قاصدک

قاصدک

اخبار و اطلاع رسانی و تحلیل
قاصدک

قاصدک

اخبار و اطلاع رسانی و تحلیل

وجود دانش یک عامل مهم و تأثیرگذار در استحکام نظام اسلامی است





نایب رئیس مجلس:

وجود دانش یک عامل مهم و تأثیرگذار در استحکام نظام اسلامی است

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد گفت: در کنار آرمان‌گرایی برای استحکام نظام اسلامی وجود دانش به عنوان یک عامل مهم و تأثیرگذار مطرح است.

 حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد، نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی در مراسم گرامیداشت بیستمین سالگرد شهادت شهید سرلشکر منصور ستاری و 11 نفر از همرزمانش که در محل فرماندهی آموزش‌های هوایی شهید خضرایی برگزار شد، گفت: در کنار آرمان‌گرایی برای استحکام نظام اسلامی وجود دانش به عنوان یک عامل مهم و تأثیرگذار مطرح بوده و باید ملت ایران قله‌ها و مرزهای دانش را فتح کند و این راهبرد نظام و دغدغه سکاندار نظام اسلامی است.

در این مراسم که با حضور حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، دکتر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی، دکتر سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، سرلشکر سلیمی مشاور ارشد فرمانده معظم کل قوا، امیر سرتیپ خلبان حسن شاه صفی فرمانده نیروی هوایی ارتش، حجت الاسلام جلیلی صفت رئیس اداره عقیدتی سیاسی این نیرو و جمع دیگری از مسئولین کشوری و لشکری و نیز خانواده معظم شهدا و مردم شهید پرور کشورمان برگزار شد؛نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: شرایط امروز نفت تیر خلاص بر کشورهای تک محصولی است که تمام ارزش‌های آنها مبتنی بر اقتصاد تک محصولی است.

حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد در ادامه اظهار داشت: راهبرد جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های گوناگون مدیریتی و نیروهای مسلح از آیه کریمه "واعدلهم مستطعم من قوه" نشات می‌گیرد که همواره اشاره به صف آرایی دو اردوگاه توحید و شرک دارد. 

نایب رئیس مجلس ادامه داد: یکی از مسائلی که برای کشورهای منطقه و جهان مطرح بوده و آن در ملاقات با سران خارجی به طور شفاف لمس کرده‌ایم، این است که چگونه مستکبرین نسبت به سال‌های گذشته تغییر رفتار داده‌اند و آن‌هایی که روزی تهدید نظامی می‌کردند امروز جمهوری اسلامی را به عنوان یک قدرت راهبردی و تأثیرگذار می‌شناسند و چرا آن‌هایی که روزی دم از تحریم و تهدید می‌زدند امروز با یک هیئت مقتدر که تکیه‌گاهش نیروهای مسلح است در یک میز مذاکره می‌کنند. 

حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد تأکید کرد: ملت ایران توانسته تحریم‌ها، بلوکه شدن ذخایر ارزی، و فتنه 88 را پشت سر بگذارد و حماسه اقتدار آفرین 24 خرداد را خلق کرده و براساس راهبرد رهبر معظم انقلاب به عنوان یک نماد قدرت در منطقه و جهان تبدیل شود. 

وی با اشاره به اهمیت کلید واژه‌های قدرت گفت: آرمان‌گرایی نگاه به افق‌های بلند، داشتن علم و دانش از عوامل اقتدار جمهوری اسلامی بوده و نگاه کلانی که در اتحاد کشورهای اسلامی است و وجود متحدینی مثل عراق و سوریه و کشورهای منطقه که منافع اسلامی را سرلوحه کار قرار داده‌اند از عوامل اصلی اقتدار می‌باشد. 

نایب رئیس مجلس با اشاره به شکست خفت‌وار اعراب در جنگ 6 روزه مقابل رژیم صهیونیستی اظهار داشت: مقاومت اسلامی در جنگ 33 روزه، 22 روزه و 51 روزه شکست سختی بر دشمن تا بن دندان مسلح رژیم صهیونیستی وارد کردند.

وی ادامه داد: در کنار آرمان‌گرایی برای استحکام نظام اسلامی وجود دانش به عنوان یک عامل مهم و تأثیرگذار مطرح بوده و باید ملت ایران قله‌ها و مرزهای دانش را فتح کند و این راهبرد نظام و دغدغه سکاندار نظام اسلامی است.

نایب رئیس مجلس با اشاره به دستیابی به یک اقتصاد بزرگ و پویا و دانش بنیان به عنوان یکی دیگر از اصول اقتدار افزود: با این روش می‌توان منابع طبیعی ارزشمند ما با بالاترین ارزش افزوده ممکن به فروش برسد و این نقشه راه ما است. 

وی ادامه داد: ما به دنبال اقتصادی هستیم که بودجه جاری آن قطره‌ای به مواد خام تکیه نداشته باشد.

ابوترابی‌فرد با بیان این که تحریم و کاهش قیمت نفت یک فرصت طلایی برای جهش بوده ادامه داد: برای استحکام ساختاردرونی نیاز به یک قدرت اقتصادی و دفاعی بازدارنده در عمل و نه در شعار هستیم که یکی از نقاط کلیدی آن وجود نیروهای مسلح بازدارنده است. 

نایب رئیس مجلس با مطرح کردن بیانات مقام معظم رهبری درباره پاسخ جدی به هر گونه تهدیدات ادامه داد: آیا اگر اقتدار نیروهای دفاعی نباشد امکان مطرح کردن چنین سخنی وجود دارد؟ دنیا با واقعیت‌ها و نه با کلمات و واژه‌ها روبه روست و نیروهای مسلح ما اعم از ارتش و سپاه با مدیریت فرماندهی معظم کل قوا توانسته با دنیای استکبار مقابله کند و با قدرت با آنها سخن بگوید.

وی تاکید کرد: قدرت‌های نظامی شیطانی اردوگاه غرب نمی‌توانند هزینه تعرض به آسمان، دریا و زمین جمهوری اسلامی را برآورد کنند و راهبرد نظامی جمهوری اسلامی ایران و تجربه دفاع مقدس و تجاوزهای مکرر استکبار به ملت‌های مظلوم باعث شده که آن‌ا نتوانند برآورد هزینه تعرض به حریم جمهوری اسلامی ایران را داشته باشند.

ابوترابی‌فرد خاطر نشان کرد: راهبرد ما این است که به یک قدرت بازدارنده برای امنیت ایران، منطقه و خلیج فارس تبدیل شویم و در این عرصه از اهداف تعریف شده پیش گرفته‌ایم.

وی در پایان با برشمردن خصوصیات شهید ستاری گفت: شهید ستاری دانش را برای موفقیت نیروی هوایی و اقتدار آن به کار گرفت که نتیجه آن عملیات مهم هفتم آذر بود.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور نیز در این مراسم گفت: مهم نیست که از چه سلاح‌هایی استفاده می‌کنیم مهم این است که با استفاده از تبدیل دانش به فناوری پیروز جنگ باشیم.

 سورنا ستاری، فرزند شهید ستاری و معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور در حاشیه مراسم بیستمین سالگرد بزرگداشت شهید ستاری در جمع خبرنگاران درباره همکاری‌های دانش بنیان این معاونت با نیروهای مسلح گفت: همکاری‌های لازم با نیروهای مسلح از جمله شرکت(پنها) هلی‌کوپترسازی را داریم و تا حد توان با ارگان‌های مرتبط با جهاد خودکفایی همکاری خواهیم کرد. 

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور با اشاره به پیروزی‌های به دست آمده در هشت سال دفاع مقدس خاطر نشان کرد: زمانی که تمام دنیا در خلیج فارس و نقاط مختلف به دشمن کمک می‌کرد نوع تفکر به سمت تفکر دانش بنیان بود و مهم نبود که چه سلاحی در دست داریم و تلاش بر این بود که با تبدیل دانش به فناوری پیروز جنگ باشیم.

گفتنی است در پایان این مراسم از خانواده معظم شهدای حادثه 15 دی ماه سال 73 تجلیل شد

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.