قاصدک

قاصدک

اخبار و اطلاع رسانی و تحلیل
قاصدک

قاصدک

اخبار و اطلاع رسانی و تحلیل

تبادل 7 زندانی ایرانی با 4 آمریکایی در آستانه اجرایی شدن برجام

تیتر یک رسانه‌های غربی؛
تبادل 7 زندانی ایرانی با 4 آمریکایی در آستانه اجرایی شدن برجام
رسانه‌های خبری جهان از قرارداد معاوضه زندانیان ایرانی و آمریکایی از سوی دولت‌های دو کشور خبر دادند که طبق اعلام دادستانی تهران جیسون رضاییان خبرنگار جاسوس واشنگتن پست نیز در بین آنهاست.
 جام نیوز

به گزارش سرویس سیاسی جام نیـوز، رسانه‌های خبری جهان از قرارداد معاوضه زندانیان ایرانی و آمریکایی از سوی دولت‌های دو کشور خبر دادند که طبق اعلام دادستانی تهران جیسون رضاییان خبرنگار جاسوس واشنگتن پست نیز در بین آنهاست.


 

عباس جعفری دولت آبادی، روابط عمومی دادسرای عمومی و انقلاب تهران ساعاتی پیش اعلام کرد در راستای مصوبات شورای عالی امنیت ملی ایران و مصالح کلی نظام چهار زندانی ایرانی دو تابعیتی ظرف روز جاری در چهارچوب مبادله زندانیان آزاد شدند.


 

روزنامه واشنگتن پست (Washington post) که گویا از این خبر بسیار ذوق شده در خبری نوشت ایران در حال برنامه ریزی برای آزادی رضاییان و سه آمریکایی ایرانی دیگر از جمله سعید عابدینی کشیش مبلغ افکار انحرافی، امیر حکمتی تفنگدار جاسوس آمریکایی و نصرت ‌الله خسروی می‌باشد.


 

این در حالی است که در طرح مبادله زندانیان قرار است 7 ایرانی حبس شده در زندان‌های آمریکا به جرم نقض تحریم‌های وضع شده علیه جمهوری اسلامی نیز از سوی دولت ایالات متحده آزاد شوند.


 

به نوشته پایگاه خبری چشم خاورمیانه (middle east eye) این تبادل زندانیان در حالی انجام می‌شود که که روز اجرای برنامه جامع اقدام مشترک یا همان توافق هسته‌ای میان ایران و شش قدرت جهانی فرا رسیده است.



 





 

پایگاه خبری پالتیکو (politico) نوشت یک منبع آمریکایی مرتبط با این موضوع به آنها گفته که هنوز مقامات آمریکایی چنین چیزی را رسما تایید نکرده‌اند اما گفته‌اند آماده هستند تا هفت ایرانی را آزاد کنند.


 

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان اما اعلام کرد که جزییات بیشتر این تبادل زندانیان با آمریکا را در وین ارایه خواهد کرد. این در حالی است که منابع خبری داخلی از آزادی کامل زندانیان آمریکایی خبر می‌دهند.


 

خبرگزاری آمریکایی آسوشیتد پرس (AP) در توییت فوری به نقل از مقامات آمریکایی خبر داد که توافق مبادله زندانیان طی 14 ماه مذاکره و فشار بدست آمده و آمریکایی‌های آزاد شده با خطوط هوایی سوییس طی پروازی به این کشور منتقل خواهند شد.


بنابر اعلام شبکه خبری سی‌ان‌ان (CNN) اسامی هفت ایرانی که قرار است از زندان‌های آمریکا آزاد شوند نادر مدانلو، بهرام مکانیک، خسرو افقهی، آرش قهرمان، تورج فریدی، نیما گلستانه و علی صابونچی می‌باشد.

در همین رابطه تد کروز، نامزد تندروی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از حزب جمهوری‌خواه از آزادی چهار شهروند ایالات متحده از سوی ایران ابراز خرسندی کرده و گفت با اینکه هنوز جزئیاتی از این مبادله و آزادی زندانیان ندارد اما این خبر به هر حال جای شکر دارد.


رسانه‌های غربی در حالی سعی می‌کنند این دستاورد جمهوری اسلامی در برطرف کردن نگرانی چندین خانواده ایرانی درخصوص زندانی شدن و بی‌خبر بودن از اعضایشان را به نفع خود تمام کنند که عقب نشینی بزرگ از جانب خود آمریکایی‌ها بوده است.


منابع خبری همچنین گزارش دادند که حکم تحت تعقیب بودن 14 ایرانی دیگر از سوی پلیس بین‌الملل (اینترپل) لغو شده و ایران نیز پنجمین زندانی آمریکایی را نیز به لیست آزادی‌ها افزوده البته وی در چارچوب تبادل زندانیان نیست.



 


 


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.