قاصدک

قاصدک

اخبار و اطلاع رسانی و تحلیل
قاصدک

قاصدک

اخبار و اطلاع رسانی و تحلیل

وزیر کشور:اصلاح یارانه‌ها به نفع مردم و طبقات کم‌برخوردار است

«احمد وحیدی» وزیر کشور شب گذشته در برنامه‌ تلویزیونی گفت‌وگوی ویژه خبری درباره نظام عادلانه‌سازی یارانه‌ها طی سخنانی اظهار داشت: مردم به خوبی مستحضر هستند که دولت به دنبال منافع آن‌ها حرکت می‌کند و با بزرگواری مسائل را دنبال و همراهی کردند و این همراهی کاملاً ارزشمند و در شأن ملت ایران است.

وی افزود: در 8 یا 9 ماهی که دولت مردمی آیت‌الله رئیسی روی‌کار آمده، همراهی مردم را دیدیم که اولین مسئله کرونا بود و مردم با دولت همراهی کردند و نتیجه آن این است که تلفات 700 نفری به زیر 5 نفر رسیده است.

وزیر کشور با تأکید بر اینکه مردم در مقاطع مختلف دولت را امتحان می‌کنند، بیان کرد: دولت قول‌های مختلفی داد که یکی پس از دیگری به آن‌ها عمل می‌کند و دیدیم که قول رئیس‌جمهور در مورد برچیده شدن کرونا عمل شد و اگر مردم همراهی و باور نمی‌کردند این اتفاق نمی‌افتاد.

وحیدی تأکید کرد: دولت قول داد که روابط خارجی را بهبود می‌بخشد و امروز شاهد هستیم که در وضعیت بهتری قرار داریم.

وی با بیان اینکه یارانه‌ها باید به نفع مردم اصلاح می‌شد و این اصلاح یارانه‌ها به نفع مردم و طبقات کم‌برخوردار است، گفت: مردم همراهی می‌کنند چون در این طرح منافع روشن و ملموسی برای مردم وجود دارد و اولین خواست در این طرح رسیدن عادلانه یارانه به مردم است. در ارز ترجیحی ثروتمندان چندین برابر سایر مردم از یارانه استفاده می‌کردند و الآن این مسئله عادلانه می‌شود.


  وزیر کشور با تأکید بر اینکه وقتی مردم حس کنند اجرای این طرح در راستای مبارزه با قاچاق است همراهی می‌کنند، خاطرنشان کرد: قبلاً یارانه به تعداد معدودی واردکننده داده می‌شد و نتیجه آن این بود که در حوزه نهاده‌های دامی 400 شرکت ثبت‌نام کرده بودند و اکنون به‌جای اینکه یارانه را به چند نفر واردکننده بدهیم، به نزدیک 80 میلیون نفر می‌دهیم.

وحیدی با اشاره به اینکه رئیس‌جمهور بلافاصله بعد از اجرای طرح بین مردم رفتند و وقتی مردم حس کنند رئیس‌جمهور بین آن‌هاست اعتماد می‌کنند، تصریح کرد: جای تشکر از مردم دارد که با این طرح همراهی خوبی داشته‌اند و هرچه جلوتر برویم منافعش بیش‌تر تشریح و احساس می‌شود و مردم متوجه می‌شوند با چه طرح مهمی که به نفع آحاد ملت است مواجه هستیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.