قاصدک

قاصدک

اخبار و اطلاع رسانی و تحلیل
قاصدک

قاصدک

اخبار و اطلاع رسانی و تحلیل

رئیس بیمارستان شهید منفرد نیاکی:

ارتش گام به گام با بهداشت و درمان به نبرد با کرونا ادامه می‌دهد
 
 رئیس بیمارستان شهید منفرد نیاکی ارتش در اهواز گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا، ارتش جمهوری اسلامی در جنوب غرب کشور وارد میدان شد و اقدامات زیادی را در این زمینه ارائه داد و گام به گام با بهداشت و درمان به نبرد با کرونا ادامه می دهد.
به گزارش روابط عمومی ارتش به نقل از باشگاه خبرنگاران، سینا امینی زاده رئیس بیمارستان شهید منفرد نیاکی ارتش در اهواز گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران در جنوب غرب کشور در شرایط بحرانی شیوع ویروس کرونا در ۲ حیطه بهداشت و درمان وارد عمل شد و تیم بهداشتی قرارگاه جنوب با مدیریت و برنامه ریزی شهید منفرد نیاکی آغاز به کار کرد.

https://aja.ir/Picture/ShowPicture.aspx?ID=6807ef12-08f3-44fc-bac7-0bb94f31677d
  وی افزود: عملیات گندزدایی و ضدعفونی با تلاش همه تیم های بهداشتی قرارگاه جنوب در همه شهرهای استان خوزستان همزمان با شیوع این ویروس آغاز شد و در برخی از مناطق استان به منظور کنترل ورود و خروج مسافران و رانندگان اقدام به برپایی چادرهای پایش سلامت در حیطه بهداشت اقدام نمود.
امینی زاده به انجام غربالگری کرونا در شهر‌هایی از جمله؛ اندیمشک، دوکوهه، دشت آزادگان و... اشاره کرد و اظهار داشت: علاوه بر همکاری با دانشگاه علوم پزشکی اهواز، عملیات گندزدایی پادگان‌ها بصورت کاملا استاندارد انجام شد، ضمن اینکه تا به امروز ۷۲۶ هزار و ۸۵۰ کیلومتر مربع از معابر و اماکن عمومی سطح شهرستان‌های استان با تلاش قرارگاه جنوب غرب کشور آجا ضدعفونی شده است.
رئیس بیمارستان شهید منفرد نیاکی ارتش در اهواز بیان کرد: در مجموع ۳۴ هزار و ۳۲۸ لیتر مواد ضدعفونی کننده خالص برای انجام عملیات گندزدایی خریداری و مورد استفاده قرار گرفت، ضمن اینکه ۵۰ هزار و ۴۵۰ لیتر مواد ضدعفونی کننده دست و همچنین ۵۰ هزار عدد ماسک بین مردم، کارکنان ارتش و خانواده‌های آن‌ها توزیع گردید.
سرهنگ امینی زاده به راه اندازی ۳۶ باب نقاهتگاه و استراحتگاه در سطح یگان‌های نزاجا در خوزستان اشاره کرد و ادامه داد: استقرار حدود ۸۰۰ تخت نقاهتگاهی، برپایی ۳۴ ایستگاه ثابت و سیار غربالگری، تست و تب سنجی، تحویل ۷ دستگاه آمبولانس به دانشگاه علوم پزشکی اهواز و همچنین تست و تب سنجی بیش از ۳۸۰ هزار نفر از مردم و کارکنان ارتش از سوی یگان‌های منطقه را از دیگر اقدامات ارتش در جنوب غرب کشور به شمار می‌رود.
وی با اشاره به برپایی ۹ ایستگاه‌های ضدعفونی خودرو‌ها در ورودی برخی شهر‌های استان خوزستان اذعان داشت: در این زمینه نیز، ضدعفونی بیش از ۲۵۰ هزار خودرو در سطح شهرستان‌های استان صورت گرفت، البته در رابطه با درمان از زمان شیوع ویروس کرونا، همکاری‌های لازم با دانشگاه علوم پزشکی نیز آغاز شد.
امینی زاده تصریح کرد: با آغاز بحران کرونا در خوزستان، از ۱۰ اسفندماه پارسال یک درمانگاه بیماران حاد تنفسی بصورت ۲۴ ساعته راه اندازی کردیم و حدود ۳ هزار بیمار در این مرکز تحت پایش و غربالگری قرار گرفتند و بیمارانی که تست کرونای آن‌ها مثبت می‌شد، به مراکز اولیه بیماران کرونایی ارجاع می‌شدند.
وی به راه اندازی یک نقاهتگاه ۱۵۰ تختخوابی در کلانشهر اهواز اشاره و بیان داشت: از تاریخ ۱۷ اردیبهشت ماه امسال و با توجه به پیک دوم بیماری کرونا و نیاز دانشگاه علوم پزشکی و تکمیل ظرفیت سایر بیمارستان ها، بیمارستان شهید منفرد نیاکی تخلیه و پذیرش بیماران مبتلا به کرونا آغاز شد و حدود ۴۶ تخت بیمارستانی در اختیار این بیماران قرار گرفت.
رئیس بیمارستان شهید منفرد نیاکی در ادامه گفت: تا به امروز حدود ۹۲ بیمار مبتلا به کرونا ویروس در بیمارستان شهید منفرد نیاکی پذیرش شدند و تحت درمان قرار گرفتند، ضمن اینکه از این تعداد ۶۵ نفر ترخیص شدند، در حال حاضر هم ۲۷ نفر بیمار در ۲ بخش شامل؛ بخش‌های عمومی و آی‌سی‌یو بستری هستند.
امینی زاده تعداد بیماران کرونایی بستری شده در بخش ۶ تختخوابی آی سی یو را ۳۰ نفر عنوان و اظهار کرد: ۶۲ بیمار دیگر در بخش عمومی تحت درمان قرار گرفتند، از لحاظ تجهیزات و امکانات مشکلی وجود ندارد و همه امکانات لازم برای بیماران فراهم شده است و تا هر زمانیکه دانشگاه علوم پزشکی بخواهد، با بهداشت و درمان استان خوزستان همکاری خواهیم کرد.
 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.