قاصدک

قاصدک

اخبار و اطلاع رسانی و تحلیل
قاصدک

قاصدک

اخبار و اطلاع رسانی و تحلیل

هدیه 100 کیلو طلا به حرم امیرالمومنین(ع)

توسعه حرم؛
هدیه 100 کیلو طلا به حرم امیرالمومنین(ع)
مدیریت آستان مقدس علوی عملیات ترمیم و توسعه حرم مطهر را بدون ایجاد تغییر در معماری سنتی این مکان مقدس اجرا خواهد کرد.

حرم امیرالمومنین سلام الله علیه هدیه 100 کیلو طلا به حرم امیرالمومنین(ع)
جام نیوز
 

به گزارش سرویس دینی جام نیوز، «ارم نیوز» خبر داد: در چارچوب طرحی که آستان مقدس علوی برای مرمت گنبد حرم امام علی(سلام الله علیه) آغاز کرده، بانک مرکزی عراق 100 کیلوگرم طلای خالص برای طلاکاری گنبد ضریح این امام همام اهدا کرد.



مظفر محبوب، عضو هیئت مدیره آستان مقدس امام علی(ع) امروز، 25 دی‌ماه، در این باره گفت: مرحله نخست این طرح که شامل مرمت پایه گنبد مطهر بود، با نصب 2500 خشت مسی دارای روکش طلای خالص به پایان رسید.

 

وی افزود: مرحله دوم این طرح نیز که از امروز آغاز شد، شامل ساخت و نصب 9000 آجر مسی است که سپس با روکشی از طلا پوشانده می‌شود.

 

«فلاح الصراف»، مدیر بخش مهندسی آستان مقدس علوی در این باره گفت: بانک مرکزی عراق 100 کیلوگرم طلای خالص برای طلاکاری گنبد حرم مطهر امام علی(ع) اهدا کرد.

 

وی افزود: مدیریت آستان مقدس علوی عملیات ترمیم و توسعه حرم مطهر را بدون ایجاد تغییر در معماری سنتی این مکان مقدس اجرا خواهد کرد.

 

لازم به ذکر است، حرم مطهر حضرت امام علی (ع) از دهه 1970 تاکنون شاهد فعالیت‌های مرمت و بازسازی گسترده‌ای نبوده است، این در حالی است که گنبد و بخش‌های حرم امام علی(ع) به علت جنگ‌های گذشته و شرایط جوی و آب و هوایی آسیب‌های زیادی دیده است./ایکنا

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.