قاصدک

قاصدک

اخبار و اطلاع رسانی و تحلیل
قاصدک

قاصدک

اخبار و اطلاع رسانی و تحلیل

جنگی سرنوشت ساز در عرصه جهانی/ آمریکا از ایران و روسیه عقب افتاد

هافینگتون پست و بیزینس اینسایدر بررسی کردند؛
جنگی سرنوشت ساز در عرصه جهانی/ آمریکا از ایران و روسیه عقب افتاد
... آمریکا فاقد این قابلیت کماندویی سایبری ترکیبی است. این طعنه آمیز است؛ کشوری که خانه دره سلیکون [نخستین و بزرگ ترین پارک فناوری جهان] است در نوآوری نظامی در حیطه قابلیت های تاکتیکی سایبری، به مراتب از دولت هایی با سطح پیشرفت تکنولوژی کمتر، عقب افتاده است.
 
 

به گزارش سرویس سیاسی جام نیوز، پایگاه خبری هافینگتون پست آمریکا (Huffingtonpost)، در خبری تحت عنوان "چرا روسیه و ایران کماندوهای سایبری بیشتری از آمریکا دارند؟" به بررسی اهمیت و جایگاه جنگ سایبری و مقایسه قدرت سایبری ایران و روسیه با آمریکا پرداخت.

 

هافینگتون پست با اشاره به تغییر مسئول وزارت دفاع آمریکا، بازگشت نیروهای آمریکایی به عراق و تمدید زمان استقرار نیروهای این کشور در افغانستان نوشت: اکنون وقت آن است که ایده های جدید در مورد امنیت ملی را بپذیریم.

 

در این گزارش آمده است: یکی از رویکردهای کلیدی جدید، عملیات های ویژه جنگ سایبری است؛ که ترکیبی از کامپیوترهای پیشرفته، شبکه های اجتماعی، قابلیت های اطلاعاتی نظامی و نیروهای عملیات ویژه است، و این موضوع برای آمریکا نیز استثناء نیست.

 

نگارنده گزارش پس از بیان اهمیت و جایگاه جنگ سایبری  می نویسد: برخلاف بسیاری از کشورهای دیگر، به ویژه روسیه و ایران، آمریکا فاقد نیروی سایبری ترکیبی و قابلیت عملیات های ویژه است.

 

 

در ادامه این گزارش با بیان توانایی هایی سایبری ایران و روسیه، به کنترل اغتشاشات سال 88 در ایران و همچنین کمک سایبری ایران به سوریه اشاره شده و آمده است: این موفقیت ها اتفاقی نیست.

 

"هافینگتون پست" همچنین با اشاره به ضعف سایبری آمریکا آورده است: اما آمریکا فاقد این قابلیت کماندویی سایبری ترکیبی است. این طعنه آمیز است؛ کشوری که خانه دره سلیکون [نخستین و بزرگ ترین پارک فناوری جهان] است در نوآوری نظامی در حیطه قابلیت های تاکتیکی سایبری، به مراتب از دولت هایی با سطح پیشرفت تکنولوژی کمتر، عقب افتاده است.

 

نشریه آمریکایی بیزینس اینسایدر (Businessinsider)، نیز در خبری تحت عنوان "ایران رسما یک نقش آفرین واقعی در جنگ سایبری جهانی است"، به بررسی قدرت سایبری ایران پرداخت.

 

در این خبر آمده است: ایران در سال های گذشته به صورت پیوسته و مداوم، ظرفیت های جنگ سایبری خود را توسعه داده و اکنون تهدیدی قابل توجه برای آژانس های دولتی و زیرساخت های مهم و حیاتی [غرب] به حساب می آید.

 

در این خبر همچنین به نقل از "دیوید کندی"، کارشناس سایبری آمریکا آمده است: جنگ سایبری به بمب های پیشرفته احتیاج ندارد و مدتی است که ایران سرمایه گذاری خود در این بخش را کلید زده است.

 

 

 

 

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.