قاصدک

قاصدک

اخبار و اطلاع رسانی و تحلیل
قاصدک

قاصدک

اخبار و اطلاع رسانی و تحلیل

روز خونین بورکینافاسو با ده‌ها کشته و زخمی

عملیات داعش در پایتخت بورکینافاسو؛
روز خونین بورکینافاسو با ده‌ها کشته و زخمی
در سه حمله صورت گرفته امروز (شنبه) از سوی تروریست‌های وابسته القاعده به پایتخت بورکینافاسو حداقل 23 نفر کشته و ۳۳ تن دیگر مجروح شدند.


 جام نیوز

به گزارش سرویس بین‌الملل جام نیوز، در سه حمله صورت گرفته امروز (شنبه) از سوی تروریست‌های وابسته القاعده به پایتخت بورکینافاسو حداقل 23 نفر کشته و ۳۳ تن دیگر مجروح شدند.

 

طی درگیری ایجاد شده میان نیروهای امنیتی این کشور و تروریست‌های مهاجم، سه نفر از آنها به هلاکت رسیدند. ژیل تیبو، سفیر فرانسه در این کشور نیز از نجات یافتن حدود ۱۵۰ گروگان از جمله 18 فرانسوی از دست مهاجمان خبر داد.

 

به نوشته یورونیوز (euronews) وزارت کشور بورکینافاسو خبر پایان عملیات مبارزه با عاملان این حملات تروریستی  را اعلام کرد. همچنین گزارش ها حاکی از کشته شدن دو زن در میان تروریست‌ها است.

 

اولین حمله تروریستی در شهر اوآگادوگو جمعه شب، ساعت ۱۹ و ۴۵ دقیقه به وقت محلی به هتل اسپلندید صورت گرفت. در فاصله کمی از این هتل، کافه ای به نام کاپوچینو و نیز هتل ییبی قرار دارد که ده جسد در این کافه پیدا شد.


حمله به هتل اسپلندید پس از انفجار دو خودروی بمب گذاری شده صورت گرفت و دست کم ۱۲ خودرو در خیابان های اطراف این هتل در آتش سوخت

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.