قاصدک

قاصدک

اخبار و اطلاع رسانی و تحلیل
قاصدک

قاصدک

اخبار و اطلاع رسانی و تحلیل

رئیس هیئت معارف جنگ شهید صیاد شیرازی:

وفاداری ویژگی بارز دانش آموختگان دانشگاه افسری امام علی(ع) است/دریافت نشان فداکاری از فرمانده کل قوا افتخاری برای کل ارتش است


 رئیس هیئت معارف جنگ شهید سپهبد صیاد شیرازی گفت: نشان فداکاری با عنایت و تصویب فرماندهی معظم کل قوا (مدظله العالی) به دانشگاه افسری امام علی (ع) اعطا شد.



  به گزارش روابط عمومی ارتش، رئیس هیئت معارف جنگ  شهید صیاد شیرازی در خصوص تصویب اهدای نشان فداکاری به دانشگاه افسری امام علی (ع) نزاجا گفت: با عنایت فرمانده کل قوا، رهبر مسلمین جهان، امام خامنه ای(مدظله العالی)، نشان فداکاری به دانشگاه افسری امام علی (ع) اعطا شد. این افتخار را به همه فرماندهان، مسئولین و کارکنان دانشگاه افسری امام علی (ع)، دیگر دانشگاه های افسری و همچنین کلیه کارکنان ارتش جمهوری اسلامی ایران تبریک عرض می کنم و به آن ها می گویم که دریافت این نشان، افتخار بسیار بزرگی برای کل ارتش جمهوری اسلامی ایران است.

وی افزود: دانشگاه افسری امام علی (ع) همواره فداکاری را سرلوحه کار خود قرار داده است و در این مسیر فرماندهان گرانقدری همچون شهید سپهبد قرنی، شهید سرلشکر ولی الله فلاحی و شهدای بزرگواری چون شهید صیاد شیرازی، شهید نامجو و شهید آبشناسان و بسیاری دیگر از فداکار ترین انسان های دهه های اخیر را تربیت کرده است.

فرمانده اسبق دانشگاه افسری امام علی (ع)  در رابطه با علت اهدای این نشان به دانشگاه افسری امام علی (ع) گفت: اعطای این نشان بی مقدمه نبود، بلکه شرایطی دست به دست هم داده بود تا اهمیت این دانشگاه به عنوان مرکزی برای ترویج ایثار و فداکاری و مسئولیت پذیری در کشور مسجل شود، زمانی که تاریخ این دانشگاه را مورد بررسی قرار می دهیم می بینیم که۱۱۸۴ شهید این دانشگاه، به حفظ عناصر مقدسی همچون اسلام، میهن، انقلاب، فرامین امام خمینی (ره) و حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی) ایمان داشتند و برای پاسداشت این عناصر، از وفاداری به فداکاری رسیدند.

وی همچنین اظهار داشت: تلاش  و مجاهدت شهیدان این دانشگاه، تلاش های فی سبیل الله بوده است، این عزیزان برای دفاع از انقلاب و اسلام و کشور جان خود را در طبق اخلاص گذاشته تا رضایت خداوند را جلب کنند، این قبیل فداکاری ها هرجایی اتفاق نمی افتد و ناشی از تربیت اسلامی و در مکتب امام و رهبری بودن است.

امیر سرتیپ آراسته با اشاره به جایگاه ویژه دانشگاه افسری امام علی (ع) در میان یگان های نیروهای مسلح گفت: در این دانشگاه دانشجو از روز اول تحصیل، وارد کارزار آموختن جهاد و شجاعت و فداکاری می شود.

وی افزود: این دانشگاه به پشتوانه هشت سال دفاع مقدس، دارای فضایی معنوی و سرشار از فداکاری و جهاد است دانشجویان می دانند که وارد لشکری می شوند که زمام دار آن نماینده امام زمان (عج) است.

 


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.