قاصدک

قاصدک

اخبار و اطلاع رسانی و تحلیل
قاصدک

قاصدک

اخبار و اطلاع رسانی و تحلیل

ظلم بزرگ رسانه های جهان به مسلمانان

از دیوید کامرون تا بقیه سران کشورها و همینطور رسانه های خبری هنگامی که در مورد تروریست های داعش صحبت می کنند از لفظ جهادی صحبت می کنند. آیا این لفظ توصیف صحیحی از تروریست ها است؟


به گزارش سرویس دینی جام نیوز به نقل از (hereisthecity): با شدت گرفتن جنایات داعش، رسانه های بیشتری اکنون اخبار مربط به اعمال و رفتار وحشیانه آنها را پوشش می دهند. سوال اینجاست که آیا آنها در پوشش خبری خود دچار اشتباه نیستند؟

 

مدتهاست که رسانه های بین المللی برای توصیف تروریست ها از لفظ "جهادی" استفاده می کنند. اکنون این به یک قاعده فراگیر تبدیل شده است؛ از دیوید کامرون نخست وزیر انگلستان تا بقیه سران کشورها و همینطور رسانه های خبری هنگامی که در مورد تروریست های داعش صحبت می کنند از لفظ جهادی صحبت می کنند. آیا این لفظ توصیف صحیحی از تروریست ها است؟

 

تعبیر جهادی که رسانه های بین المللی بکار می برند شامل انواع و اقسام گروه های افراطی و تروریست می شود. از القاعده در افغانستان و داعش در عراق گرفته تا الشباب و بوکو حرام در آفریقا. در حقیقت تعبیر جهاد در ذهن بسیاری از مردم دنیا  مساوی با ترور و جنایت شده است.

 

واقعیت این است که لفظ جهاد کلمه ای مقدس برای مسلمانان جهان است. آنها این لفظ را برای دفاع از خود در برابر بیگانگان بکار می برند. برای نمونه جنگ هایی که پیامبر اسلام در مقابل دشمنان از خود دفاع کرد را جهاد می نامند. این لفظ بهیچ عنوان شامل ترور و کشتن افراد بیگناه نمی شود.

 

هنگامی که رسانه ها تعبیر جهادی را برای داعش بکار می برند میلیون ها مسلمان را از خود می رنجانند. بیش از یک میلیارد و پانصد میلیون مسلمان در جهان به صورت صلح آمیز زندگی می کنند و مساوی دانستن اسلام با افراط بی انصافی بزرگی در حق این دین بزرگ است.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.