قاصدک

قاصدک

اخبار و اطلاع رسانی و تحلیل
قاصدک

قاصدک

اخبار و اطلاع رسانی و تحلیل

ولایتمداری حضرت معصومه(س) از چه چیزی نشأت گرفته بود؟

گفتگو؛
ولایتمداری حضرت معصومه(س) از چه چیزی نشأت گرفته بود؟
حضرت معصومه(س) معتقد بود باید از ولایت حمایت شود و در راستای حمایت از برادر خود امام رضا(ع) عازم ایران شد.

 جام نیوز

به گزارش سرویس دینی جام نیوز، حجت‌الاسلام‌ و‌المسلمین عبدالله حاجی‌صادقی‌ در گفت‌و‌گو با‌خبرنگار تسنیم در قم، با اشاره به فرارسیدن سال روز رحلت حضرت معصومه(س) اظهار داشت: اهل‌بیت(ع) زیارت حضرت معصومه(ع) را بسیار با ارزش می‌دانند و برای آن اهمیت زیادی قائل هستند و تاکید کردند اگر نمی‌توانید حضرت زهرا(س) را زیارت کنید به زیارت بارگاه ملکوتی کریمه اهل‌بیت(ع) مشرف شده و حاجات خود را از این بانوی بزرگوار بگیرید.

 

 

جانشین نماینده ولی‌فقیه در سپاه با اشاره به خصوصیات اخلاقی حضرت معصومه(س) و تاکید اهل بیت(ع) بر زیارت بارگاه ملکوتی این بانوی نورانی افزود: همه امام زادگان از حرمت و ارزش بالایی برخوردار هستند اما حضرت معصومه(س) از ویژگی‌های خاصی برخوردار است و زیارت نامه اختصاصی دارد و اهل‌بیت(ع) نسبت به ایشان توجه و عنایت ویژه‌ای داشتند.

 

 

حاجی صادقی با اشاره به لزوم الگوگیری از ولایت مداری حضرت معصومه(س) بیان کرد: ولایت‌مداری حضرت معصومه(س) وی را نسبت به بقیه امام زادگان خاص و برجسته‌تر کرد و این خصوصیت مهم، ارزش ویژه‌ای به کریمه اهل بیت(ع) داد.

 

 

وی گفت: حضرت معصومه(س) معتقد بود باید از ولایت حمایت شود و در راستای حمایت از برادر خود امام رضا(ع) عازم ایران شد، ولایت مداری حضرت معصومه(س) نشأت گرفته از بصیرت بالای دینی است که الگوی مناسبی برای جامعه اسلامی است.

 

 

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه حضرت معصومه(س) نسبت به امام رضا(ع) ارادت ویژه‌ای داشت و همین موضوع سبب سفر کریمه اهل بیت(ع) به کشور ایران شد، عنوان کرد: رابطه حضرت معصومه(س) با امام رضا(ع) فقط رابطه خواهر و برادری نیست بلکه همانند رابطه حضرت زینب(س) نسبت به امام حسین(ع) است، حضرت معصومه(س) در برخورد با برادر خود ولایت‌مداری را کامل کرد و در این زمینه الگوی تمام معنایی شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.