در ستاد این نیرو بود.

امیر نصیرزاده در این دیدار ضمن گرامیداشت یاد و خاطره آن شهید بزرگوار گفت: شهید رحمانی مانند تمامی شهدای خلبان دوران دفاع مقدس، برای حفاظت از آسمان این مرز و بوم جان خویش را فدا کرد تا همچنان امنیت ایران اسلامی برقرار باشد و من و تمامی همرزمان آن شهید والامقام به داشتن چنین غیور مردانی افتخار می‌کنیم.

وی با بیان اینکه شهید سرتیپ دوم خلبان رحمانی از شهدای ارزشمند نیروی هوایی است، خاطرنشان کرد: شهید رحمانی علاوه بر تخصص و تبحر در بحث پروازی، یک استاد خلبان ممتاز و از حافظان قرآن کریم بود.

فرمانده نیروی هوایی ارتش خاطرنشان کرد: شهید رحمانی چه از لحاظ تخصص و تبحر پروازی و چه در بحث مکارم اخلاقی، یکی از بهترین نیروی هوایی بود و به خواست خدا ما راه این شهید بزرگوار را پر قدرت‌تر از گذشته ادامه خواهیم داد.

شهید سرتیپ دوم خلبان محمد رضا رحمانی، یکی از خلبانان زبده و باتجربه نیروی هوایی ارتش بود که با روحیه جهادی و با انجام صد‌ها مرحله پرواز (قریب به دوهزار ساعت پرواز) در ماموریت‌های مختلف کارنامه درخشانی از خود به یادگار گذاشته است.

این شهید والامقام در چهارم دی ماه سال ۱۳۹۸، در یک حادثه هوایی با هواپیمای میگ ۲۹، حین انجام ماموریت در ارتفاعات سبلان به فیض شهادت نایل آمد.

انتهای پیام/



در آستانه هفته دفاع مقدس؛ امیر سرتیپ نصیرزاده با خانواده شهید رحمانی دیدار کرد

چرا جنگ پس از فتح خرمشهر ادامه پیداکرد؟




به گزارش  خبرنگار  حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی میثاق نیوز،، مهمان ارجمند این هفته برنامه «دست‌خط»، با توجه به اینکه ایام دفاع مقدس را پیش رو داریم و ۴۰ سالگی دفاع مقدس ۸ ساله است، یکی از امیران عزیز ارتش جمهوری اسلامی ایران هست که ۸ سال دفاع مقدس را در کارنامه درخشان خود دارد و از این مرز و بوم دفاع کرد و بعد از آن، فرماندهی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی را در کارنامه‌اش دارد. رئیس ستاد مشترک ارتش جمهوری اسلامی را تا سال ۸۴ برعهده داشته است.

معاون بازرسی ستاد کل نیرو‌های مسلح، جانشینی اداره ارکان ستاد کل نیرو‌های مسلح و سمت‌های دیگر را برعهده داشته است. الان هم به عنوان فرد تاثیرگذار در حوزه ستاد کل نیرو‌های مسلح و ارتش جمهوری اسلامی شناخته می‌شود. خاطرات ویژه‌ای از امیر سپهبد صیاد شیرازی دارد که حتماً خواهیم شنید.



امیر پورشاسب در برنامه دست‌خط: چرا جنگ پس از فتح خرمشهر ادامه پیداکرد؟ / جزئیاتی از حادثه هواپیمای اوکراینی و ناوچه کنارک


ادامه مطلب ...

نمایشگاه دستاورد‌های دفاع مقدس افتتاح می‌شود




به گزارش  حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی میثاق نیوز، علی اصغر جعفری مدیرعامل باغ موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با بیان این که باغ موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس هم برنامه‌های متعددی را از ابتدای امسال در این راستا برگزار کرده است و در هفته دفاع مقدس چند برنامه ملی در باغ موزه برگزار می‌شود، گفت: در اولین روز از هفته دفاع مقدس (۳۱ شهریور)، در باغ موزه میزبان تعدادی از فرماندهان ارشد نیرو‌های مسلح و پیشکسوتان دفاع مقدس هستیم که این برنامه همزمان در کل کشور است و حدود یک میلیون نفر از پیشکسوتان سراسر استان‌ها و شهرستان‌ها تجلیل می‌شوند.

وی ادامه داد: یکی از افتخاراتی که امسال در این برنامه نصیب ما و همه رزمندگان شده است، ارتباط تصویری مقام معظم رهبری با مجموعه رزمندگان ایران اسلامی در کل کشور است که شامل فرماندهان ارشد و رزمندگان فعال و نقش آفرین در دفاع مقدس است.

وی افزود: همزمان با این برنامه در ۳۱ شهریور نمایشگاه دستاورد‌های دفاع مقدس افتتاح می‌شود و در روز دوم مهر هم دو برنامه ملی در باغ موزه برگزار می‌شود که نخستین برنامه افتتاح ۹ موزه در ۹ استان است که به صورت ویدئوکنفرانس با حضور مقامات کشوری افتتاح می‌شود و برنامه دوم نیز نمایشگاه ملی دستاورد‌های دفاع مقدس است که در باغ موزه آغاز به کار می‌کند.



مدیرعامل باغ موزه دفاع مقدس: نمایشگاه دستاورد‌های دفاع مقدس افتتاح می‌شود


ادامه مطلب ...

بالگرد‌های ایزوله هوانیروز ارتش در خدمت بیماران کرونایی

به گزارش   حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی میثاق نیوز، امیر سرتیپ دوم خلبان یوسف قربانی فرمانده هوانیروز ارتش، با اشاره به اقدامات نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی در زمینه مبارزه با کرونا، گفت: ما در حوزه بهداشت و درمان، کمک شایانی به کشور می‌کنیم.

وی افزود: ۱۷ استان را در مناطق صعب‌العبور که تردد ماشین و وسیله نقلیه انجام نمی‌شود، پوشش هوایی می‌دهیم؛ بالگرد‌ها به کمک خانواده‌ها و افراد مصدوم و یا با وضعیت وخیم می‌روند. مواردی داشتیم چنانچه این بیماران به بیمارستان منتقل نمی‌شدند، صد در صد فوت می‌شدند.

وی افزود: در بحث کرونا نیز علاوه بر سیستم‌های زمینی ضدعفونی، پالایش‌کننده، ایجاد نقاهت‌خانه و دیگر فعالیت‌های انجام شده  در یگان‌ها، بالگرد‌هایی را آماده کردیم که در صورت نیاز و ضرورت بتوانیم در سطح شهر‌ها، ضد عفونی را انجام دهیم.

فرمانده هوانیروز ارتش اظهار کرد: همچنین بالگردی را برای ایزوله کردن بیماران کرونایی اختصاص داده‌ایم، چنانچه در روستایی بیماری بود بتوانیم با این بالگرد بیمار را به بیمارستان انتقال دهیم. الحمدلله در موضوع بالگرد و ایزوله کردن اقدامات با ارزشی انجام داده‌ایم.

انتهای پیام/



امیر سرتیپ دوم قربانی مطرح کرد؛ بالگرد‌های ایزوله هوانیروز ارتش در خدمت بیماران کرونایی

اختتامیه هجدهمین دوره رزم مقدماتی دانشجویان دانشگاه‌های افسری ارتش برگزار شد

به گزارش حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی میثاق نیوز، آیین اختتامیه هجدهمین دوره رزم مقدماتی دانشجویان دانشگاه‌های افسری ارتش با حضور امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در مرکز آموزش جواد الائمه (ع) نیروی زمینی برگزار شد.

در این مراسم که رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، فرماندهان نیروی زمینی، پدافند هوایی، هوایی و دریایی ارتش نیز حضور داشتند. دانشجویان دوره رزم مقدماتی دانشگاه‌های افسری امام علی (ع)، خاتم الانبیاء (ص)، شهید ستاری، علوم دریایی امام خمینی (ره) و علوم و فنون فارابی از جلوی فرمانده کل ارتش و سایر مقامات عالی‌رتبه حاضر در جایگاه رژه رفتند.

انتهای پیام/



با حضور فرمانده کل ارتش؛ اختتامیه هجدهمین دوره رزم مقدماتی دانشجویان دانشگاه‌های افسری ارتش برگزار شد

اولین حضور زیردریایی فاتح در رزمایش ذوالفقار ۹۹ ارتش

به گزارش حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی میثاق نیوز، زیردریایی تمام ایرانی فاتح برای اولین بار در رزمایش مشترک ذوالفقار ارتش جمهوری اسلامی ایران حضور پیداکرد.

اجرای ماموریت گشت اطلاعاتی و عملیاتی در منطقه عمومی رزمایش مشترک ذوالفقار ۹۹ ارتش و حضور در آب‎های دوردست در شمال اقیانوس هند (تا مدار ۱۰ درجه) از جمله عملیات‌هایی بود که توسط زیردریایی فاتح در این رزمایش انجام شد.

گفتنی است زیردریایی فاتح اولین زیردریایی ساخت ایران در کلاس متوسط است که با تلاش وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح و همکاری نیروی دریایی ساخته شده و بهمن ماه سال ۱۳۹۷ با حضور رئیس جمهور به ناوگان جنوب نیروی دریایی ارتش در بندرعباس ملحق شد.


اولین حضور زیردریایی فاتح در رزمایش ذوالفقار ۹۹ ارتش

انتهای پیام/

موشک قادر در رزمایش ذوالفقار ارتش شلیک شد

به گزارش حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی میثاق نیوز، در ادامه مرحله اصلی رزمایش مشترک ذوالفقار ۹۹ ارتش، عملیات انهدام یگان‌های سطحی و شناوری دشمن با شلیک موشک کروز قادر تمرین شد.

در این مرحله از رزمایش موشک کروز قادر با شلیک از سایت‌های موشکی ساحل به دریای نیروی دریایی ارتش، شناور هدف در فاصله بیش از ۲۰۰ کیلومتری را با موفقیت مورد اصابت قرار داد.

امیر دریادار دوم شهرام ایرانی سخنگوی رزمایش ذوالفقار ۹۹ ارتش در تشریح این بخش از رزمایش، اظهار کرد: نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران امروز با در اختیار داشتن طیف متنوعی از موشک‌های کروز دریایی در برد‌های مختلف، توانمندی اجرای آتش موثر موشکی از سایت‌های موشکی ساحل به دریا و همچنین یگان‌های سطحی و زیرسطحی را دارد.

سخنگوی رزمایش ذوالفقار ۹۹ ارتش ادامه داد: موشک‌های کروز دریایی که امروز در اختیار ارتش قرار دارد، از قابلیت‌های ویژه‌ای از جمله سرجنگی موثر با قدرت انفجار بالا و اجرای عملیات در محیط جنگ الکترونیک برخوردار است.

دریادار دوم ایرانی با تاکید بر اینکه امروز سامانه‌های موشکی ساحل به دریای نیروی دریایی ارتش در سرتاسر سواحل جنوبی کشور مستقر هستند، خاطرنشان کرد: با رونمایی از موشک کروز دریایی با برد بلند جهش قابل توجهی در توان موشکی ارتش و دکترین دفاعی جمهوری اسلامی ایران ایجاد خواهد شد.


بیشتر بخوانید

اولین حضور زیردریایی فاتح در رزمایش ذوالفقار ۹۹ ارتش



با قدرت انهدام هدف در فاصله ۲۰۰ کیلومتری؛ موشک قادر در رزمایش ذوالفقار ارتش شلیک شد


انتهای پیام/

پهپاد رزمی کمان – ۱۲ عملیاتی شد

به گزارش حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی میثاق نیوز، پهپاد رزمی کمان -۱۲ که اولین پهپاد رزمی ارتش جمهوری اسلامی ایران است و توسط متخصصین نیروی هوایی ارتش طراحی و تولید شده است، با پرواز بر فراز منطقه رزمایش مشترک ذوالفقار ۹۹ ارتش جمهوری اسلامی ایران، ماموریت از پیش تعیین شده خود شامل رصد و پایش منطقه رزمایش را با موفقیت انجام داد.

همچنین در ادامه این سناریو از رزمایش، پهپاد‌های ابابیل نیروی هوایی ارتش با استفاده از بمب‌های هوشمند و نقطه‌زن «قائم» موفق به انهدام اهداف خود در منطقه رزمایش شدند.

انتهای پیام/



عملیات پهپادهای نهاجا در رزمایش ذوالفقار ۹۹ ارتش؛ پهپاد رزمی کمان - ۱۲ عملیاتی شد

عملیات کمک مومنانه در سواحل مکران اجرا شد

به گزارش حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی میثاق نیوز، همزمان با برگزاری رزمایش مشترک ذوالفقار ۹۹ ارتش در منطقه عمومی سواحل مکران، عملیات مردم یاری توسط یگان‌های مختلف ارتش نیز در شهرستان جاسک و مناطق کم برخوردار در سواحل مکران اجرا شد.

این مرحله از رزمایش با اعزام نیرو‌های بهداشت و درمان ارتش جمهوری اسلامی ایران به مناطق کم برخوردار در منطقه عمومی رزمایش آغاز شد و در آن متخصصین ارتش به ارائه خدمات درمانی رایگان از جمله (ویزیت، تحویل دارو و اهدای بسته سلامت) پرداختند.

همچنین در راستای خدمت رسانی به مردم مناطق محروم و همچنین ارتقاء سطح سلامت عمومی هموطنان بیمارستان شهرستان جاسک نیز توسط اداره بهداشت و درمان نیروی دریایی ارتش تجهیز و تقویت شد.

در این بخش از رزمایش همچنین استقرار بیمارستان سیار با تجهیزات پزشکی شامل اتاق عمل سیار، اتوبوس آمبولانسی، درمانگاه سیار، تجهیزات آزمایشگاهی و … نیز به کار گرفته شده و در راستای حفظ سلامت رزمندگان حاضر در رزمایش خدمات رسانی می‌کند.

اهدای بسته‌های غذایی، معیشتی و بهداشتی به مردم مناطق کم برخوردار در قالب کمک‌های مومنانه ارتش جمهوری اسلامی ایران بخشی دیگر از اقدامات مردم یاری در خلال برگزاری رزمایش مشترک ذوالفقار ۹۹ ارتش بود.



همزمان با برگزاری رزمایش ذوالفقار ۹۹؛ عملیات کمک مومنانه در سواحل مکران اجرا شد

انتهای پیام/

ساقط کردن اهداف دوردست توسط پهپاد سیمرغ

به گزارش  حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی میثاق نیوز،  در ادامه برگزاری مراحل اصلی رزمایش مشترک ذوالفقار ۹۹ ارتش، پهپاد بومی سیمرغ نیروی دریایی ارتش با استفاده از بمب‌های هوشمند و نقطه زن سدید اهداف خود در آب‌های دوردست را مورد حمله و اصابت قرار داد.

در این مرحله از رزمایش پهپاد سیمرغ با پرواز از پایگاه مبدأ و طی مسافت بیش از هزار کیلومتر موفق به هدف قرار دادن یک فروند شناور سطحی در آب‌های دوردست با استفاده از بمب‌های هوشمند و نقطه زن سدید شد.

گفتنی است پهپاد رزمی سیمرغ با برد بلند عملیاتی و مداومت پروازی ۲۴ ساعت که قابلیت اجرای عملیات‌های مختلفی از جمله گشت، شناسایی، اجرای عملیات رزمی و جنگال را دارد، آذرماه سال ۱۳۹۸ با حضور فرمانده نیروی دریایی ارتش به منطقه سوم دریایی نبوت نداجا در کنارک ملحق شد.



عملیات پهپادی در رزمایش ذوالفقار ۹۹ ارتش در حال انجام است؛ ساقط کردن اهداف توسط پهپاد سیمرغ در دور دست

انتهای پیام/

شلیک موشک زیرسطح به سطح از زیردریایی غدیر

به گزارش  حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی میثاق نیوز،  در ادامه برگزاری مراحل اصلی رزمایش مشترک ذوالفقار ۹۹ ارتش، زیردریایی کلاس غدیر با موفقیت یک فروند موشک کروز زیرسطح به سطح را بر علیه هدف شناوری شلیک کرد.

امیر دریادار دوم شهرام ایرانی سخنگوی رزمایش مشترک ذوالفقار ۹۹ ارتش با اعلام این خبر گفت: این موشک زیرسطحی قابلیت نصب بر روی هر نوع زیردریایی را دارد و امروز این موشک در مراحل تولید انبوه قرار گرفته و همه زیردریایی‌های ارتش به این موشک مجهز خواهند شد.

وی با بیان اینکه این موشک دست بلندی را برای نیروی دریایی در زیر سطح ایجاد می‌کند و قطعا بر علیه دشمن یک توان کوبنده و جدی است، ادامه داد: برد این موشک در آینده به میزان قابل توجهی افزایش پیدا خواهد کرد.

دریادار ایرانی با بیان اینکه هم اکنون علاوه بر زیردریایی‌های کلاس غدیر، زیردریایی تمام ایرانی فاتح نیز قابلیت شلیک موشک کروز ضدکشتی را دارد، خاطرنشان کرد: موشک نصب شده بر روی زیردریایی فاتح، نسل جدیدی از موشک نصر است که در پروژه «جاسک۲» به نتیجه رسیده و با نمونه‌های گذشته موشک کروز نصر از لحاظ بُرد و قدرت انهدام نیز تفاوت‌هایی دارد.



در رزمایش ذوالفقار ۹۹ انجام شد؛ شلیک موشک زیرسطح به سطح از زیردریایی غدیر

انتهای پیام/

حضور و نظارت فرمانده کل ارتش در مراحل مختلف رزمایش ذوالفقار ۹۹

به گزارش حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی میثاق نیوز، امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران که از روز‌های آغازین و مقدماتی تا مراحل اصلی رزمایش در منطقه حضور دارد از نزدیک بر عملیات تاخت آبخاکی و بیچینگ، عملیات رهگیری هواگرد‌های متخلف آمریکایی توسط جت کرار، شلیک موشک‌های شلمچه و قادر، پرواز پهپاد‌های کمان و ابابیل و بخش‌های دیگر اجرای رزمایش حضور یافته و در ادامه بر نمایش قدرت یکان‌های شناور سطحی و زیرسطحی و هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران نظارت خواهد کرد.

امیر سرلشکر موسوی همچنین با حضور در بین فرماندهان مستقر در قرارگاه‌های تاکتیکی و رزمندگان مستقر در صحنه عملیات از تلاش شبانه روزی آنان و اجرای مطلوب مأموریت‌های محوله قدردانی کرد.



حضور و نظارت فرمانده کل ارتش در مراحل مختلف رزمایش ذوالفقار ۹۹

انتهای پیام/

رهگیری هواگردهای آمریکایی توسط پهپاد کرار

به گزارش حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی میثاق نیوز، در جریان برگزاری رزمایش ذوالفقار ۹۹ ارتش، سه فروند هواگرد آمریکایی شامل هواپیمای P-۸ و پهپاد‌های MQ-۹ و RQ-۴ در حالی که از کیلومتر‌ها دورتر در رصد کامل شبکه یکپارچه پدافند هوایی کشور قرار داشته اند، وارد منطقه شناسایی پدافند هوایی کشور شده و بر خلاف قوانین و مقررات اقدام به تخلف و ورود غیر مجاز به محدوده ADIZ (منطقه شناسایی دفاع هوایی) ایران کردند.

پس از کشف و اخطار به آن‌ها توسط سامانه‌های راداری نیروی پدافند هوایی ارتش، برای فاصله گرفتن از فضای رزمایش و با بی توجهی به اخطار‌های صادره، توسط پهپاد کرار نیروی پدافند هوایی ارتش رهگیری شدند.

این هواگرد‌های آمریکایی پس از پرواز پهپاد کرار و قاطعیت پدافند هوایی در رهگیری، مسیر خود را تغییر داده و از منطقه رزمایش و فضای ADIZ کشور فاصله گرفتند.

انتهای پیام/

 
 
در رزمایش ذوالفقار ۹۹ انجام شد؛ رهگیری هواگردهای آمریکایی توسط پهپاد کرار

تجهیزات راهبردی ساخت داخل در رزمایش ذوالفقار با موفقیت آزمایش شد




به گزارش حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی میثاق نیوز،  امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در پایان رزمایش مشترک ذوالفقار ۹۹ ارتش که از پنجشنبه هفته گذشته در منطقه جنوب کشور از شرق تنگه هرمز تا شمال اقیانوس هند آغاز شده است، گفت: آنچه شاهد بودیم یک رزم مشترک نیرو‌های چهارگانه ارتش و قرارگاه پدافند هوایی بود که الحمدالله با هماهنگی بسیار خوبی تقریبا به تمام اهداف از پیش تعیین شده خود رسید.

وی با بیان اینکه در این رزمایش موفق شدیم زیردریایی‌ها و پهپاد‌های ساخت ایران را براساس ماموریت‌های تعریف شده و با موفقیت وارد عملیات کنیم، افزود: زیردریایی ایرانی فاتح با توانمندی‌های عملیاتی بالا و قوس در آب‌های آزاد و همچنین پهپاد دوربرد ایرانی سیمرغ با استمرار پروازی بالا، دست بلند نظام در صیانت از استقلال و اقتدار جمهوری اسلامی هستند که به زیبایی در این رزمایش و در سازمان رزم جدید ارتش بکار گرفته شدند.



سرلشکر موسوی: تجهیزات راهبردی ساخت داخل در رزمایش ذوالفقار با موفقیت آزمایش شد



ادامه مطلب ...

موضوع بسته شدن فرودگاه چابهار تحریف نشود

به گزارش حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی میثاق نیوز، در پی درج مصاحبه سعید چلندری معاون حمل و نقل و ترانزیت منطقه آزاد چابهار در خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران در تاریخ ۲۱ شهریور ۹۹ و ادعای وی مبنی بر اقدام نیروی هوایی به بستن فرودگاه چابهار به روی پرواز‌های غیر نظامی، کارشناس امور اراضی و املاک نهاجا به این اظهارات پاسخ داد.


کارشناس امور اراضی و املاک نیروی هوایی: موضوع بسته شدن فرودگاه چابهار تحریف نشود



 

ادامه مطلب ...