قاصدک

قاصدک

اخبار و اطلاع رسانی و تحلیل
قاصدک

قاصدک

اخبار و اطلاع رسانی و تحلیل

ذوق زدگی غربی‌ها از رفع تحریم‌ها، برجام را به تیتر یک کشاند +تصاویر

بازتاب برجام،
ذوق زدگی غربی‌ها از رفع تحریم‌ها، برجام را به تیتر یک کشاند +تصاویر
صبح امروز خبر رفع تحریم های ایران به تیتر یک اکثر روزنامه، خبرگزاری ها و سایت های انگلیسی زبان تبدیل شده است گویا، این خبر رفع تحریم های ایران، برای غربی ها جذابیت بیتشتری نسبت به ایرانی ها داشته است.

 جام نیوز
 

به گزارش سرویس سیاسی جام نیـوز، شب گذشته توافق هسته ای بین ایران و غرب گام نهایی خود را برداشت و تحریم های ایران برداشته شد. مقامات آمریکایی و اروپایی و همچنین آژانس بالاخره شب گذشته، اقدامات هسته ای ایران برای توقف برنامه های خود را تایید کرده و اجازه رفع تحریم های ایران صادر شد.

 

صبح امروز خبر رفع تحریم های ایران به تیتر یک اکثر روزنامه، خبرگزاری ها و سایت های انگلیسی زبان تبدیل شده است گویا، این خبر رفع تحریم های ایران، برای غربی ها جذابیت بیتشتری نسبت به ایرانی ها داشته است. حتی اکثر رسانه های غربی، رفع تحریم های ایران را مثبت ارزیابی کردند.

 

روزنامه واشنگتن تایمز در خبر خود نوشت: با وجود مخالفان زیاد در کنگره آمریکا، تلاش بزرگ توافق هسته ای به ثمر نشست و اوباما بالاخره دستور رفع تحریم های ایران را صادر کرد.

 

روزنامه نیویورک تایمز نیز در صفحه نخست خود نوشت: اکنون که بندهای توافق هسته ای اجرا شده است، رفع تحریم های ایران بعد از آزادی زندانی ها انجام شد. آمریکا و کشور های اروپایی تحریم های نفتی ایران را برداشتند و دارایی های ایران به ارزش 100 میلیارد دلار نیز آزاد خواهد شد.

 

 

روزنامه واشنگتن پست به آزادی خبرنگار روزنامه خود اشاره می کند و آزادی وی را برای نهایی شدن توافق هسته ای مهم قلمداد می کند.

 

خبرگزاری رویترز نیز با این تیتر "تحریم های ایران برداشته شد در حالی که تبادل زندانی ها صورت گرفت" یکی از مهمترین موضوعات باقی مانده برای نهایی شدن توافق هسته ای و رفع تحریم های ایران را آزادی زندانیان آمریکایی توصیف می کند.

 

روزنامه صهیونیستی هاآرتص با تیتر "ایران که کشوری ترد شده بود اکنون به راهروهای قدرت جهانی بازگشت" نوشت: با رفع تحریم های ایران، این کشور قدرت خود را دو چندان خواهد کرد. منافع رفع تحریم های ایران برای ایران بسیار زیاد خواهد بود.

 

 

بی بی سی انگلیسی نیز نوشت: روحانی رئیس جمهور ایران برگ جدیدی از تاریخ را برای مردم ایران رقم زد.

 

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.