قاصدک

قاصدک

اخبار و اطلاع رسانی و تحلیل
قاصدک

قاصدک

اخبار و اطلاع رسانی و تحلیل

نقش هوانیروز در هشت سال دفاع مقدس

خلبان جانباز هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: هفته دفاع مقدس  یادآور اقتدار و از جان گذشتگی ملت و دفاع جانانه فرزندان ایران از خاک میهن اسلامی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه اردبیل، سید‌حمید موسوی، در برنامه روایت حماسه آفرینی هشت سال دفاع مقدس با عنوان «برگی از دفتر تاریخ» که در جهاددانشگاهی اردبیل برگزار شد، گفت: در نخستین روزهای جنگ تحمیلی عراق علیه ایران، هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران توانست قدرت خود را به رخ حریف بکشد و جلوی پیشروی نظامیان عراقی را بگیرد. همچنین در انتقال مردم خرمشهر قبل از سقوط این شهر و اشغال آن توسط نیروهای عراقی و روند پیروزی رزمندگان اسلام در طول هشت سال، هوانیروز نقش مهم، تعیین کننده و تاثیرگذاری داشت.

وی نقش نیروهای هوانیروز و نیروی دریایی و نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی را در ابتدای جنگ بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: فردای روز تهاجم عراق به ایران، 140 فروند هواپیمای نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی، تمام پایگاه‌ها و مراکز مهم شامل منابع مهم اقتصادی، اجتماعی و استراتژیک عراق را مورد حمله قرار دادند که ضربه سختی به پیکره دشمن غاصب بود. در این عملیات 160 فروند هلی‌کوپتر عراقی از بین رفت و در چند روز اول جنگ، نیروی هوایی عراق تقریبا زمین‌گیر شد. عملکرد نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز در ابتدای جنگ نیز چنان مهم بود که نیروی دریایی عراق را از کار انداخت طوری که تا پایان جنگ، عراق از طریق دریا به ایران حمله تاثیرگذاری نکرد

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.