قاصدک

قاصدک

اخبار و اطلاع رسانی و تحلیل
قاصدک

قاصدک

اخبار و اطلاع رسانی و تحلیل

ویژه ولادت علی ابن موسی الرضا (علیه السلام)

ویژه ولادت علی ابن موسی الرضا (علیه السلام)
هر کس می‌خواهد محضر امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) را درک کند؛ راهش ...

سالروز ولادت امام رضا علیه‌السلام بهانه ای شد تا در دریای سخنان و انوار گهربار آن امام همام غوری کنیم. یکی از توصیه های امام رضا (علیه‌السلام) تاکید به دعا برای حضرت ولیعصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) است.

«یونس بن عبدالرحمن» از محدثان مشهور شیعه که توفیق درک محضر و زیارت سه امام بزرگوار؛ امام جعفر صادق، امام موسی کاظم و امام رضا (علیهم السلام) را درک کرده است، حدیثی را از حضرت علی ابن موسی‌الرضا (علیه‌السلام)نقل می‌کنند* که دربردارنده دعای بسیار زیبای ایشان برای فرزند بزرگوارشان امام عصر (علیه‌السلام) است. دعایی که نشان از ارادت ویژه ایشان به امام غائب است.  

امام در آغاز دعا ابتدا صفاتی را برای حضرت حجت بیان داشته و حضرت را چنین معرفی می‌کنند که «اَللّهُمَّ ادْفَعْ عَنْ وَلِیک وَخَلیفَتِک و حُجَّتِک عَلى خَلْقِک وَ لِسانِک الْمُعَبِّرِ عَنْک، النّاطِقِ بِحِکمَتِک وَعَینِک النّاظِرَةِ بِاِذْنِک وَشاهِدِک عَلى عِبادِک الْجَحْجاحِ الْمُجاهِدِ الْعائِذِ بِک، الْعابِدِ عِنْدَک... خدایا ولی خود را محافظت کن همان امامی که حجت تو بر آفریدگانت و زبان گویا و دیده بیناى تو است و... »

حضرت رضا (علیه‌السلام) در ادامه با عباراتی بسیار زیبا از خداوند می‌خواهند وجود نازنین حضرت ولی عصر (علیه‌السلام) را در پناه خود محافظت نماید و این عبارات ادب صحبت کردن با امام غائب را به ما می‌آموزد.

در بخش دیگری از این دعا آمده است: «اَللّهُمَّ فَاِنّا نَشْهَدُ لَهُ یوْمَ الْقِیمَةِ وَیوْمَ حُلوُلِ الطّآمَّةِ اَنَّهُ لَمْ یذْنِبْ ذَنْباً وَلا اَتى حوُباً وَلَمْ یرْتَکبْ مَعْصِیةً وَلَمْ یضَیعْ لَک طاعَةً وَلَمْ یهْتِک لَک حُرْمَةً وَلَمْ یبَدِّلْ لَک فَریضَةً وَلَمْ یغَیرْ لَک شَریعَةً وَاَنَّهُ الْهادىِ الْمُهْتَدىِ الطّاهِرُ التَّقِىُّ النَّقِىُّ الرَّضِىُّ ...» که این فرازها به نوعی بیان کننده اعتقادات یک شیعه نسبت به امام حوبش است.

فرازهایی که امام هشتم در این جا ابراز می‌کنند آنقدر زیبا و فوق‌العاده است که به واقع اگر قرار باشد بخواهیم با یک دعا با امام زمان (علیه‌السلام) صحبت کنیم یقیناً این دعا است و خلاصه اینکه هر کس می‌خواهد محضر امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) را درک کند؛ راهش رفتن به محضر امام رضا(علیه‌السلام) است.

به بهانه سالروز ولادت حضرت ضامن آهو و با کلام این امام عزیز برای ولی عصرمان دعا می‌کنیم و از خدا می‌خواهیم زمین را به واسطه حضور حجتش طیب و پاک گرداند. انشاء الله.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.